نحوه آماده سازی و مراقبت از گیاهان آپارتمانی در زمستان

گیاهان آپارتمانی شما در زمستان از چالش های احتمالی و خطرناک زمستان در امان نیستند، حتی اگر در آب و هوای کنترل شده و دما مناسب زندگی می کنند. گیاهان داخل فضای سرپوشیده، چه گیاهان آپارتمانی ای که در طول سال خریداری کرده اید و چه گیاهانی که در زمستان خریداری کرده اید و به خانه آورده اید، می توانند تحت تأثیر عواملی مانند درجه حرارت متغیر از گرمای روز تا سرمای شب، هوای خشک، روزهای کوتاه و نور محدود قرار گیرند. با آشنایی در مراقبت های گیاهان در ماه های سرد سال، گیاهان آپارتمانی خود را رونق بخشید و آن هارا از خطرات نجات دهید. همچنینی میتوناید برای خرید و آشنایی با گیاه آپارتمانی در ایران پرس، به آدرس ذکر شده مراجعه کنید.

آموزش نحوه نگهداری گیاهان در زمستان

1) برنامه آبیاری خود را تنظیم کنید

ممکن است به نظر خلاف نظر خیلی از ماها بیاید، اما گیاهان آپارتمانی در زمستان به آب کمتری احتیاج دارند. در حالی که هوای زمستانی خشک تر است، رشد گیاهان در ماه های سردتر کندتر است. برخی از گیاهان آپارتمانی حتی به طور کامل به خواب فرو میروند بنابراین، گیاهان برای آب رسانی در فصل زمستان به آب کمتری نیاز دارند و آبیاری بیش از حد می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود. به خاطر داشته باشید که هر یک از گیاهان زمستانی مختلف نیازهای متفاوتی به آب دارند. کاکتوس های مقاوم به خشکی و سایر ساکولنت ها ممکن است به هیچ وجه نیازی به آبیاری نداشته باشند.

 گیاه آپارتمانی

خاک سطحی می تواند در ماه های زمستان سریعتر خشک شود ، اما این نشانگر خوبی برای نیاز گیاه به آب نیست. انگشت خود را به داخل خاک فشار دهید تا مشخص شود که یک یا دو سانت زیر سطح خاک خشک شده است. آن زمان است که زمان آبیاری گیاه آپارتمانی فرا رسیده است.

نکته

برای آبیاری گیاهان آپارتمانی خود از آب سرد استفاده نکنید. برای جلوگیری از ضربه زدن به ریشه گیاه از آب تقریباً ولرم و متناسب دمای اتاق استفاده کنید.

2) رطوبت

سطوح پایین رطوبت می تواند بزرگترین مانعی باشد که گیاهان آپارتمانی باید در زمستان بر آن غلبه کنند. میزان رطوبت در خانه های گرم می تواند در زمستان به 10 تا 20 درصد کاهش یابد و گیاهان ترجیح می دهند سطحی نزدیک به 50 درصد داشته باشند. اگر یک دستگاه رطوبت سازدر خانه خود دارید، گیاهان خود را به جایی ببرید که از مزایای آن برخوردار شوند. اگر دستگاه رطوبت ساز ندارید، سطح رطوبت را با وسایل دیگر افزایش دهید.

این عمل را با دسته بندی گیاهان خود شروع کنید. گیاهان به طور طبیعی با ترشح، آب را از طریق برگ های خود آزاد می کنند ، بنابراین با گروه بندی آنها کنار یکدیگر میتوانند از این رطوبت به خوبی استفاده می کنند. حمام ها و آشپزخانه ها بهترین اتاق ها برای قرار دادن گیاهان شما هستند زیرا بیشترین رطوبت را از دوش و آب جوش جمع می کنند.

یک گزینه خوب دیگر، ترفند قدیمی قرار دادن گیاهان خود بر روی سینی یا نزدیک سینی آب است. اما اجازه ندهید گیاهان مستقیماً با آب تماس داشته باشند. سنگریزه ها یا سنگ ها را در سینی قرار دهید تا قسمت پایین گلدان ها از سطح آب در سینی بالا برود و گلدان ها را روی سنگ ها قرار دهید.

غبارپاشی و ایجاد رطوبت بیشتر برای گیاهان باعث می شود باغبان احساس خوبی نسبت به خود داشته باشد تا اینکه به نفع گیاهان باشد. ممکن است فکر کنید که به گیاهان خود آرامش می دهید، اما مه پاش فقط یک رطوبت موقت است. برای موثر بودن، باید چندین بار در روز غبارپاش کنید تا واقعاً فواید و تاثیرات آن را مشاهده کنید، زیرا دمای داخل خانه رطوبت را به سرعت تبخیر می کند.

اگر فقط چند گیاه دارید و فکر می کنید که دستگاه رطوبت ساز شما به خوبی به وظیفه خود عمل میکند، آن را امتحان کنید. به سختی می توان یک گیاه آپارتمانی را غبارآلود کرد. در تابستانهای مرطوب، مه آلود شدن گیاهان می تواند منجر به مشکلات قارچی شود، اما این نباید در زمستان مشکلی ایجاد کند.

گیاه آپارتمانی

3) به دما توجه کنید

اکثر گیاهان مانند مردم در دمای روز بین 18 تا 23 درجه سانتیگراد در روز و دمای شب بیش از 10 درجه سانتیگراد راحت هستند. برای تأمین دمای مناسب برای گیاهان خود، آنها را از هر دو جریان سرد و منابع گرما مانند شوفاژ، فر، شومینه و وسایل الکترونیکی دور نگه دارید. نوسانات دما می تواند گیاهان آپارتمانی را به راحتی در مدت طولانی در فصل سرما یا گرما از بین ببرد.

4) نور خورشید مناسب

در طول زمستان نه تنها ساعات کمتری از نور خورشید وجود دارد، بلکه نور خورشید هم نیز با زاویه کمتری وارد خانه می شود. ممکن است لازم باشد گیاهان آپارتمانی خود را به نقطه ای روشن تر منتقل کنید یا حتی نور اضافی اضافه کنید. یک نقطه خوب برای دریافت نور، یک پنجره رو به جنوب یا غرب است که در تمام طول روز آفتابی است. با این حال، گیاهان را خیلی نزدیک پنجره یخ زده قرار ندهید، زیرا ممکن است دچار یخ زدگی شوند.

نکته

هر زمان که به گیاهان خود آب می دهید، گلدان ها را حدود 1/4 دور بچرخانید. این تضمین می کند که همه طرف گیاه مقداری آفتاب دریافت می کنند و به طور مساوی رشد می کنند.

5) گیاهان آپارتمانی خود را در رژیم غذایی قرار دهید

از آنجا که گیاهان شما به طور فعال رشد نمی کنند، نیازی به کود ندارند. تغذیه آنها در حال حاضر چرخه طبیعی آنها را مختل می کند، بنابراین تا اوایل بهار تغذیه را متوقف کنید. هنگامی که علائم رشد مجدد را مشاهده می کنید یا به نظر می رسد برگهای سبز در حال سبز تر شدن هستند، کوددهی را مجدداً شروع کنید تا به آنها در فصل رشد کمک کند.

به گیاهان آپارتمانی خود ملزومات لازم را بدهید تا آنها را در زمستان حفظ کند، اما زیاده روی نکنید. مراقب علائم اولیه مشکلات باشید، که ممکن است حشرات را حتی در زمستان نیز شامل شود. با این حال، قبل از شروع مجدد فصل رشد، قبل از کاشت مجدد آنها یا شروع به قلمه زدن صبر کنید. زمستان را یک فصل غیر مناسب برای گیاهان آپارتمانی خود در نظر بگیرید و بگذارید آنها استراحت کنند.