مقایسه رنو سیمبل با تویوتا یاریس کارکرده در رده قیمتی 150میلیونتومان – اخبار خودرو

در شرکت سپاهان باتری ، باتری 35 آمپر در برند های مختلف اوربیتال قرمز ، اوربیتال سیلور ، سوزوکی ، پریمیوم و EFB تولید و عرضه می شود و با این کار به مشتریان این امکان را می دهد که با توجه به جزئیات مد نظرشان جهت تهیه باتری مناسب ، بهترین گزینه را انتخاب کنند . یکی از اصلیترین انتقادات وارده بر تویوتا یاریس نسل دوم، عدم برخورداری این خودرو از امکانات رفاهی مناسب است؛ به طوری که جز آینه وسط الکتروکرومیک و آینههای جانبی با تنظیم برقی، تجهیزات رفاهی قابل توجه دیگری در این خودرو یافت نمیشود. کیا ریو به سیستم ترمز ABS و EBD نیز مجهز است که توقف ایمنی را برای آن به ارمغان میآورد ضمن آنکه سانروف و شیشههای آن در صورت برخورد با موانع عکسالعمل نشان میدهند تا مانع از آسیبهای ناخواسته به سرنشینان شود. نسخه دنده دستی شاهین به امکانتی نظیر فرمان هیدرولیک، ترمز دیسکی جلو و عقب، ABS، EBD و BAS، رینگ ۱۵ اینچی فولادی (آلومینیومی سفارشی)، نشانگر تعویض دنده، دو کیسه هوا، استارت دکمهای، حسگر پارک عقب، حسگر نور، چراغ روشنایی روز، چراغ هدایت تا منزل، استاندارد ایزو فیکس، سیستم تهویه دستی و تریم داخلی پارچهای مجهز است.

در ادامه سه دایرهی کنترلی قرار دارد که میتوان به کمک آنها سیستم تهویه مطبوع را تنظیم کرد، سیستم تهویهای که تویوتا اعلام کرده بسیار قدرتمند است و میتواند شش برابر سریعتر از نزدیکترین رقیب خود دمای هوای کابین را به 15 درجه سانتیگراد برساند. در سال ۲۰۰۵، نسل دوم یاریس روی کار آمد. همچنین در این نسل اسامی سیمبل کمتر شد. تویوتا یاریس هاچبک ۲۰۱۵، به مبلغ ۱۰۷ میلیون تومان در بازار به فروش می رسد. همچنین جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک هیوندای پاورتک (HPT) وظیفه انتقال قدرت را در نسخه فول آپشن این سدان سایپا، به چرخهای جلو داشت. همانند نسخه سدان تویوتا یاریس که پلتفرم آن با همکاری مزدا توسعه پیدا کرده است، نسخه جدید هاچ بک تویوتا یاریس هم براساس همان پلتفرمی ساخته شده است که دیگر خودروی کوچک ژاپنی یعنی مزدا 2 شکل گرفته است و به همین منظور می توانیم بخش فنی اتومبیل را با یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی متصور شد که خروجی قدرت آن برابر با 106 اسب بخار بوده و می تواند نیروی تولیدی خود را با کمک یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استاندارد به چرخ های جلو ارسال کند. در این میان حالت هاچ بک خودروی کامپکت مزدا هم توانسته است بر خصلتهای اسپورت ظاهری آن بیافزاید.

طراحی داخلی ریو را میتوان ادامه دهنده سبک طراحی سایر خودروهای کیا دانست و از این نظر ترکیبی از سادگی و امکانات را عرضه میکند که کار با آنها آسان است ضمن آنکه بخش زیادی از تنظیمات سیستم صوتی و کروز کنترل و کارکرد سیستم بلوتوث و تلفن همراه را میتوان از روی فرمان خودرو انجام داد و به این ترتیب نیازی به برداشتن دستها از روی فرمان نیز نخواهید داشت که باعث میشود تمرکز راننده در زمان حرکت از مسیر برداشته نشود. علاوه بر اینها، پشتسریهای این خودرو در زمان تصادف از عقب واکنش نشان میدهند تا بتوانند ضربات شلاقی به گردن را جذب کنند. درزمینه ایمنی، ریو با نصب 6 ایربگ، بهخوبی در زمان تصادف از سرنشینان حفاظت میکند ضمن آنکه اتاق این خودرو بهگونهای طراحی شده است که در زمان تصادف میتواند بخش عمدهای از ضربات را جذب کند تا مانع از انتقال آنها به سرنشینان شود. خودروهای کرهای درزمینه امکانات پربار هستند و ریو نیز از این نظر توانسته با ارائه امکانات رفاهی و ایمنی مناسب، جایگاه خود را در بازارهای جهانی تثبیت کند.

این خودروساز جهانی میگوید که GR جدید از نسل پیشین خود قدرتمندتر خواهد بود و عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت. سومین نسل یاریس که آخرین نسل این خودرو به شمار می رود نیز در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و هر دو مدل هاچ بک و سدان آن به بازار ایران راه پیدا کردند. درست است که یاریس هاچ بک دیگر وجود نخواهد داشت ولی علاقه مندان به این خودرو همچنان میتوانند نسخه سدان این خودرو را خریداری کنند البته این خودرو در واقع یک تویوتای واقعی نیست و نسخهی ریبج شدهی مزدا 2 سدان محسوب میشود. نسخه ی به روز شده ی این مدل به زودی به بازار می آید ( اما مدل ST آن هم اکنون در بازار به فروش می رسد ) ، اما نه خیلی زود . حالا نوبت به رقیب سرسخت و هم ملیت این کمپانی رسیده بود که پس از پنج ماه خودی نشان داده و تویوتا GR 86 2022 را به رخ جهان بکشد. در داخل کابین هم شرکت خودروسازی تویوتا یک صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی قرار داده است که امکان دسترسی به آن از طریق “اپل کارپلی” و همچنین “آندروید اوتو” وجود خواهد داشت.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با تویوتا یاریس سدان وب سایت خود باشید.