مقامات فدرال می گویند که خرید غول پالپ مورد بررسی سود خالص قرار نگرفت

مقامات شرکت نوآوری، علم و توسعه اقتصادی کانادا به اعضا گفتند که یک قرارداد میلیارد دلاری که Paper Excellence متعلق به خارجی را به بزرگترین تولیدکننده خمیر چوب در کانادا تبدیل کرد، یک بررسی امنیتی ملی را پشت سر گذاشت، اما در مورد سود خالص آن برای کانادا مطالعه نشد. جمعه مجلس

مارک شاان، معاون مدیر سرمایه گذاری، در حضور اعضای کمیته منابع طبیعی شهادت داد و گفت معامله ای که به Domtar، متعلق به Paper Excellence اجازه می داد تا Resolute Forest Products را به قیمت 2.7 میلیارد دلار آمریکا بخرد، بررسی امنیت ملی را پشت سر گذاشت، اما نیازی به مطالعه در مورد مزایای آن نداشت. به سمت کانادا.

شاان به نمایندگان مجلس گفت: “در چند سال گذشته تعدادی سرمایه گذاری توسط Paper Excellence در کانادا انجام شده است. این سرمایه گذاری ها شامل خرید Catalyst در سال 2019، Domtar در سال 2021 و سپس Resolute در سال 2023 است.” “در حالی که هیچ یک از سرمایه گذاری های Paper Excellence واجد شرایط بررسی سود خالص نیستند، همه سرمایه گذاری های آن در کانادا تحت مقررات امنیت ملی ICA بررسی شدند.”

در حالی که صاحب Paper Excellence، جکسون ویجایا، کانادایی نیست، شاان گفت که این معامله باعث مطالعه در مورد منافع آن برای کانادا نشد، زیرا یک معامله غیرمستقیم بود که قابل بررسی نبود.

چارلی آنگوس، منتقد منابع طبیعی NDP گفت که از اینکه مطالعه ای درباره سود خالص این معامله برای کانادا انجام نشده است، شگفت زده شد.

آنگوس پس از جلسه استماع کمیته گفت: “کاملاً حیرت زده بودم. مات و مبهوت بودم.” چیزی به بزرگی واگذاری 22 میلیون هکتار از جنگل های کانادایی Domtar، Resolute به یک نهاد خارجی، شایسته آزمایش سود خالص تلقی نشد؟

جلسات استماع کمیته پارلمانی در پی تحقیقی درباره Paper Excellence توسط CBC News در ارتباط با سایر رسانه‌ها – بخشی از نگاه گسترده‌تر به صنعت جهانی جنگل‌داری زیر چتر کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی (ICIJ) برگزار می‌شود.

این تحقیقات نشان داد که افراد پشت یا مرتبط با Paper Excellence به نظر می‌رسد الگویی از استفاده از انبوه شرکت‌ها، از جمله بهشت‌های مالیاتی، دارند که به طور موثری از معاملات و دارایی‌ها در برابر نظارت عمومی و دولتی محافظت می‌کنند.

این شرکت در مورد تامین مالی گذشته خود که برخی از آنها در مقطعی با یک اوراق قرضه تقاضای 1.25 میلیارد دلاری ایالات متحده با بانک توسعه چین تسهیل شده بود، صحبت نخواهد کرد. این بانک متعلق به دولت چین است.

تحقیقات CBC همچنین سوابق و حساب‌های داخلی فاش شده را یافت که نشان می‌دهد، حداقل تا چند سال پیش، Paper Excellence به‌طور نزدیک و بی‌سروصدا تصمیمات تجاری و استراتژی را با Asia Pulp & Paper، یکی از بزرگترین خمیر کاغذهای جهان، هماهنگ می‌کرده است. پخش کننده های کاغذی گروه‌های زیست‌محیطی گفته‌اند آسیا پالپ اند پیپر سابقه تخریب محیط‌زیست را دارد.

دو مرد لبخند می‌زنند و در حالی که یک چک بزرگ در دست دارند، پرتره می‌گیرند.
در این تصویر که در 30 ژوئیه 2019 از طریق توییتر ارسال شده است، جکسون ویجایا، سمت راست، همراه با سیاستمدار برزیلی ادواردو بولسونارو دیده می شود. (BolsonaroSP/Twitter)

این شرکت معتقد است که Paper Excellence کاملاً مستقل از Asia Pulp & Paper است و تنها متعلق به جکسون ویجایا است که عضوی از خانواده مالک آسیا و کاغذ و غول اندونزی Sinar Mas است.

روز سه‌شنبه، جان ویلیامز، رئیس گروه Paper Excellence، به CBC News گفت که ویجایا ساکن هنگ‌کنگ است و خانه‌هایی در شانگهای و نیوپورت بیچ، کالیفرنیا دارد.

روز جمعه، اعضای پارلمان از Schaan و DeNeige Dojack، مدیر عملیات بخش بازبینی سرمایه‌گذاری دولت فدرال، پرسیدند که مقامات وزارت چقدر عمیقاً به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که چه کسی Paper Excellence را کنترل می‌کند و چه روابطی ممکن است با Asia Pulp & Paper داشته باشد.

در حالی که آنها می گفتند Wijaya مالک اصلی شرکت است، مقامات مکررا از ارائه جزئیات در مورد ساختار مالکیت شرکت خودداری کردند.

داجک گفت: متأسفانه جزئیات ساختار مالکیت مشمول مقررات محرمانه بودن قانون سرمایه گذاری کانادا است.

عکس های سه کارگردان Resolute Forest Products.
هیئت مدیره فعلی Resolute Forest Products متشکل از Sugiarto (Awie) Kardiman (سمت چپ)، Peter (Hardi) Wardhana (مرکز) و Remi Lalonde است. (اعتبار: PaperExcellence.com، PRPeak.com، Resolute Forest Products)

در پاسخ به سوال دن آلباس، نماینده محافظه‌کار، مقامات فهرستی از تضمین‌هایی را که شرکت در ازای چراغ سبز برای خرید Resolute به دولت داده بود، زیر پا گذاشتند. پیش از این، دولت با استناد به قانون سرمایه گذاری کانادا، بارها از ارائه جزئیات این تضمین ها خودداری کرده بود. Schaan گفت که شرکت از آن زمان موافقت کرده است که این جزئیات را عمومی کند.

این مقامات گفتند که این شرکت متعهد است اطمینان حاصل کند که حداقل دو سوم هیئت مدیره و سه چهارم مدیران ارشد آن کانادایی باشند و به تولید خمیر کرافت در کارخانه سنت فلیسین، کوئه، ادامه دهد. حفظ سطوح نگهداری سالانه و ثبت اختراعات موجود کانادا، پایبندی به قوانین استخدام و محیط زیست کانادا و یادگیری از شیوه های زیست محیطی Resolute.

آنگوس با اشاره به یک سند دولتی استانی نوا اسکوشیا در سال 2017 که می‌گوید Paper Excellence در نهایت توسط Asia Pulp and Paper کنترل می‌شود، این سوال را مطرح کرد که این بخش تا چه حد به بررسی دقیق چه کسی شرکت را کنترل می‌کند.

آنگوس به مقامات دولتی دستور داد تا فهرست طولانی از اسناد، از جمله یادداشت های کوتاه و پرونده های شرکت را به دولت ارائه کنند. کمیته هنوز به پیشنهاد قبلی آنگوس برای صدور احضاریه برای حضور ویجایا در کمیته رأی نداده است.

این کمیته قرار است روز سه شنبه به جلسات استماع خود در مورد Paper Excellence ادامه دهد.

می‌توانید با الیزابت تامپسون در [email protected] تماس بگیرید.