«هودان مهم است»: معترضان در 3 شهر پس از اتهام ماندن در مرگ کلوپ شبانه خواستار پاسخگویی شدند

هشدار: این داستان حاوی جزئیات گرافیکی است

شعارهای تظاهرکنندگان که بر ارزش زندگی یک زن اتاوا تاکید می‌کردند و خواستار پاسخگویی در قتل او بودند، بعد از ظهر شنبه در ساختمان‌های مرکز شهر ساسکاتون طنین‌انداز شد.

معترضان در حالی که در امتداد خیابان سوم از تالار شهر به سمت محل قبلی کلوپ شبانه روشن که هدان هاشی در آن جان باخت، تکرار کردند: «هودان مهم است، زندگی سیاه ها مهم است».

هاشی، 23 ساله، نوامبر گذشته در یک کلوپ شبانه واقع در بالای رستوران و سالن Crazy Cactus با پیج تریو فیشر، 22 ساله درگیر شد.

پلیس ابتدا Theriault-Fisher را به قتل عمد درجه دو متهم کرد. این اتهام در همان روز به قتل عمد تقلیل یافت.

در اوایل ماه آوریل، اتهامات علیه Theriault-Fisher متوقف شد، به این معنی که مراحل قانونی به طور موقت یا نامحدود متوقف شد، اما به معنای پس گرفتن اتهامات نیست.

تظاهرکنندگان در ساسکاتون یکی از سه شهر در سراسر کانادا – از جمله در رجینا و اتاوا – بودند که برای درخواست عدالت گرد هم آمدند.

دلیله کاموهندا، یکی از همکاران، گفت: “من فکر می کنم مردم این تصور را دارند که عدالت مانند حبس به نظر می رسد یا عدالت مانند یک حبس ابد یا چیزی دیگر. من فکر نمی کنم عدالت شبیه هیچ یک از این چیزها باشد زیرا ما یک گروه لغو لغو هستیم.” بنیانگذار Black Lives Matter YXE در ساسکاتون.

فکر می‌کنم عدالت در حال حاضر – برای افرادی مانند متهم یا افرادی که در این پرونده دخیل هستند – به نظر می‌رسد که با همه با این امتیازات رفتار می‌شود.»

برگزارکنندگان، علی ابوکار، چپ، و دلیله کاموهاندا، مرکز، در راهپیمایی در مقابل تالار شهر ساسکاتون در روز شنبه سخنرانی می کنند.
برگزارکنندگان، علی ابوکار، چپ، و دلیله کاموهاندا، مرکز، در راهپیمایی در مقابل تالار شهر ساسکاتون در روز شنبه سخنرانی می کنند. (Dayne Patterson/CBC)

قبل از شروع راهپیمایی، سازمان‌دهندگان به تظاهرکنندگان در مورد بحث در مورد این پرونده هشدار دادند، زیرا یک دادخواست مدنی یک میلیون دلاری علیه Theriault-Fisher و حداقل یک نفر که ویدئویی از این حادثه را آپلود کرده بود، ادامه دارد.

کاموهاندا در ارائه نظر خود در مورد این پرونده مردد بود، او گفت که فکر می کند “احساسات جامعه و احساسات خانواده این است که آنها مایل به شفافیت بیشتر در پرونده بودند و در نهایت دوست دارند ارتباطات بیشتری داشته باشند … و سپس در نهایت پاسخگویی برای زندگی که از دست رفت.»

“تصادف مرگبار” منجر به مرگ هاشی شد: تاج

ویدئوهای این دعوا به طور گسترده در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و نشان می دهد که این دو زن در حال کشتی در زمین رقص باشگاه شبانه روشن هستند.

علی ابوکار، یکی از اعضای جامعه سیاه که در سازماندهی این رویداد کمک کرده است، گفت: «مردم به جای مداخله، ضبط می کردند و این تأثیر زیادی بر جامعه ما داشت… و آسیبی که ایجاد کرد.

Theriault-Fisher بارها و بارها در حال ضربه زدن به هاشی در ناحیه صورت و گردن دیده می شود. حوضچه ای از خون ناگهان در زیر هاشی ظاهر می شود که در سراسر زمین شکوفا می شود. زن‌ها از هم جدا می‌شوند، سپس هاشی می‌ایستد و چند قدم قبل از سقوط تکان می‌خورد.

دادستان های سلطنتی گفتند که درگیری دو طرفه بود، هیچ سلاحی استفاده نشد و جراحت مرگبار یک تصادف بود.

این وزارتخانه می‌گوید: «در جریان درگیری، دو زن روی زمین رفتند و به‌طور غم‌انگیزی، هدان هشی با یک شیشه شکسته روی زمین بریده شد. بر اساس شواهد، آن بریدگی جراحت مهلکی بود که باعث فوت خانم هاشی شد». دادگستری در بیانیه ای اعلام کرد.

پس از بررسی دقیق، دادستانی عمومی به این نتیجه رسیده است که جراحت منجر به مرگ ناشی از یک تصادف بوده است؛ هیچ احتمال معقولی برای محکومیت برای اتهام قتل عمد یا هر اتهام جنایی دیگر وجود ندارد.

تماشا | اظهارات خانواده هدان هشی درباره تصمیم دادستانی:

خواهر می گوید که ماندن در اتهامات مربوط به مرگ هدان هاشی “کاملاً تکان دهنده” بود

شکری هاشی گفت که او و خانواده اش انتظار نداشتند اتهامات علیه پیج تریو فیشر در قتل خواهرش باقی بماند، و افزود که معتقد است نژاد در نتیجه آن نقش داشته است.

ابوکر گفت که تصمیم دادستانی خشم جامعه را برانگیخته است.

او گفت: «این حداقل مستحق محاکمه است.

این فقط تکرار بی اعتمادی جامعه ما به دستگاه قضایی است.»

نظرات متضاد در مورد نقش نژاد در تصمیم گیری

در حالی که شارون فاکس، وکیل مدافع Theriault-Fisher معتقد است که ملیت، رنگ پوست، مذهب یا عقیده نقشی در تصمیم ولیعهد نداشته است، تظاهرکنندگان مخالف هستند.

کاموهاندا گفت: «اگر به موارد مشابه نگاه کنیم، قطعاً این همان چیزی است که می‌بینیم: اگر نقش‌ها معکوس شوند، نتایج متفاوت است.

“اگر شما فردی هستید که از مکان ممتازی می آیید که ممکن است پیامدهای نژاد را در زندگی روزمره افراد به حاشیه رانده و نژادپرستانه نبینید.”

تریو فیشر یک روز پس از آن که دادستان های تاج و تخت اعلام کردند که پرونده تعلیق را تشکیل خواهند داد، صحبت کرد و گفت که از حوادثی که منجر به مرگ هاشی شد متأسف است و امیدوار است که “آنها بتوانند شفا پیدا کنند و به جلو حرکت کنند.”

تماشا | پیج تریو فیشر در مورد حادثه پس از باقی ماندن اتهامات قتل عمد صحبت می کند:

زن ساسکاتون پس از اتهام ماندن در مرگ کلوپ شبانه صحبت می کند

پیج تریو فیشر، 22 ساله، روز چهارشنبه، یک روز پس از آن که دادستان سلطنتی عربستان اعلام کرد که اتهام قتل غیرعمد او در قتل هدان هاشی، 23 ساله، در نوامبر باقی مانده است، با خبرنگاران صحبت کرد.

خانواده هاشی در اواسط آوریل به CBC گفتند که عذرخواهی او را نمی پذیرند و نمی توانند شفا پیدا کنند.

بیانیه ای که از خانواده خوانده شد در رجینا و ساسکاتون خوانده شد و تصمیم دادستان را “وحشتناک” خواند.

در این بیانیه که توسط دیگران خوانده شده است، آمده است: «یک زندگی گرانبها و باارزش از خانواده او به شکلی دلخراش گرفته شد و این مسئولیت کسانی است که ما در مقام‌های قدرت به آنها اعتماد داریم که عاملان آن را منصفانه و بدون تعصب پاسخگو کنند».

مردمی که در خیابان راه می روند و تابلوهایی در دست دارند
تظاهرکنندگان به خیابان سوم در ساسکاتون راهپیمایی کردند و شعارهایی از جمله “شفافیت اکنون، پاسخگویی اکنون”، “عدالتی نیست، صلح نیست” و “جان سیاهان مهم است، هودان مهم است.” (Dayne Patterson/CBC)

طوماری در سال 2022 به نفع هاشی خواستار تحقیق در مورد گذشته Theriault-Fisher به عنوان مدرکی برای موارد قانونی و حذف ویدیوهای مرگ هاشی از دستگاه ها است.

تظاهرکنندگان همچنین به عنوان بخشی از یک کمپین ایمیلی به وزارت دادگستری استان، پیوندهایی به یک سند از پیش نوشته شده ارائه کردند، از جمله تصمیم سریع برای کاهش اتهامات را به «بی‌تفاوتی نهادی برای سیاه‌پوستان در کانادا» نسبت دادند.