همه گیری از قبل قطبی شده بود – اکنون واکسن ها نیز جناحی شده اند

این امر اجتناب ناپذیر بود که دولت فدرال اقدام به واکسن COVID-19 سیاسی کند. سیاست از ابتدای ابتلا به همه گیری ها در مورد شدت مردم شکل گرفته است.

اما اکنون خود واکسن ها از نظر سیاسی قطبی شده اند و اختلافاتی بین کسانی که آنها را می خواهند و کسانی که نمی خواهند ایجاد شده است.

از بهار ، نظرسنجی ها به طور مداوم نشان می دهد که یکی از مهمترین عوامل مرتبط با نحوه مشاهده همه گیر کانادایی ها ، نحوه رأی دادن است. حامیان لیبرال ها و دموکرات های جدید احتمالاً نگرانی ها در مورد خطرات بهداشت عمومی COVID-19 را گزارش کرده اند ، در حالی که رای دهندگان محافظه کار بیشتر احتیاط می کنند و از محدودیت ها مخالفت می کنند.

نظرسنجی های انجام شده توسط تعدادی از شرکت ها در ماه نوامبر – با ادامه روند رو به افزایش در سراسر کشور – هنوز نشانه هایی از این شکاف بین چپ و راست در کانادا را نشان می دهد.

آخرین نظرسنجی لجر برای انجمن مطالعات کانادایی پیشنهاد می کند که تنها 12 درصد از رای دهندگان لیبرال خواهان کاهش هر چه سریعتر محدودیت های همه گیر هستند – حتی اگر موج دیگری در اوایل سال جدید امکان پذیر باشد – در حالی که 31 درصد از رای دهندگان محافظه کار می گویند که می خواهند دولت ها راحت شوند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 52 درصد از رای دهندگان محافظه کار نسبت به قرارداد COVID-19 بسیار کمی تا حدودی ترس دارند ، در حالی که 66 درصد رای دهندگان حزب دموکرات جدید و 74 درصد طرفداران لیبرال.

اخیرا نظرسنجی موسسه آنگوس رید (ARI) دریافت که بین 87 تا 89 درصد کانادایی هایی که در گزارش انتخابات سال گذشته به لیبرال ها ، حزب دموکراتیک ملی یا بلوک کبکوا رای دادند ، به طور منظم در داخل خانه ماسک می پوشند. 71 درصد کانادایی هایی که به محافظه کاران رأی دادند ، گزارش کردند که همین کار را انجام داده اند.

و رای دهندگان لیبرال ، NDP و بلوک تقریباً دو برابر بیشتر از طرفداران محافظه کار لیست COVID-19 را به عنوان یکی از سه موضوع مهم مورد توجه خود قرار دادند.

وقتی از آنها پرسیده شد که چگونه دولتها باید پاسخهای خود را نسبت به همه گیری اولویت بندی کنند ، محافظه کاران تقریباً دو برابر لیبرالها در نظرسنجی اخیر برای Abacus Data گفتند که “تأکید بسیار کمی بر محدود کردن تأثیر بر مشاغل ، درآمد و اقتصاد” شده است – و بیش از سه برابر احتمالاً وجود دارد “تأکید بیش از حد بر کاهش خطر سلامتی” وجود داشته است.

ما شاهد اثبات این نگرش های سیاسی در چگونگی رای گیری کانادایی ها در انتخابات استانی اکتبر در ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا بوده ایم. حزب دموکرات های جدید (حزب اصلی چپ مرکز در هر دو استان) این کار را کرد در میان رای دهندگانی که از طریق پست رای می دهند ، به طور قابل توجهی بهتر است – و با این کار از ازدحام جمعیت پرهیز می کرد – نسبت به کسانی که شخصاً رأی می دادند. احزاب راست مرکز در هر دو استان در رای گیری حضوری بسیار بهتر عمل کردند.

قطبش ایمن سازی

از آنجا که توجه به واکسن ها معطوف شده است ، محافظه کاران در اوتاوا حملات خود را معطوف به برنامه دولت فدرال برای تهیه و توزیع واکسن ها کرده اند در این کشور. ارین اوتول رهبر محافظه کار ادعا کرده است که کانادا “در نزدیکی پشت خط” خواهد بود اگرچه انتظار می رود واکسن ها از اوایل سال 2021 شروع به کار کنند.

اما نظرسنجی این هفته لجر نشان می دهد اقلیت کانادایی ها نگرانی اوتول را دارند. در حالی که این نظرسنجی نشان می دهد 37 درصد کانادایی ها نگران هستند که کانادا ممکن است همزمان با ایالات متحده و انگلستان – جایی که این واکسن ها تولید می شود ، واکسن تزریق نکند – 48 درصد گفتند که “نگرانی چندانی ندارند” چند ماه تفاوت زیادی ایجاد نخواهد کرد. “

نظرسنجی اخیر لجر نشان می دهد که رای دهندگان محافظه کار بیش از سایر کانادایی ها نگران تأخیر در دریافت واکسن هستند – و کمتر تمایل دارند هرچه زودتر واکسینه شوند. (جاستین تانگ / مطبوعات کانادایی)

سخت است که در برخی از اینها حزب گرایی مشاهده شود ، زیرا نظرسنجی لگر نشان می دهد رای دهندگان محافظه کار بیشترین نگرانی در مورد تأخیر را دارند – و کسانی که احتمال کمتری دارند بگویند اولین واکسنی را که در دسترس عموم قرار گرفته استفاده می کنند.

این امر تا حدی به این دلیل است که بسیاری از کانادایی ها در مورد واکسن های احتمالی COVID-19 شک دارند.

اخیرا نظرسنجی ایپسوس / اخبار جهانی پیشنهاد کرد که 71 درصد از کانادایی ها از ایجاد واکسن سریعاً مورد تأیید قرار می گیرند. سهم مشابهی از نظرسنجی ها اظهار داشت که آنها نگران عوارض جانبی طولانی مدت هستند.

به طور متوسط ​​، نظرسنجی های انجام شده توسط چرتکه، ARI و Léger پیشنهاد می کنند که فقط 34 درصد کانادایی ها در اسرع وقت ایمن سازی می شوند ، در حالی که 41 درصد اظهار داشتند که قبل از گرفتن سوزن کمی صبر می کنند. بین 11 تا 15 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که به هیچ وجه واکسینه نمی شوند.

محافظه کاران بیشتر منتظر می مانند یا از واکسیناسیون اجتناب می کنند

مطمئناً میزان بی اعتمادی بین رای دهندگان محافظه کار مخصوص دولت ترودو وجود دارد. به گفته لگر ، حدود نیمی از رای دهندگان محافظه کار معتقدند که دولت فعلی فدرال اطلاعات مربوط به واکسن ها را دریغ می کند. فقط 15 درصد از رای دهندگان لیبرال همین احساس را دارند.

این اعتماد (یا فقدان آن) می تواند بر تمایل کانادایی ها برای واکسیناسیون تأثیر بگذارد. در نظرسنجی های ARI ، چرتکه و لجر ، به طور متوسط ​​فقط 27 درصد از رای دهندگان محافظه کار گفتند که واکسیناسیون را در اسرع وقت انجام می دهند ، در حالی که 43 درصد لیبرال ها و 39 درصد دموکرات های جدید.

نظرسنجی اخیر لجر نشان می دهد که حدود نیمی از رای دهندگان محافظه کار معتقدند که دولت نخست وزیر جاستین ترودو اطلاعات مربوط به واکسن های COVID-19 را پنهان می کند. (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادایی)

به طور متوسط ​​84 درصد رای دهندگان لیبرال و 79 درصد دموکرات های جدید گفتند که بلافاصله یا سرانجام واکسینه می شوند ، در حالی که 69 درصد محافظه کاران. تعداد افرادی که گفته اند واکسینه نخواهند شد به طور متوسط ​​فقط 5 درصد نمونه در میان طرفداران لیبرال و 9 درصد در میان دموکرات های جدید است ، اما در میان رای دهندگان محافظه کار به 19 درصد می رسد.

اگر دولت فدرال برنامه ای دقیق برای دستیابی و توزیع واکسن ها نشان دهد ، خطر بالقوه بهداشت عمومی این قطب بندی می تواند کاهش یابد. اظهارات حمایت از چنین طرحی از نخست وزیران محافظه کار – که برخی از آنها اخیراً حملات اوتول را تکرار کرده اند – همچنین می تواند به کاهش این تقسیم حزبی قبل از شروع دوزهای واکسن کمک کند.

آیا این اتفاق خواهد افتاد؟ پاسخ ممکن است به این بستگی داشته باشد که حزب گرایی در حال حاضر در رگ کانادایی ها جریان دارد.