نحوه انتخاب وکیل مناسب چگونه است؟

پیدا کردن وکیل مناسب برای نیازهای شما ممکن است فرآیندی ترسناک به نظر برسد، اما، مانند هر معامله دیگری برای مشتری، انجام تحقیقات شما بسیار کلیدی است.

در یک مقطع زمانی، بسیاری از مردم در موقعیتی قرار می گیرند که به خدمات یک وکیل خوب نیاز دارند. چه رسیدگی به یک معامله املاک و مستغلات باشد، چه راه اندازی یک تجارت یا رسیدگی به یک موضوع حقوق خانواده، موقعیت های زیادی وجود دارد که تجربه و تخصص یک وکیل خوب ضروری است.

بنابراین، شما باید یک وکیل پیدا کنید

اگر به دنبال یک وکیل هستید که به شما کمک کند تا با یک مسئله حقوقی که در زندگی شما ظاهر شده است، برخورد کنید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه یک وکیل پیدا کنید و چگونه بدانید که آیا وکیل مناسبی را برای نیازهای حقوقی خاص خود انتخاب می کنید یا خیر.

مهم است که به یاد داشته باشید که وکیل در حال ارائه خدمات است و شما به عنوان یک مصرف کننده بالقوه آن خدمات، می توانید و باید خدمات ارائه شده را به همان روشی که هر نوع خدمات دیگری را که قصد خرید آن را دارید ارزیابی کنید. .

نحوه انتخاب وکیل

اولین قدم در فرآیند انتخاب وکیل مناسب، مرحله تحقیق است. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید با نام چندین وکیل شروع کنید، و مانند خرید سایر خدمات، مراجعات شخصی اغلب بهترین مکان برای شروع هستند. با درخواست از دوستان، همسایگان و همکاران تجاری، شروع به تهیه لیست خود کنید.

کانون های وکلای ایالتی نیز منابع خوبی برای یافتن وکلایی هستند که در زمینه ای که شما نیاز به کمک دارید فعالیت می کنند. منابع آنلاین می تواند منبع خوب دیگری باشد، و بسیاری از این منابع دارای مزیت اضافی ارائه نظرات مشتریان هستند، بنابراین می توانید ببینید که افراد دیگر چگونه به تعاملات خود با یک وکیل خاص رتبه بندی می کنند.

چگونه می دانید که وکیل شما خوب است؟

هنگامی که لیستی از وکلای بالقوه را تهیه کردید، می توانید فرآیند ارزیابی را آغاز کنید. اکثر وکلا یک مشاوره اولیه رایگان ارائه می دهند و به عنوان یک مصرف کننده آگاه، باید از آنها نهایت استفاده را ببرید.

با یک لیست کتبی از سوالات آماده باشید و در طول مشاوره یادداشت برداری کنید تا بتوانید بعداً وکلای لیست خود را با هم مقایسه کنید. سوالات مهمی که در این مشاوره اولیه مطرح می شود شامل موارد زیر است:

زمینه های تخصص. شما می خواهید مطمئن شوید که وکیلی که استخدام می کنید در زمینه حقوقی که در آن به کمک نیاز دارید، تجربه دارد. حوزه‌های عملی زیادی در زمینه حقوقی وجود دارد، و بیشتر وکلا تمایل دارند پرونده‌ها را در حوزه‌های عملی خاص رسیدگی کنند.

هزینه های بالقوه مشاوره حقوقی ممکن است بسیار پرهزینه باشد، بنابراین مهم است که بدانید وکیلتان چقدر از شما هزینه خواهد گرفت. در طول مشاوره اولیه، یک وکیل باید بتواند بر اساس حقایق پرونده شما تخمینی را به شما بدهد.

تیم حقوقی برخی از وکلا به تنهایی کار می کنند، در حالی که برخی دیگر وکلا در تیم خود دارند یا بخشی از کارهای حقوقی را به وکلا دیگر برون سپاری می کنند. می‌خواهید مطمئن شوید که می‌دانید چه کسی پرونده شما را مدیریت می‌کند، زیرا این امر می‌تواند هم بر کیفیت خدماتی که دریافت می‌کنید و هم بر هزینه آن تأثیر بگذارد.

ارتباط. وکیل چگونه با موکلان خود ارتباط برقرار می کند؟ اگر سوالی دارید، چگونه باید با آنها در تماس باشید؟ زمان پاسخگویی آنها چگونه است؟ در حالی که هر وکیلی به احتمال زیاد چندین پرونده را در یک زمان رسیدگی می کند، پرونده شما برای شما در اولویت است و باید مطمئن شوید وکیلی که استخدام می کنید این موضوع را تشخیص داده و به موقع با شما ارتباط برقرار می کند.

در نهایت، علاوه بر دریافت پاسخ به سوالاتی مانند این، همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که شما و وکیلی که در اختیار دارید، در مورد شخصیت مناسب هستید. از خود بپرسید آیا با این وکیل احساس راحتی می کنم؟ آیا از پرسیدن سؤالات از او و مطرح کردن مسائل مربوط به خود احساس راحتی می کنم؟

وقتی وکیلی را که فکر می‌کنید مناسب است انتخاب کردید، بهتر است با سازمانی در ایالت خود تماس بگیرید که به امور انضباطی وکیل رسیدگی می‌کند تا مطمئن شوید که وکیلی که انتخاب کرده‌اید تحت هیچ گونه اقدام انضباطی قرار نگرفته است. در اکثر ایالت ها، این سازمان کانون وکلای ایالتی خواهد بود، اما بسته به ایالت شما می تواند متفاوت باشد.

هنگامی که این فرآیند ارزیابی را تکمیل کردید، باید پاسخ های لازم را برای کمک به انتخاب وکیل مناسب برای موقعیت خاص خود داشته باشید.

http://parsinews.ir/news/page/107997851918260c5023e5f26415b1da