هت تریک فیلیه باعث شد کانادا از سوئیس عبور کند و زمینه را برای بازی برگشت به مدال طلا مقابل آمریکا فراهم کند.

کانادا در حال تسلط بر سوئیس بود، اما با گذشت بیش از 30 دقیقه از بازی، هنوز نتوانست دروازه ای را پیدا کند.

سارا فیلر را وارد کنید.

در میانه راه دوم، فوق ستاره نوظهور وارد شکاف شد و شلیک کرد. اولین صدا زنگ بلند پست بود. اما پس از آن، شادی. در نهایت پس از 21 ضربه، یک گل.

فیلر نیز به همین جا بسنده نمی کند. او دو کلاه دیگر اضافه کرد و در حالی که کانادا در مسابقات قهرمانی جهان هاکی زنان در روز شنبه سوئیس را با نتیجه 5-1 شکست داد، کلاه‌های خود را به روی زمین پیست در مرکز CAA در برامپتون، آنت.

تماشا | هت تریک پرکننده، کانادا را وارد بازی مدال طلا کرد:

هت تریک سارا فیلر، کانادا را به بازی مدال طلای قهرمانی جهان فرستاد

سارا فیلر هت تریک کرد و با هفت گل برتری مسابقات را به تساوی کشاند.

این کشور روز یکشنبه یک مسابقه مدال طلا را در برابر ایالات متحده که جمهوری چک را 9-1 شکست داد، ترتیب داد. کانادا، دارنده مدال طلای المپیک، سومین قهرمانی متوالی خود در جهان را در مقابل تیم جوان گرسنه آمریکایی با پنج بازیکن تازه کار خواهد دید.

فیلر گفت: «بلند شدن برای این بازی سخت نیست و من مطمئن هستم که آنها همان چیزی را در آنجا می گویند.

این چهارمین فینال بزرگ فیلر 22 ساله در برابر ایالات متحده خواهد بود که او در هر یک از سه فینال قبلی پیروز شد و به بازگشت مرز رقابت به کانادا کمک کرد.

‘این واقعاً خاص است’

بازیکن بومی جورج تاون، انترنتی، اکنون با 10 گل در صدر جدول قرار دارد و با 4 پاس گل همراه است.

او گفت: “هت تریک کردن در خاک کانادا در فاصله 15 دقیقه دور از زادگاهم، هزاران دوست و خانواده و سپس به اشتراک گذاشتن آن لحظه با هم تیمی هایم که در سه سال گذشته در یک سفر دیوانه کننده بوده اند، واقعاً خاص است.”

تروی رایان سرمربی تیم پس از اینکه در بازی کانادا مقابل چک از گل خارج شد، فیلر را برای گپ زدن کنار کشید. رایان فکر کرد که سطح دیگری برای ضربه زدن به فیلر وجود دارد.

رایان گفت: «او در بهترین حالت خود زمانی است که تقریباً شبیه یک کوسه است. او در حال شکار پوک است و همیشه تهاجمی و تهاجمی است.

فیلر به طرز چشمگیری پاسخ داد و پس از آن در چهار بازی هشت امتیاز و پنج گل به ثمر رساند. او گفتگوی روز شنبه با رایان را به یاد آورد و گفت که همه چیز در مورد طرز فکر بود.

او گفت: “من باید این ذهنیت را داشته باشم که می توانم بر افرادی مسلط باشم که در تمام زندگی ام به آنها نگاه کرده ام.” و بعد هر بار که روی یخ پا می گذارم خطرناک می شوم.

خط او، جایی که سارا نرس و ناتالی اسپونر را در مرکز آن قرار می دهد، سازنده ترین خط تولید کانادا بوده است.

دو تا از سه پاس گل اسپونر در این بازی روی گل های فیلیه به ثمر رسید، در حالی که پرستار یک کمک هم داشت. جیمی لی راتری در اوایل دوره سوم بیمه با نشانگر قدرت بازی اضافه کرد.

نرس که در مرحله یک چهارم نهایی مقابل سوئد گل برتری وقت اضافه را نیز به ثمر رساند، گفت که شیمی آنها نتیجه سالها بودن در کنار یکدیگر است.

“ما بدیهی است که می دانیم که Spooner یک حضور زیبا و فوق العاده در جلوی شبکه است. فیلی بدیهی است که بازیکنی فوق العاده ماهر است و بنابراین اینکه می توانیم زمان مناسب و مکان های مناسب برای یکدیگر پیدا کنیم، بازی با آنها بسیار سرگرم کننده است. دو، “او گفت.

Spooner، Nurse و Fillier سه نسل از تیم را تشکیل می دهند. آنها به ترتیب سه، دو و یک بار المپیکی هستند.

قبل از مسابقات، اسپونر به CBC Sports گفت که فیلر کل بسته را می آورد.

او گفت: “به نظر می رسد او همیشه در مکان های مناسب برای گلزنی است. واضح است که بسیار ماهر است. او از نظر تهاجمی خوب است، او در دفاع عالی است. بنابراین منظورم این است که فکر می کنم چیزهای زیادی وجود دارد.” اما اگر به او طوری نگاه کنید که به تازگی او را دیده اید، به این می گویید که “وای، این دختر می تواند گل بزند.”

اگر کانادا بخواهد آمریکا را برای طلای سه پیت شکست دهد، برای ادامه یافتن ریسمان به فیلر نیاز دارد.

کانادا با غلبه بر آمریکایی ها پنج بار متوالی، از جمله چهار بازی پایانی سری رقابت های امسال، وارد بازی مدال طلا می شود.

تماشا | کانادا و ایالات متحده آمریکا – رقابت هاکی که شبیه هیچ کدام نیست:

کانادا در مقابل ایالات متحده: رقابت هاکی که شبیه هیچ کدام نیست

کانادا اخیراً تعداد ایالات متحده را در هاکی زنان داشته است و این دو کشور خود را برای یک مسابقه دیگر در مسابقات جهانی هاکی زنان آماده می کنند.

تماشاگران خانگی را در کنار خود خواهد داشت، و عرصه ای که 5000 نفر را در خود جای نمی دهد، گاه بسیار بلندتر از آن به نظر می رسد – سطحی که فقط باید در برابر ایالات متحده افزایش یابد.

“این دقیقا همان چیزی است که شما در کودکی رویای آن را داشتید. ما مجبور شدیم این کار را چند سال پیش در کلگری و در مقابل دوستان و خانواده انجام دهیم. [due to COVID-19 restrictions] فیلر گفت: بنابراین بازی فردا در برابر احتمالاً 5000 هوادار واقعاً هیجان انگیز است.

اما آمریکایی‌ها باید پس از شکست چک‌ها، بازی‌ای که در آن پنج بازیکن حداقل سه امتیاز را به دست آوردند، مطمئن باشند. کارولین هاروی، مدافع 20 ساله، با یک گل و سه پاس منجر به گل پیشتاز بود، در حالی که هیلاری نایت و آماندا کسل کهنه کار هر کدام یک جفت گلزنی کردند.

حتی یک باخت در مرحله گروهی مقابل کانادا باعث شد آمریکایی‌ها احساس بدی نسبت به خودشان نداشته باشند، زیرا در دقیقه پایانی با دو گل وقت‌های اضافه را انجام دادند و سپس در ضربات بازی سقوط کردند.

نایت، کاپیتان ایالات متحده، گفت که بازی بین رقبا همیشه الکتریکی است.

او گفت: “این فقط یکی از آن رقابت‌هایی است که نمی‌توانیم آن را با کلمات بیان کنیم. واقعاً خاص است و همیشه چیزهای زیادی در خط است.”

سرمربی آمریکایی جان وروبلوسکی مراقب بوده که انتظارات زیادی از تیم جوان خود داشته باشد.

در عوض، او از استعدادهای کانادا، از جمله ماری فیلیپ پولین، پرستار و فیلر لذت برد.

او گفت: «تجربه و اعتماد به نفس زیادی وجود دارد. “برکناری کسی که در کاری که انجام می دهد آنقدر خوب است، عملکرد فوق العاده ای از تک تک بازیکنان خواهد داشت.”

تماشا | چگونه نفرت به بازی مدال طلا هاکی زنان در سال 2002 دامن زد:

تاریخچه ناشناخته چگونه نفرت به بازی مدال طلای هاکی زنان در سال 2002 دامن زد

از اهداف بزرگ و فراخوان های بحث برانگیز گرفته تا فولکلور کوبنده پرچم، رقابت کانادا و آمریکا در سالت لیک سیتی تقویت شد.