منبع می گوید که روند ترتیب دادن بازگشت احتمالی هان دونگ به گروه لیبرال در حال انجام است

یک مقام ارشد دولتی می گوید دومینیک لبلانک وزیر امور بین دولتی روندی را برای تعیین بازگشت احتمالی هان دونگ، نماینده مستقل مجلس نمایندگان به گروه لیبرال رهبری می کند.

Canadian Press منبع را نام نمی برد زیرا آنها مجاز به صحبت علنی در مورد این روند نبودند.

هان دونگ، نماینده مردم منطقه تورنتو، در ماه مارس به دلیل اینکه می‌خواهد نام خود را پاک کند، پس از ادعاهایی که در گزارش‌های رسانه‌ها منتشر شد، از هیئت دولت استعفا داد.

گلوبال نیوز به نقل از منابع ناشناس امنیت ملی گزارش داد که دونگ در فوریه 2021 به یک دیپلمات چینی گفت که آزادی مایکل کووریگ و مایکل اسپاور به نفع محافظه کاران خواهد بود.

این ادعا توسط ناظر مداخله خارجی کانادا “کاذب” تلقی شد.

نخست وزیر جاستین ترودو درها را برای پیوستن مجدد دونگ به جمع لیبرال ها باز گذاشته است و دونگ در گزارش های اخیر رسانه ها این تمایل را ابراز کرده است.

دونگ از گلوبال نیوز شکایت می کند. این رسانه در بیانیه اخیر خود گفته است که برای راستی‌آزمایی گزارش‌های خود تلاش‌های پرزحمتی انجام داده است.

ما به یکپارچگی روزنامه‌نگاری خود در تمام گزارش‌های این مجموعه، و نقش مهمی که در جستجوی پاسخگویی و شفافیت در مورد موضوعات حیاتی برای منافع عمومی ایفا می‌کند، اعتقاد داریم.»

اولین گزارش از فرماندار کل سابق دیوید جانستون، که به عنوان گزارشگر ویژه برای تحقیق در مورد مداخله خارجی منصوب شد، گفت که به او توصیه شده است که تنها یک بخش اطلاعاتی وجود دارد که به اتهامات علیه دونگ اشاره می کند.

او را به این نتیجه رساند: “این ادعا نادرست است.”

جانستون گفت در حالی که دونگ حداقل تا انتخابات 2021 با مقامات کنسولی چین “روابط نزدیک” داشت و در مورد پرونده کوریگ و اسپاور با دیپلمات چینی صحبت کرد، “او به این مقام پیشنهاد نکرد که (چین) بازداشت آنها را تمدید کند. “

دونگ برای اولین بار در سال 2019 به عنوان نماینده لیبرال برای دان ولی شمالی به پارلمان انتخاب شد و در سال 2021 مجدداً انتخاب شد. او در 22 مارس از گروه لیبرال استعفا داد.

نماینده پارلمان منطقه تورنتو قبلاً به CBC گفته بود که می خواهد با توجه به گزارش جانستون به جمع لیبرال ها بازگردد.