مک دیوید اویلرز به ششمین بازیکن NHL تبدیل شد که 150 امتیاز در یک فصل به دست آورد، اولین امتیاز پس از لمیو در 1995-1996.

یکی از انحصاری ترین باشگاه های NHL باید برای کانر مک دیوید جا باز کند.

مک دیوید اولین بازیکنی بود که در 27 سال گذشته به 150 امتیاز در فصلی رسید که دو گل و یک پاس گل در پیروزی 6-1 ادمونتون اویلرز مقابل سان خوزه شارکز در روز شنبه به ثمر رساند.

روز مهم او با ادای احترام ویدیویی در رختکن اویلرز همراه با پیام های تبریک از سوی دیگر اعضای باشگاه 150 امتیازی با وین گرتزکی، ماریو لمیو، فیل اسپوزیتو، استیو یزرمن و برنی نیکولز که همگی به جدیدترین عضو خوش آمد گفتند، پایان یافت.

مک دیوید در مورد آخرین نقطه عطف خود گفت: «من هیچ فکری برای آن نکرده‌ام. “بچه ها به نوعی یک ویدیوی کوچک از پنج نفر دیگر که این کار را انجام داده اند را کنار هم قرار دادند. به نوعی به من ضربه زد. این خاص بود. شنیدن از هر پنج نفر شگفت انگیز بود.”

مک دیوید در اوایل وقت اول رایان نوجنت هاپکینز را برای 87 پاس گل خود راه اندازی کرد و در فاصله 1:44 باقی مانده در وقت اول برای شصت و سومین گل خود گلزنی کرد تا آخرین گل لمیو با کسب 161 امتیاز در فصل 1995-1996 به نقطه عطفی برسد.

مک دیوید در اواخر وقت سوم گل دیگری به ثمر رساند تا با دو بازی باقی مانده به فصل عادی، 64 گل و 151 امتیاز کسب کند.

مربی جی وودکرافت گفت: “یک بازیکن خاص به گروه نخبه ای از بازیکنان در تاریخ بازی پیوست.” “بدیهی است که چیزی که او را هدایت می کند این است که مطمئن شود تیم برنده می شود. این دلیل بزرگی است که ما امروز برنده شدیم.”

جفت مک دیوید به اویلرز قدرت می دهد تا بر کوسه ها پیروز شود:

کانر مک دیوید با 2 گل تیم اویلرز را پشت سر گذاشت

کانر مک دیوید گل های 63 و 64 را به ثمر رساند تا ادمونتون اویلرز با برتری 6-1 مقابل سان خوزه شارکز به حرکت خود ادامه دهد.

مک دیوید به پنج امتیاز در دو بازی پایانی نیاز دارد تا بتواند رکورد اسپوزیتو، یزرمن و نیکولز را در یک فصل پشت سر بگذارد. او پس از آن تنها گرتزکی (نه فصل با حداقل 160 امتیاز) و لمیو (چهار فصل با حداقل 160 امتیاز) را پشت سر گذاشت.

زک هیمن، هم خط، گفت: «نمی‌توانم چیزهای کافی در مورد او بگویم». بدیهی است که فقط بهترین بازیکن جهان است و فقط به تلاش خود ادامه می دهد و به بهتر کردن خودش و بهتر کردن تیم ما ادامه می دهد.

هایمن، درک رایان و فیلیپ بروبرگ نیز گلزنی کردند تا به نفتکش ها برای هفتمین پیروزی متوالی کمک کنند. ادمونتون که روز خود را با سه امتیاز جلوتر از لس آنجلس رتبه سوم در بخش اقیانوس آرام آغاز کرد، در دور اول پلی آف به برتری خانگی نزدیک شد.

استوارت اسکینر 22 سیو انجام داد.

توماس هرتل برای شارک ها گلزنی کرد که مطمئن هستند در جمع چهار تیم انتهایی لیگ قرار خواهند گرفت. جیمز ریمر 30 سیو داشت.

بزرگترین درام در این بازی، تلاش برای دفاع مک‌دیوید و کوسه‌ها، اریک کارلسون بود، که پس از برایان لیچ در سال‌های 1991-1992، به دو امتیاز برای تبدیل شدن به اولین مدافع با حداقل 100 امتیاز در یک فصل نیاز داشت.

در حالی که کارلسون روی 98 امتیاز گیر کرده بود، مک دیوید زمان کمی را صرف کرد تا امتیاز خود را به دست آورد. او در اوایل دوره اول حرکتی عالی به سمت دروازه انجام داد. ریباند به نوجنت هاپکینز رسید که سی و هفتمین گل فصل خود را به ثمر رساند.

سپس در اواخر وقت اول یک ریباند ضربه وارن فوگل مستقیماً به مک دیوید رسید و او آن را به گل نقطه عطف زد و نتیجه را 2-1 کرد.

لوگان کوتور، کاپیتان کوسه ها گفت: “من او را بهتر از این ندیده ام.” “من تماشا نمی کنم [Edmonton] هر شب. اما وقتی تلویزیون را روشن می‌کنم و او را تماشا می‌کنم – هر بار که او را لمس می‌کند، یک تهدید است.»

Oilers آن را از آنجا ریخت و به پیروزی رسید.

با بازگشت کودی سیسی به خانه برای تولد اولین فرزندش، اویلرز دی جیسون دمرز 34 ساله را برای اولین بازی NHL خود در این فصل فراخواند. دمرز که کار خود را در سن خوزه آغاز کرد، در هفتصدمین بازی حرفه ای خود به میدان رفت.

دمرز در منطقه خودش یک جابجایی داشت تا دروازه هرتل را در اولین دوره ایجاد کند که بازی را یک تساوی کرد.