ناظر پلیس NL شروع به جمع آوری داده های مبتنی بر نژاد می کند

پلیس و اعتماد عمومی، یک پروژه واحد تحقیقاتی CBC News Atlantic، سیستم‌های شکایات و انضباط پلیس عمدتاً غیرمجاز را در سراسر منطقه بررسی می‌کند. روزنامه نگاران از قوانین دسترسی به اطلاعات و در برخی موارد از چالش های دادگاه برای به دست آوردن سوابق و داده های انضباطی استفاده می کنند.

ناظر پلیس نیوفاندلند و لابرادور شروع به جمع آوری داده های نژادی برای جستجوی بی عدالتی در تعاملات غیرنظامیان با پلیس کرده است.

مایکل کینگ در سال 2019 به عنوان اولین مدیر غیرنظامی تیم واکنش به حوادث جدی – که در مورد برخورد با پلیس که شامل جراحت جدی، مرگ یا تجاوز جنسی است – تحقیق می کند، منصوب شد.

کینگ که این نهاد نظارتی را پس از فعال شدن در سال 2021 شکل داد، گفت که اطلاعات در مورد افرادی که شکایت می کنند در شناسایی سوگیری نژادی در سیستم قضایی بسیار مهم است.

کینگ در مصاحبه اخیر خود گفت: «این موضوع به مداخلات آینده ما برای بهبود برابری و کیفیت عدالت در نیوفاندلند و لابرادور کمک می‌کند.»

“این یک تمرین ساده برای تعیین نحوه جمع‌آوری داده‌ها نیست. فرآیندی پیچیده‌تر و طولانی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و مستلزم همکاری است.”

کینگ گفت که با رهبران جوامع و سازمان‌های بومی تماس گرفته است تا بهترین راه را برای جمع‌آوری، جمع‌آوری و نگهداری آن اطلاعات تعیین کنند.

تیم ما در مورد پاسخگویی پلیس است و اگر الگوهای خاصی در سازمان‌های پلیس وجود دارد که شامل رفتار مجرمانه می‌شود، باید بدانیم که برای اینکه بتوانیم بهتر به مردم خدمت کنیم، بهتر با این موارد برخورد کنیم.»

زنی مو بلوند با کت بلیزر سفید.
آدرین پیترز، جرم‌شناس و دانشیار، می‌گوید جمع‌آوری داده‌ها برای درک موضوعات یا مسائل بزرگ‌تر در سازمان‌ها، مانند نیروی پلیس، کلیدی است. (زک گودی/سی بی سی)

آدرین پیترز جرم‌شناس دانشگاه مموریال نیوفاندلند گفت که جمع‌آوری داده‌ها برای درک نقص‌های سیستم قضایی، از جمله پلیس، بسیار مهم است.

پیترز که برای RCMP در بریتیش کلمبیا برای جمع‌آوری و تفسیر داده‌ها کار می‌کرد، گفت که به نظر می‌رسد پلیس سلطنتی نیوفاندلند برای موافقت با شرکت در مطالعات تردید دارد.

پیترز در مصاحبه اخیر خود گفت: «برای حرکت رو به جلو برای درک یک موضوع، یک چالش، یک مشکل یا یک مانع، هر چه که ممکن است باشد، باید آن را به طور کامل تحقیق و درک کنید.»

سلیمان گیوا، دانشیار دانشکده مددکاری اجتماعی دانشگاه مموریال نیوفاندلند، گفت که ردیابی داده‌های نژادی دو برابر برای جوامع به حاشیه رانده‌شده سود می‌برد، که با اذعان SIRT-NL شروع می‌شود که این نوع بی‌عدالتی‌ها در وهله اول اتفاق می‌افتند.

گیوا: «زمانی که ردیابی کردیم و اذعان کردیم که تخلفاتی وجود دارد که واقعاً اتفاق می‌افتد، آنگاه به ما این فرصت را می‌دهد که بتوانیم جایگزین‌های اصلاحی یا اقدامات اصلاحی ارائه دهیم تا بتوانیم با بروز آن مسائل شروع به رسیدگی کنیم.» گفت.

گیوا SIRT-NL را تشویق می‌کند که نه تنها مشورت کند، بلکه از جوامع و سازمان‌های به حاشیه رانده شده نیز دعوت کند تا در توسعه سیاست‌های پیرامون جمع‌آوری داده‌های مبتنی بر نژاد مشارکت کنند.

مردی که در دفتری لبخند می زند و نقشه ای از سرزمین نیوفاندلند پشت سرش قرار دارد.
سلیمان گیوا دانشیار مددکاری اجتماعی در دانشگاه مموریال است. او بیش از یک دهه با جنبش های ائتلافی علیه پروفایل های نژادی پلیس کار کرده است. (جان پایک/سی بی سی)

در سال 2020، انتاریو به اولین استانی تبدیل شد که تمام افسران پلیس خود را موظف کرد تا نژاد افرادی را که بر روی آنها زور استفاده کرده اند شناسایی و مستند کنند.

دو سال بعد، واحد تحقیقات ویژه انتاریو (SIU) شروع به جمع آوری داده های مبتنی بر نژاد کرد.

در بیانیه ای، اداره دادگستری نیوفاندلند و لابرادور اعلام کرد که در تلاش برای بهبود جمع آوری داده های پلیس، از جمله از طریق “ادغام اطلاعات بومی و نژادی” با اداره آمار کانادا همکاری می کند.

گیوا گفت که سایر نهادهای استانی که خدمات عمومی ارائه می‌کنند نیز باید در جهت جمع‌آوری داده‌های مبتنی بر نژاد حرکت رو به جلو را آغاز کنند.

گیوا گفت: «من فقط از این می ترسم که فقط یک سازمان که این کار را انجام می دهد، برخی از آن اطلاعات را به ما بدهد، اما به اندازه ای نیست که بتوانیم تحلیل یا ارزیابی جامعی از جایی که باید در آینده انجام دهیم، انجام دهیم.

گیوا گفت که این استان در توانایی خود برای تماشا و یادگیری آنچه در شهرهای بزرگ دیگر اتفاق افتاده است، مزیت دارد. تنش‌ها و اعتراض‌های نژادی در سال‌های اخیر، در پی قتل‌هایی که توسط پلیس درگیر شده بود، مانند جرج فلوید در سال 2020، افزایش یافته است.

گیوا گفت: “به طور فزاینده ای شاهد هستیم که تنوع استان از یکپارچگی به لحاظ اکثراً سفیدپوست به سمت این همه افراد مختلف که از تمام نقاط جهان به این استان می آیند و آن را به آنچه که هست، تغییر می دهند.”

“من فکر نمی‌کنم که سازمان‌های پلیس لزوماً باید منتظر بمانند تا ما شاهد برخی از چیزهایی باشیم که در دیگر کلان شهرهای بزرگ کانادا دیده‌ایم تا آنها به روشی که دارند عمل کنند. فکر کنید که ما می‌توانیم برخی از آن درس‌ها را بگیریم و سپس شروع به استفاده از آنها در زمینه نیوفاندلند و لابرادور کنیم.»

یک افسر پلیس زن با یک کت زرد روشن در حال توقف ترافیک است.
SIRT-NL از سال 2021 تاکنون هفت افسر پلیس را در استان متهم کرده است. (تصویر عکس: دوک هان لی)

کینگ گفت که او همچنین بر نحوه خدمت رسانی بهتر به جوامع آسیب پذیر و بومی، از طریق معرفی رابط های اجتماعی که تحقیقات SIRT را نظارت و مشاهده می کنند، متمرکز است.

کینگ گفت: “این پل هر شکافی را که ممکن است بین تیم ما و جامعه ظاهر شود را پر می کند. این باعث ایجاد تفاهم و ایجاد ارتباط می شود.”

کینگ گفت که او همچنین با مرکز وضعیت زنان سنت جان در سنت جان ملاقات کرده است تا در مواردی که یک افسر پلیس متهم به تجاوز جنسی است، یک رابط را در نظر بگیرد.

کینگ گفت: “ما در حال ایجاد روابط با جامعه هستیم که امیدواریم در آژانس خود اعتماد ایجاد کنیم. باز هم، این زمان می برد.”

“شما باید اعتماد را به دست آورید. شما آن را به طور خودکار دریافت نمی کنید. ما یک آژانس نسبتاً جدید هستیم، اما من متعهد هستم که در این زمینه کار کنم و در یک دوره زمانی اعتماد ایجاد کنم و به نقطه ای برسم که مردم احساس کنند پلیس پاسخگو هستند.”

پلیس پلیس: مدیر SIRT-NL به 2 سال گذشته فکر می کند و به آینده می نگرد

خبرنگار CBC آریانا کلند با مایکل کینگ، مدیر تیم واکنش به حوادث جدی در نیوفاندلند و لابرادور گفتگو می کند.

کینگ گفت، در هر زمان معین، تیم بین 12 تا 15 فایل را حمل می کند. هفت افسر پلیس از سال 2021 متهم شده اند.

“فکر می‌کنم سوابق ما نشان می‌دهد که ما بیش از حد مایل هستیم که افسران پلیس را پاسخگو کنیم. در تاریخ کوتاه خود، قبلاً چندین افسر پلیس را متهم کرده‌ایم، اتهامات بسیار جدی علیه هفت افسر پلیس در استان، که به نظر من، این اتهامات بسیار جدی است. کینگ گفت، عدد بالایی است.

فکر می‌کنم دلیل ما در پودینگ است. فکر می‌کنم رکورد ما در این مرحله خودش را نشان می‌دهد.

از CBC نیوفاندلند و لابرادور بیشتر بخوانید