همانطور که محافظه کاران خواستار سرکوب هستند ، اوتول نفوذ چینی ها را “تهدید” جدی برای کانادا می داند

ارین اوتول ، رهبر محافظه کار ، امروز گفت که کانادا باید با افزایش نفوذ رژیم کمونیستی چین سرکوب کند و افزود: “هیچ تهدیدی بیشتر از ظهور چین برای منافع کانادا” در امور جهانی وجود ندارد.

اوتول گفت كه جهان غرب برای دستیابی به اقتصاد در حال رشد كشور ، نقض حقوق بشر ، سرقت مالكیت معنوی و اقدامات تجاری دستكاری چین را برای دهه ها تحمل كرده است. وی گفت وقت آن است كه كانادا و نزدیكترین متحدانش وضعیت تهاجمی تری را اتخاذ كنند.

اوتول به خبرنگاران در پارلمان هیل گفت: “دنیای دموکراتیک باید اذعان کند که رویکرد دو دهه اخیر به چین کارایی نداشته است. در واقع ، وضعیت بدتر شده است.”

وی گفت این اقدام برای عادی سازی روابط و پذیرش چین در سازمان تجارت جهانی “تأثیرات فاجعه باری برای کارگران کانادایی داشته است”.

“ما به دروغ اعتقاد داشتیم که نادیده گرفتن لبه های تیز کمونیسم ، با گذشت زمان ، آنها را با برتری دادن به ارزشهای تجاری ، صاف می کند.”

مایکل چونگ ، نماینده محافظه کار ، منتقد امور خارجه حزب ، امروز برای تحت فشار قرار دادن دولت لیبرال برای ممنوع کردن ساخت شبکه 5G کانادا ، غول ارتباطات از راه دور چین ، هواوی ، یک طرح را ارائه می کند. بیشتر ارائه دهندگان بی سیم کشور ترجیح داده اند که با اریکسون مستقر در سوئد همکاری کنند.

بنیانگذار هواوی ارتباط نزدیک با رهبری کمونیست چین دارد و شرکای اطلاعاتی مدتهاست هشدار داده اند که می توان از فناوری این شرکت برای جاسوسی در کانادایی ها استفاده کرد. اوتول گفت موفقیت جهانی هواوی تا حدی ناشی از “سالها جاسوسی صنعتی” علیه غول فناوری کانادایی Nortel است که اکنون از کار افتاده است.

نخست وزیر جاستین ترودو روز سه شنبه گفت تصمیم نهایی دولت در مورد هواوی براساس توصیه های آژانس های اطلاعاتی کانادا خواهد بود. وی گفت: “ما با متحدان خود کار کرده ایم و به طور گسترده رایزنی کرده ایم.”

وارد الكوك ، مدیر سابق سرویس اطلاعات امنیتی كانادا (CSIS) ، گفته است كه هواوی و تمام شركت های فن آوری چینی مانند این خطرات قابل توجهی برای جمع آوری اطلاعات جهانی است.

تماشا کنید: بینز می گوید دولت فدرال “هیچ کشوری مورد آزار و اذیت قرار نخواهد گرفت.”:

وزیر صنعت ناودیپ بینز می گوید دولت فدرال “وقتی مورد تصمیم خود در مورد Huawei قرار گیرد” هیچ کشوری مورد آزار و اذیت قرار نخواهد گرفت. 1:12

اگر این اقدام محافظه کارانه تصویب شود ، دولت لیبرال را نیز مجبور می کند تا یک برنامه جامع برای محافظت از کانادا در برابر “نفوذ روزافزون عوامل چینی” در خاک ما تهیه کند.

اوتول گفت كه كانادا گسترش مitسسات كنفوسیوس – مراكز زبان چینی مورد حمایت دولت – را كه تبلیغات دولتی را تحت فشار قرار می دهند ، تحمل كرده است.

اوتول گفت كه اساتید دانشگاه كانادا از ترس ترس از آزردن دانشجویان سرزمین اصلی چین ، در تضعیف آموزه های خود در مورد نقض حقوق بشر مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند ، در حالی كه رسانه های طرفدار پكن روایت های ضد غربی را منتشر كرده اند.

“کانادایی های چینی تبار توسط عوامل خارجی در کشور ما تهدید شده اند. تظاهرات ضد هنگ کنگی در کانادا برای سرکوب فعالان دموکراسی ترتیب داده شد. دانشجویان اویغور در دانشگاه های ما در اقدامات هماهنگ با هدایت کنسولگری های چین در سراسر کشور از برنامه های پلتفرم و تهدید می شوند کشور ، “او گفت.

وی افزود: “و ارزشهایی که ما آنها را عزیز می دانیم مانند صراحت ، عدالت و تحمل علیه ما سلاح شده اند.”

اوتول به قانون تداخل خارجی استرالیا به عنوان چیزی برای تقلید در اینجا اشاره کرد. این کشور در سال 2018 قانونی برای تشدید مجازات های جاسوسی تصویب کرد و در عین حال افراد یا سازمان هایی را که در جهت منافع قدرت های خارجی عمل می کنند ، مجبور به ثبت و افشای روابط خود می کنند – بخشی از تلاش برای کاهش دخالت چین در سیاست ها ، دانشگاه ها و رسانه های استرالیا است.

طبق این قانون ، غیر قانونی است که یک شخص آگاهانه از طرف “مدیر اصلی خارجی” اقدام به مخفی کاری یا فریب کند. اولین دستگیری طبق این قانون در اوایل ماه جاری انجام شد ، زمانی که یک فعال برجسته جامعه چینی – استرالیایی به تلاش برای نفوذ در وزیر مهاجرت این کشور متهم شد.

ترودو که بعداً در دوره سوال صحبت می کرد ، گفت کانادا “یک رابطه پیچیده چند بعدی با چین دارد” و این کشور “با چشمانی باز” با پکن معامله می کند.

وی گفت: “ما در دفاع از اصول و منافع خود ثابت قدم خواهیم ماند و همیشه نیز خواهیم بود.”

“کانادا از بهترین آژانس های امنیتی در جهان است. افرادی که برای آژانس های ما کار می کنند هر روز برای حفظ امنیت کانادایی ها کار می کنند. همه آنها در روزنامه ها ظاهر نمی شوند. برعکس ، بسیاری از کارهایی که در در مورد موقعیت های مهم اصلاً چیزی شنیده نمی شود “.

تماشا کنید: مایکل چونگ ، نماینده محافظه کار ، می گوید دولت فدرال در مورد Huawei “با بلاتکلیفی فلج شده است”:

مایکل چونگ منتقد محافظه کار امور خارجه می گوید دولت فدرال در مورد Huawei و 5G “با بلاتکلیفی فلج شده است”. 2:04

اوتول در پاسخ به این س ifال که آیا تصویب چنین پیشنهادی به روابط متزلزل دو جانبه کانادا و چین آسیب بیشتری می زند ، گفت: اگرچه او نگران وضعیت دو کانادایی است که در زندان های چین نگهداری می شوند ، اما رویکرد دولت فعلی نتیجه ای نداشته است.

Michael Kovrig و Michael Spavor 708 روز در چین زندانی بوده اند. اوتول گفت: “پاسخ ضعیف آقای ترودو منجر به پیشرفت در پرونده دو مایکل نشده است.” “یک رویکرد اصولی تر ، قوی تر ممکن است پیشرفت کند.”

مردم تابلوهایی را در دست داشتند که خواستار آزادی مایکل اسپاور و مایکل کوویگ بازداشت شدگان کانادایی در جریان استرداد دادخواست برای مدیر مالی شرکت هواوی ، منگ وانژو ، در دادگاه عالی BC در ونکوور ، بریتیش کلمبیا ، کانادا ، 6 مارس 2019 است. (لیندزی واسون / رویترز)

چین در برابر کشورهایی که از طریق اقدام تجاری انتقاد کرده اند ، رفتارهای این کشور را تلافی کرده است. اوتول گفت كه كانادا نبايد از چنين تهديداتي مرعوب شود.

اوتول با استناد به اتحاد مشارکت اطلاعاتی بین استرالیا ، کانادا ، گفت: “کانادا باید بسیار نزدیک با متحدان پنج چشم ما همکاری کند … بنابراین برای چین دشوار است که از اندازه اقتصادی عظیم خود برای ترساندن اقتصادهای کوچکتر مانند کانادا استفاده کند.” نیوزیلند ، انگلستان و ایالات متحده

وی افزود: “ما در مقایسه با چین ممكن است اقتصاد كوچك تری داشته باشیم اما در رابطه با حقوقی كه برای ما عزیز است ، حقوق بشر ، حاكمیت قانون و امنیت شهروندانمان غول پیكر هستیم.”

اوتول گفت كه كانادا باید روابط خود را با سایر اقتصادهای آسیایی – كانادا در سال 2017 به مشاركت Trans-Pacific پیوست – تقویت كند و تجارت با هند را تقویت كند. وی گفت: “ما باید به دنبال بازارهای جدید باشیم.”

این پیشنهاد چند روز پس از آن منتشر شد كه كمیته فرعی حقوق بین الملل حقوق بشر مجلس عوام ، گزارشی را در محكومیت چین به خاطر اقدامات نسل كشی علیه اقلیت مسلمان اویغور صادر كرد. سفیر کانادا در سازمان ملل ، باب رائه روز یکشنبه گفت که کمیته حقوق بشر این نهاد را تشویق می کند تا وضعیت اسفناک مردم اویغور چین را بررسی کند.