نخست وزیر مانیتوبا از واکنش همه گیر دفاع می کند ، برخی از س questionsالات را بی پاسخ می گذارد

در حالی که مانیتوبا برای مدیریت بالاترین سرانه آلودگی به COVID-19 در کشور تلاش می کند ، نخست وزیر برایان پالیستر در حال دفاع از مدیریت همه جانبه دولت خود است.

پالیستر می گوید که تا به امروز بر عملکرد خود ایستاده است و افزود که افزایش موارد فقط در مانیتوبا نبوده است ، زیرا ساسکاچوان ، انتاریو ، نیوبرانزویک و آلبرتا گزارش کردند افزایش رکورد یک روزه روز شنبه.

پالیستر در مصاحبه ای با سی بی سی گفت: “در دنیای غرب از کنترل خارج شده است.” رزماری بارتون زنده که یکشنبه صبح پخش شد.

نخست وزیر گفت اگرچه “همیشه جایی برای عقب اندیشی وجود دارد” ، اما وی معتقد نیست كه این استان برای افزایش محدودیت های بهداشت عمومی كه مردم را از داشتن مهمان در خانه ها و مشاغل خود از فروش لوازم غیر ضروری ممنوع می كند ، منتظر ماند.

با توجه به اینکه منطقه بهداشت Steinbach روز جمعه 40 درصد 10 بار آزمون آزمون COVID-19 را مشاهده می کند ، و بخش مدرسه هانوفر در این منطقه کاملاً به یادگیری از راه دور منتقل شده است ، پالیستر علت این پرونده را اعتراض بزرگی دانست که یک هفته پیش برگزار شد.

“ما آخر هفته گذشته حدود 700 نفر دور هم جمع شدیم و تصمیم گرفتیم كه اعتراض احمقانه داشته باشند و از ماسك استفاده نكنند و از یكدیگر محافظت نكنند. همچنین روشن است كه به عنوان نتیجه مستقیم آن ، تعداد موارد COVID تقویت شده است. گفت:

خبرنگار سی بی سی نیوز در اعتراض بود و تقریباً 100 نفر را که در آن شرکت می کردند ، شمرد.

علاوه بر این ، دکتر برنت روسین ، رئیس ارشد بهداشت عمومی در روز جمعه به خبرنگاران گفت که او در حال حاضر هیچ ارتباط مستقیمی بین این اعتراض و موارد COVID-19 نمی بیند و خیلی زود است که بگوییم این پیامدها چیست.

سخنگوی دفتر نخست وزیر اواخر روز شنبه در نامه الکترونیکی گفت که پالیستر به نوع رفتار نمایش داده شده در تجمع اشاره داشت – از جمله ماسک نداشتن ، عدم فاصله فیزیکی و عدم ماندن در خانه – زیرا این امر در افزایش موارد

نخست وزیر معترضین را که در تظاهرات هفته گذشته در استینباخ شرکت کرده اند را مسئول افزایش ناگهانی موارد COVID-19 در منطقه می داند ، اما دکتر برنت روسین ، رئیس بهداشت عمومی استان ، می گوید دیدن لینک مستقیم خیلی زود است. (Austin Grabish / CBC)

نظرات نخست وزیر در مورد ردیابی تماس برخی سوالات را نیز بی پاسخ گذاشته است.

در مصاحبه ای که روز جمعه انجام شد ، پالیستر به بارتون گفت که در این استان هیچ تأخیری در پیگیری تماس افرادی که آزمایش ویروس مثبت دارند وجود ندارد.

وی گفت: “در حال حاضر در استان ما تعداد زیادی عقب مانده برای ردیابی و ردیابی وجود دارد. و ما صدها نفر را داریم که برای ادامه کار سیستم به ردیابی خود اضافه می کنیم.”

با این حال ، CBC News چندین مورد در مورد ردیابی موارد عقب مانده در مانیتوبا ، به تازگی 10 روز پیش ، که به تأخیرهای چند روزه اشاره کرد ، انجام داده است.

این استان از گفتن اینکه تعداد تماس هایی که ردیاب های آن قادر به برقراری ارتباط در عرض 24 ساعت هستند خودداری کرده است اما هدف 80 درصد است.

روز جمعه درخواست توضيح درباره نظر نخست وزير به دفتر وي ارجاع شد و سخنگوي به موقع براي انتشار پاسخ نداد.

پالیستر همچنین به بارتون گفت که از زمان اعمال آخرین محدودیت ها ، تعداد تماس در هر خانوار “بیش از 25 درصد کاهش یافته است”.

وی گفت: “ما خوشبختانه قبلاً در حال مشاهده اطلاعات ردیابی تماس بوده ایم كه تعداد مخاطبانی كه با COVID منعقد شده اند در حال كاهش است.”

سی بی سی نیوز به استان رسید و سخنگوی دفتر نخست وزیر گفت روسین در کنار این آمار ایستاده است.

آخرین دور محدودیت ها از 12 نوامبر زمانی که کل مانیتوبا به سطح قرمز – یا بحرانی – سیستم واکنش همه گیر خود منتقل شد ، اجرا شد.

به فروشگاه های غیر ضروری خرده فروشی ، سالن های ورزشی ، عبادتگاه ها ، تئاترها ، آرایشگاه ها و مراکز تفریحی دستور تعطیلی داده شد و به عنوان بخشی از محدودیت ها ، اندازه های جمع آوری شده به پنج نفر محدود شد ، که حداقل تا 11 دسامبر ادامه خواهد داشت.

دولت استان محدودیت های بیشتری را روز پنجشنبه اعلام كرد و به خرده فروشانی كه اقلام ضروری را می فروشند دستور داد فروش اقلام غیر ضروری را در فروشگاه ها متوقف كنند و افراد را از داشتن یك نفر خارج از خانه در خانه هایشان منع كنند ، به استثنای معدودی.

برایان پالیستر نسبت به برنامه های “قطعه قطعه ای” برای دسترسی به واکسن های COVID-19 هشدار می دهد و می خواهد یک استاندارد در تمام استان ها و مناطق وجود داشته باشد. 1:28