منتقد NDP تغییرات پیشنهادی در حقوق مسافران هوایی را “بوروکراسی، گران” خواند

منتقد حمل و نقل NDP در حالی که وزیر حمل و نقل از رویکرد دولت برای عادلانه تر کردن سفرهای هوایی برای مسافران دفاع می کند، از تغییرات پیشنهادی در حمایت از مسافران هوایی حمایت می کند.

دولت هفته گذشته مجموعه ای از اصلاحات را در قانون حمل و نقل کانادا ارائه کرد. آنها شامل افزایش ده برابری حداکثر جریمه ای است که یک شرکت هواپیمایی برای تخلفات با آن مواجه می شود – از 25000 دلار به 250000 دلار.

این اصلاحات همچنین پرداخت غرامت به مسافران خطوط هوایی را به دلیل اختلالات پرواز اجباری می کند، اگرچه طیف وسیعی از استثنائات وجود دارد که دولت هنوز اعلام نکرده است. این اصلاحات بخشی از لایحه بودجه دولت است و در صورت تصویب این لایحه از 30 سپتامبر 2023 اجرایی خواهد شد.

تغییرات پیشنهادی پس از شکایت ده‌ها هزار مسافر در مورد فصل بهار و تعطیلات سال گذشته صورت گرفت. در پاسخ به این خشم، عمر الغبرا، وزیر حمل و نقل، وعده تغییراتی در منشور حقوق مسافران دولت داد که در سال 2019 اجرایی شد.

منتقدان گفته بودند که این حمایت ها موثر نبوده است. آژانس حمل و نقل کانادا (CTA)، نهادی شبه قضایی که مسئول قضاوت در مورد مسائل مربوط به سفرهای هوایی است، با ده ها هزار شکایت معوقه برخورد می کند. الغبرا ماه گذشته گفت که این تعداد بیش از 40000 نفر است.

Taylor Bachrach منتقد حمل و نقل NDP روز دوشنبه گفت اصلاحات پیشنهادی دولت بعید است سفر را برای مسافران آسان تر کند و از دولت به دلیل عدم پذیرش قوانین حفاظت از مسافران هوایی اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

باچراخ در یک کنفرانس خبری گفت: «لیبرال‌ها رویکردی پیچیده، بوروکراتیک و پرهزینه را انتخاب کرده‌اند.

“در نتیجه، ما مطمئن نیستیم که پیشرفت قابل توجهی خواهد بود و ما شاهد پیشرفت اندازه گیری شده در زمینه حفاظت از مسافران هوایی در کانادا خواهیم بود.”

تماشا کردن | منتقد حمل و نقل NDP از به‌روزرسانی‌های پیشنهادی منشور حقوق مسافران هوایی “ناامید” شد

منتقد حمل و نقل NDP از به‌روزرسانی‌های پیشنهادی منشور حقوق مسافران هوایی “ناامید” شد

Taylor Bachrach، منتقد حمل و نقل NDP می گوید که به روز رسانی های پیشنهادی برای منشور حقوق مسافران هوایی وضعیتی را ایجاد می کند که باعث می شود “مسافران هوایی بیشتری در طبقات فرودگاه بخوابند و هزاران دلار دریافت کنند.”

رژیم حقوق مسافران هوایی اتحادیه اروپا به مسافران این حق را می دهد که در صورت تأخیر و لغو پرواز، غرامت مالی خودکار یا رزرو مجدد پرواز داشته باشند، تنها تعداد کمی استثنا برای خطوط هوایی.

در گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، کمیته دائمی مجلس عوام در مورد حمل و نقل، زیرساخت ها و جوامع 21 توصیه برای تقویت حفاظت از مسافران هوایی در کانادا ارائه کرد. از جمله توصیه هایی برای ایجاد حق مسافر برای پرداخت غرامت مستقیم مالی از خطوط هوایی و توصیه ای برای ساده تر کردن روند شکایات.

باکراک گفت که دولت ترجیح داد توصیه های کمیته را قبول نکند یا به توصیه های سازمان های حمایت از مصرف کنندگان گوش ندهد.

او گفت: «آنها ما را در موقعیتی قرار داده‌اند که به دلیل رفتار خطوط هوایی کانادا، احتمالاً شاهد خوابیدن مسافران هوایی بیشتری در کف فرودگاه و هزینه‌های هزاران دلاری خواهیم بود».

واقعاً مشخص نیست که چرا لیبرال‌ها نمونه‌ای را که بیش از یک دهه در اروپا بسیار خوب عمل کرده، نادیده گرفته‌اند.»

باکراخ گفت که نگران است که خطوط هوایی حتی برای شرایطی که تحت کنترل یک شرکت هواپیمایی است از پرداخت غرامت به مسافران خودداری کنند. وی افزود که حتی مسافرانی که روند شکایات را طی می کنند همیشه جبران خسارت نمی بینند.

اگرچه او از افزایش جریمه ها استقبال کرد، اما گفت که مطمئن نیست که آنها انگیزه شرکت های هواپیمایی را برای بهبود خدمات خود ایجاد کنند.

باچراخ گفت: «تاکنون شاهد استفاده از جریمه به عنوان ابزاری موثر نبوده‌ایم.

مارک استرال، منتقد محافظه کار حمل و نقل نیز تغییرات پیشنهادی را محکوم کرد و گفت که سیستم حمل و نقل فدرال کانادا “یک شرمساری بین المللی” است.

استرال گفت: «در طول فصل تعطیلات، خانواده‌ها برای روزها در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن در سراسر کشور سرگردان مانده بودند. اکنون، 45000 کانادایی در صف طولانی 18 ماهه گیر افتاده‌اند تا شکایات‌شان به دولت ترودو رسیدگی شود.» در بیانیه ای رسانه ای

کابوس سیستم حمل و نقل ما فقط تحت نظارت این دولت لیبرال بیشتر می شود و این آخرین اعلامیه هیچ تغییری در آن ایجاد نخواهد کرد.

وزیر می گوید تغییرات باعث بهبود سفر هوایی می شود

در یک کنفرانس خبری روز دوشنبه، الغبرا گفت که مطمئن است اصلاحات پیشنهادی باعث می شود سفر هوایی برای مسافران ناامید کننده نباشد.

او گفت: «من استدلال می‌کنم که این پیشنهاد جدید سخت‌تر از اتحادیه اروپا است و استدلال می‌کنم که سخت‌تر از ایالات متحده است».

الغبرا گفت که قوانین جدید مسئولیتی را بر دوش خطوط هوایی تحمیل می کند تا نشان دهند اختلالات پروازی ناشی از نگرانی های ایمنی یا دلایلی خارج از کنترل آنها است.

الغبرا در این کنفرانس خبری گفت: «این بدان معناست که دیگر حفره‌ای وجود نخواهد داشت که خطوط هوایی بتوانند ادعا کنند اختلال ناشی از چیزی خارج از کنترل آنها به دلایل امنیتی است در حالی که اینطور نیست.»

“و دیگر این مسافر نخواهد بود که ثابت کند مستحق دریافت غرامت است. اکنون این شرکت هواپیمایی است که باید ثابت کند که مجبور نیست هزینه ای را بپردازد.”

تماشا کردن | وزیر حمل و نقل به روز رسانی منشور حقوق مسافران هوایی را پیشنهاد می کند

وزیر حمل و نقل به روز رسانی منشور حقوق مسافران هوایی را پیشنهاد می کند

عمر الغبرا، وزیر حمل و نقل فدرال، می گوید که این پیشنهاد خطوط هوایی را مسئول جبران تاخیر مسافران می داند، اما استثناهایی از قاعده مانند تاخیرهای مربوط به آب و هوا را شامل می شود.

الغبرا گفت که دولت در اواخر سال و پس از یک دوره رایزنی، طیف وسیعی از استثنائات را برای خطوط هوایی معرفی خواهد کرد. او نگفت که چه مواردی استثنا خواهند بود، اما گفت که طوفان برفی که سفر را مختل می کند یک نمونه خواهد بود.

او گفت: «شرکت‌های هواپیمایی مسئول طوفان برف نیستند… من فکر می‌کنم کانادایی‌ها متوجه می‌شوند که چه زمانی طوفان برف می‌آید».

دولت فدرال ماه گذشته 75.9 میلیون دلار برای کمک به CTA برای رفع شکایات عقب افتاده اعلام کرد.

اما الغبرا گفت که تغییرات پیشنهادی دولت، از جمله جریمه های شدیدتر، فشار بر CTA را نیز کاهش خواهد داد.

«این به نفع خطوط هوایی است که با آن سروکار دارند [complaints] الغبرا گفت قبل از اینکه به CTA بروند.

“امیدواریم که بتوانیم ببینیم که این عقب ماندگی ها خیلی سریعتر برطرف می شود.”

صنعت هواپیمایی از تغییرات پیشنهادی عقب نشینی می کند

جف موریسون، رئیس و مدیر عامل شورای ملی خطوط هوایی کانادا (NACC)، گفت که رویکرد دولت بهترین راه برای رسیدگی به مسائل مربوط به سفر هوایی نیست.

موریسون در بیانیه ای گفت: “بهترین رژیم حفاظت از مسافران، سیستمی است که در آن اختلالات سفر به حداقل برسد. هیچ چیز در این تغییرات قانونی این کار را انجام نمی دهد.”

از سوی دیگر، تامین مالی هدفمند زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری مجدد اجاره فرودگاه، افزایش پاسخگویی ارائه‌دهندگان خدمات شخص ثالث و کاهش هزینه‌ها و هزینه‌ها باعث تقویت سیستم می‌شود.

موریسون گفت که NACC نگرانی های زیادی با این قانون دارد، از جمله احتمال جریمه شدن خطوط هوایی برای لغو پرواز به دلیل توصیه سفر دولت. او گفت که شرکت های هواپیمایی مقصر نامتناسبی را برای مسائل سفر به عهده می گیرند.

وی گفت: عدم گسترش پاسخگویی و به اشتراک گذاری داده ها برای هیچ سازمان دیگری در سامانه سفرهای هوایی، علیرغم اینکه بسیاری از اختلالات سفر توسط این نهادها ایجاد می شود، به معنای عدم بهبود کلی سیستم سفرهای هوایی است.

ما از دولت فدرال می‌خواهیم تا با ما همکاری کند تا سیستم حمل و نقل هوایی قوی‌تر و رقابتی‌تر برای همه مسافران ایجاد کند، به‌جای اینکه همچنان به اشتباه یک نهاد را متمایز کند. [the] زنجیره سفر هوایی.”