نظریه پرداز توطئه BC COVID-19 و صاحب استودیوی یوگا متهم به نقض قانون قرنطینه

یک تئوریسین معروف توطئه مترو ونکوور COVID-19 به دلیل شکستن قرنطینه اجباری پس از بازگشت از کنفرانس Flat Earth در ایالات متحده متهم شد.

مطابق سوابق دادگاه ، ماك پرهار به سه مورد نقض قانون قرنطینه كانادا متهم شده است و اولین حضور خود را در دادگاه روز سه شنبه انجام داد.

طبق صفحه فیس بوک وی ، پرهار اخیراً برای رویدادی به نام Flatoberfest 2020 به گرینویل ، کارولینای جنوبی سفر کرده است – گردهمایی نظریه پردازان توطئه که معتقدند زمین صاف است.

پرهار روز یکشنبه در یک تجمع مقابل گالری هنری ونکوور ظاهر شد و با بازگشت به کانادا از شکستن دوره اجباری خودزنی 14 روزه لاف زد.

پرهار در یک ویدئو که در YouTube منتشر شده بود ، در جمع کوچکی از نظریه پردازان توطئه COVID-19 گفت: “من قصد ندارم خودم را به زندان بیندازم ، زیرا من یک انسان آزاده و دارای حقوق خدادادی هستم.”

سوابق دادگاه نشان می دهد که وی به نقض قرنطینه در تاریخ 31 اکتبر ، 1 نوامبر و 2 نوامبر متهم شده است. حداقل یک عضو از مردم که با CBC صحبت کرده است ، در حالی که پرهار هنوز در ایالات متحده بود ، با پلیس تماس گرفته و ابراز نگرانی کرده است که ممکن است به شرایط انزوا در کانادا احترام بگذارید.

پرهار آخر هفته در سخنرانی پر سر و صدا خود در گالری هنری ، در مورد برداشتن ماسک صورت خود در هواپیما های رفت و آمد به ایالات متحده و امتناع از پر کردن فرم های قرنطینه دولت فدرال هنگام فرود در فرودگاه بین المللی ونکوور ، لاف زد.

او ادعا كرد كه يك مأمور مرزي با پيشنهاد وي مبني بر اينكه قانون قرنطينه در مورد وي اعمال نمي شود ، “جغجغه” كرد و گفت به آنها گفت كه از نظر قانوني “مسافر” يا “شخص” نيست.

پرهار در سخنرانی روز یکشنبه گفت: “آنها به افرادی عادت ندارند که گوسفند کوچک مطیع نیستند.”

پرهار روز یکشنبه در یک سخنرانی در گالری هنری ونکوور در مورد امتناع از منزوی شدن پس از بازگشت به کانادا لاف زد. (یوتیوب)

این ادعا که وی از نظر قانونی شخصیتی نیست ، با یک نظریه توطئه دیگر مطابقت دارد ، استدلال “شخص طبیعی” که توسط برخی از فرارکنندگان مالیات که گفته می شود فقط “افراد مصنوعی” نیاز به پرداخت مالیات یا گرفتن مجوز رانندگی دارند ، استفاده می شود. این استدلال بارها و بارها در دادگاه های کانادا رد شده است.

پرهار همچنین در سخنرانی روز یکشنبه درمورد مراجعه پلیس به خانه وی در چند نوبت در تعطیلات آخر هفته برای جریمه وی به دلیل شکستن قرنطینه صحبت کرد و افسری را مسخره کرد که یکی از بستگانش به تازگی به علت COVID-19 فوت کرده است.

پرهار به هواداران خود گفت: “مردم به دلیل COVID نمی میرند ، زیرا – شما بچه ها این را می دانید – COVID وجود ندارد.

پروانه کسب در ماه مارس کشیده شد

پرهار از ابتدای ابتلا به بیماری همه گیر در اعتراضات منطقه ونکوور علیه محدودیت های COVID-19 از محبوبیت بالایی برخوردار است.

در ماه مارس ، شهر دلتا مجوز تجارت را کشید برای استودیوی داغ یوگا خود پس از اینکه مشتریان را به ادامه حضور در کلاسها تشویق کرد ، به دروغ ادعا کرد ویروس کرونا ویروس “نمی تواند در گرما زنده بماند”.

با بسته شدن کار خود ، پرهار شروع به استفاده از استودیوی خود برای اجتماعات افراد همفکر خود کرد که معتقدند COVID-19 یک حقه است. یک جلسه در ماه آوریل پس از انتشار ویدئویی در اینترنت به پلیس دلتا گزارش شد ، اما رئیس نیل دوبورد در آن زمان به سی بی سی گفت که افسران وی هیچ قدرتی برای اقدام ندارند.

پرهار همچنین در بهار پس از فیلمبرداری از یک ویدیو که “در آن” منطقه ایزوله COVID-19 را در بیمارستان رویال کلمبیان “تحقیق” می کرد ، مورد توجه پلیس در زادگاه خود نیو وستمینستر قرار گرفت.

قرار است حضور بعدی پرهار در دادگاه استان نیو وست مینستر در تاریخ 16 نوامبر برگزار شود.

حداکثر مجازات برای محکومیت مختصر تحت قانون قرنطینه 300000 دلار و یا حبس تا شش ماه است. اگر تاج به یک کیفرخواست ادامه یابد ، مختص شدیدترین جرایم ، یک شخص محکوم به مجازات تا یک میلیون دلار و تا سه سال زندان محکوم می شود.