هدرز موتور M15 (تیبا) تولید EngineArts

حال با نصب هدرز موتور M15 تیبا شاهد افزایش عملکرد این پیشرانه خواهیم بود. در حالی که مرکز کاراک، با برخورداری از مهارت و تجربه کافی و با داشتن کادری متخصص و مجرب این کار را به درستی انجام می دهد. مراحلی که در بالا به آن اشاره شد در اکثر خودروهای داخلی از طریق پورت OBD و در خودروهای خارجی توسط اتصال Jtag انجام می شود. همچنین زمان بیشتری طول می کشد که برنامه ریزی خودروهای خارجی انجام شود. طی دوران گذشته به دلیل آزاد بودن واردات خودرو به کشور تقریبا بسیاری از سوپرکارها و خودروهای جهان به بازار ایران راه یافتند. طی این پروسه قطعاتی نظیر مجموعه کامل سرسیلندر، پیستونها، شاتونها و حتی بسته به مورد میل لنگ نیز ممکن است با مدل B5 تعویض شوند. همچنین خوب است بدانید که با استفاده از ای سی یو فورس می توانید ای سی یو را نیز از لحاظ سخت افزاری تقویت کنید. در آخر عملیات چکسام گیری انجام می شود و دوباره توسط دستگاه پروگرامر بر سخت افزار کامپیوتر ریخته می شود. از آن جایی که ریمپ سبب افزایش راندمان خودرو می شود، می توان گفت که به نوعی منجر به تقویت خودرو خواهد شد؛ اما تقویت خودرو چیزی بسیار فراتر از ریمپ کردن است و علمی است که علاوه بر تغییرات نرم افزاری، سخت افزار خودرو را نیز در بر می گیرد.

پروسه ریمپ کردن خودروها به این صورت است که برنامه خودرو با شماره کالیبره همان خودرو توسط دستگاه پروگرامر خوانده می شود و سپس با کمک نرم افزار Winols روی آن کار شده و پس از بهینه سازی جداول، خروجی گرفته می شود. حالا فكرش رو بكننيد وقتي چنين موتوري قرار باشه كه قطعاتش با كيفيت خيلي بدي ساخته بشه و از اون بدتر مونتاژشون هم با پائين ترين سطح دقت و حوصله انجام بشه و فقط هدف سر هم كردن يه موتوري باشه كه استارت بخوره و روشن بشه . هدرز جزئی از سیستم اگزوز به حساب می آید که به خوبی می تواند تیونینگ یا همان قدرت موتور را افزایش دهد، پس در این روزها که قیمت خودروهای پرقدرت در رشد چشم گیری قرار گرفته است، بنابراین طراحی و ساخت سیستم اگزوز و هدرز بر روی هر نوع خودرویی می تواند به طرز فوق العاده ای قدرت موتور ماشین را بسیار افزایش دهد. کاتالیست در خودرو نیز که برای تصفیه هوای موتور در اگزوز تعبیه می شود، خود یک عامل مهم در کاهش شتاب و قدرت خودرو است که در خودروهای اسپرت معمولا از آن استفاده نمی شود. به همین دلیل هزینه ریمپ کردن خودروهای خارجی بیشتر از نمونه های داخلی است.

ریمپ ای سی یو ماشین های داخلی و خارجی چگونه انجام می شود؟ همچنین مشتریان آپکو و ایران خودرو می توانند امکاناتی نظیر نمایشگر ردیف عقب، تریم داخلی چرم، صندلی های اسپرت ردیف جلو و… برای سرعت بیشتر در خودرو های داخلی نیازمند به تغییر ارتفاع هستیم. یعنی در طراحی مافلر خودرو، عملا به دنبال تداخل امواج هستیم اما از نوع خرید هدرز پراید ویرانگر! هر چند كمي تنبل به نظر ميرسد ولي در نوع دستي نيز شتاب خوب و همخواني موتور و گيربكس را به خوبي شاهد هستيم ولي دندهها كمي سخت جا ميرود. این کدها به سنسورها و عملگراها مربوط می شوند و از آن جا که هر سنسور یک جدول مجزا دارد، ما تعداد زیادی جدول خواهیم داشت. برای خروج بهتر دود اگزوز از هدرز استفاده می شود که بخاطر جنس و صیقلی بودن آن امکان این را دارد که با شتاب بیشتری دود و الایندگی موتور را به بیرون از اگزوز انتقال بدهد. اینترکولر دست سازش که سایز بزرگی هم دارد در پایین سپر این خودرو کاملا به چشم می آید، واقعاً با سلیقه و با دقت ساخته شده است. در این زمان سنسور اکسیژن(لاندا) وارد عمل میشه و به خاطر زیاد شدن اکسیژن در اگزوز ولتاژ کمتری به ECU ارسال میکنه ، درنتیجه ECU برای اصلاح نسبت سوخت وارد عمل میشه و مقدار بنزینی که تزریق میکنه رو بیشتر میکنه و اینطوری باز هم نصب هدرز بدون تغییر در برنامه ریزی ECU مفید و موثر خواهد بود.

وقتی این زمان بسیار پایین باشد، با پیغامی تحت عنوان ‘your server is not using expires header for your images’ مواجه میشوید. خودرو مورد بحث در نمایشگاه خودروی شیکاگو حضور یافته و به نظر میرسد تغییرات چندانی در مقایسه با مدل سال قبل خود ندارد. این نکته را نیز باید مد نظر داشته باشید که تغییرات ظاهری خودرو که در اصطلاح به آن اسپورت سازی نیز می گویند با تقویت خودرو بسیار متفاوت بوده و نباید این دو را معادل یکدیگر دانست. تمام این تمهیدات برای تنفس بهتر ماشین است، پس اگر از تراتل استفاده نمی­کنید حتما باید فیلتر هوای خودرو خود را با فیلتر هوای اسپرت تعویض کنید. اما اگر موتور جدید و شتاب و قدرت واقعی میخواهید موتورهای ژاپنی رو من پیشنهاد میکنم مثل موتورهای سری sr نیسان یا سری jz تویوتا. همچنین این امکان را فراهم می کند که برخی ویژگی ها را فعال یا غیر فعال کنید. همچنین باعث می شود که خودرو در شرایط مختلف تحت فشار قرار نگیرد.