مقام رسمی فدرال هشدار داد کانادا در به کارگیری واکسن COVID-19 با “چالش های لجستیکی” روبرو خواهد شد

مقامات فدرال تلاش کردند تا امروز به کانادایی ها اطمینان دهند که اتاوا طرحی برای تهیه و توزیع میلیون ها واکسن COVID-19 در اوایل سال 2021 دارد ، زیرا منتقدان دولت معتقدند که به نظر می رسد کانادا در برنامه ریزی برای یک کار واکسیناسیون گسترده از سایر کشورهای پیشرفته عقب است.

مقامات گفتند که تنظیم کننده های بهداشت کانادا در حال بررسی داده های آزمایشات بالینی هستند ، دولت موافقت نامه های خرید را برای نامزدهای آینده واکسن امضا کرده و مقامات بهداشت عمومی سوزن و سرنگ را برای استقرار در آینده تهیه کرده اند. اما کارمندان عالی رتبه دولتی هنوز نمی دانند که کانادایی ها چگونه و چه موقع واکسینه می شوند به دلیل تعدادی از عدم اطمینان.

دکتر هاوارد نجو ، معاون رئیس بهداشت عمومی کانادا ، گفت که این کشور در ماه های آینده با آماده شدن برای تلقیح کانادایی ها با “برخی چالش های لجستیکی” روبرو خواهد شد. وی گفت که دولت فدرال از نیروهای مسلح کانادا و یک شبکه توزیع واکسن آنفلوانزا برای کمک به استقرار استفاده خواهد کرد.

Njoo هشدار داد که تهیه واکسن در ابتدا کاملاً محدود خواهد بود و فقط برای “گروههای دارای اولویت بالا” اختصاص خواهد داشت – افراد مسن در خانه های مراقبت طولانی مدت ، افرادی که در معرض خطر بیماری شدید و مرگ هستند ، اولین پاسخ دهندگان و کارکنان مراقبت های بهداشتی و برخی از جوامع بومی ، بین دیگران.

به گفته وی ، روندی گسترده تر هنگامی رخ خواهد داد كه زنجیره های تأمین تثبیت شده و تنظیم كنندگان نامزدهای واكسن بیشتری را برای استفاده در كانادا تأیید كنند.

اگر همه چیز خوب پیش برود و اگر غول های دارویی آمریکا بتوانند جدول زمانی زایمان را برآورده کنند ، Njoo گفت که در سه ماه اول سال 2021 می توان شش میلیون دوز را به کار برد. هر بیمار به دو دوز واکسن Pfizer احتیاج دارد.

با این حال وی هشدار داد که این یک “پیش بینی خوش بینانه” است و جزئیات آن در حال حاضر از قطعیت برخوردار نیستند.

Njoo گفت: اداره ملی اضطراری و استراتژیک (NESS) که فدرال است و دارای مکان های ذخیره سازی در سراسر کشور است ، قبلا سوزن ها و سرنگ های مورد نیاز برای واکسیناسیون را تهیه کرده است که در استان ها و مناطق به اشتراک گذاشته می شود.

دولت فدرال همچنین سردخانه واکسن های امیدوار کننده Pfizer و Moderna را نیز خریداری کرده است ، درصورتی که برای استفاده در اینجا در کانادا تأیید شود. این دو دارو مبتنی بر فناوری پیشگام RNA پیامبر یا mRNA هستند که اساساً سلولهای بدن را برای ساختن پروتئین ها جهت پیشگیری یا مبارزه با بیماری ها هدایت می کند.

دولت از سوی مخالفان ، رهبران استانی و برخی از متخصصان بهداشت عمومی مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا جزئیات کمی در مورد برنامه های خود برای استفاده از واکسن ارائه کرده است.

در حالی که ایالات متحده به طور عمومی طرح توزیع نیرومندی را منتشر كرده است – انتظار می رود 20 میلیون آمریكایی فقط در ماه دسامبر واكسن شوند – مقامات كانادایی در مورد چگونگی ساختار اعزام در اینجا بسیار ساكت بوده اند. نخست وزیر جاستین ترودو قرار است امشب با نخست وزیران صحبت کند تا مشخصات بیشتری را ارائه دهد.

Njoo گفت: “آمادگی زیادی در پشت صحنه وجود داشته است” و دولت اطلاعات بیشتری در مورد تدارکات ، توزیع و تخصیص در تاریخ بعد ارائه خواهد داد.

هنوز زمان مشخصی برای واکسیناسیون COVID-19 در سال جدید وجود ندارد. (تونی تالبوت / AP)

فراتر از تعهد به واکسیناسیون برخی از کانادایی ها “اوایل” سال آینده ، جوجو یک جدول زمانی دقیق ارائه نداد.

آریان رضا ، معاون وزیر خدمات عمومی و تدارکات کانادا ، گفت که انتظار دارد واکسن ها در “سه ماهه اول سال 2021” در دسترس باشند.

وی گفت کانادا تاکنون توافق نامه خرید با پنج شرکت مختلف دارویی – AstraZeneca ، GlaxoSmithKline ، Medicago ، Pfizer و Moderna – را نهایی کرده است ، در حالی که توافق نامه های جانسون و جانسون و نواواکس اکنون در حال نهایی شدن است.

پیش بینی می شود کانادا حداقل 194 میلیون دوز واکسن دریافت کند ، گزینه های قراردادی برای 220 میلیون مورد دیگر. رضا گفت: “كانادا توافقنامه های محكمی دارد.” “ما هر روز با سازندگان واکسن کار می کنیم تا برنامه زایمان را تنظیم کنیم.”

دکتر سوپریا شارما ، مشاور ارشد پزشکی در بهداشت کانادا ، گفت که بخش وی از 9 اکتبر در حال بررسی اطلاعات کارآزمایی بالینی است.

روند بررسی رول – یک تغییر سیاست که به دلیل فوریت این بیماری همه گیر اجرا شده است – به تولیدکنندگان دارو اجازه می دهد تا از جدول زمانی طولانی که معمولاً هنگام راه اندازی واکسن جدید با آن روبرو می شوند ، عبور کنند.

سازمان غذا و داروی آمریكا (FDA) تصمیم دارد تصمیم نهایی خود را در مورد محصول Pfizer در 10 دسامبر اتخاذ كند – این شركت نرخ كارآیی 95 درصدی را گزارش كرده است – و شرما گفت كه بهداشت كانادا انتظار دارد این محصول را تصویب كند ” تقریباً در همان زمان. ما در مسیر تصمیم گیری در مورد جدول زمانی مشابه هستیم. “

شارما گفت: “ما نمی خواهیم انتظاراتی را تنظیم کنیم که ممکن است نتوانیم برآورده کنیم. ما در حال کار هستیم.”

رضا گفت که او نمی داند چه زمانی این محصول ممکن است به سواحل ما برسد ، اما او امیدوار است که یک چرخش سریع انجام شود.

وی گفت: “هر لحظه تصویب تنظیم مقررات انجام می شود ، آنها آماده خواهند بود تا با عرضه و محموله های اولیه به سرعت عمل كنند.”

شارما گفت که شرکت های دارویی می توانند واکسن ها را برای “تعیین موقعیت قبلی” به کانادا ارسال کنند – ذخیره سازی قبل از تصویب مقررات – اما هنوز هیچ واکسنی به کشور ما ارسال نشده است.