ورزشکار Luge ادعا می کند که تصادف ویسلر که زندگی را تغییر می دهد، اوج آزار “خودخواهانه” مربی بوده است.

ورزشکاری که بیش از سه سال پیش پس از تصادف “فاجعه آمیز” در پیست لوژ المپیک در ویستلر، بریتیش کلمبیا، با لیست طولانی صدمات جانی به جا مانده بود، شکایتی را تنظیم کرده و ادعا می کند که این تصادف اوج سال ها آزار و اذیت بوده است. قلدری و مزاحمت توسط مربی که اهداف خود را بر امنیت یک نوجوان قرار می دهد.

گرت رید که اکنون 19 ساله است، مدعی شده است که مربی متیو مک موری در حالی که در سال های 2018 و 2019 برای تیم ملی NextGen مسابقه می داد، نسبت به او توهین آمیز بوده است.

شکایتی که در دادگاه عالی بریتیش کلمبیا ارائه شده ادعا می‌کند که سوء استفاده در نهایت منجر به سقوط رید در سریع‌ترین بخش مسیر در مرکز لغزشی ویسلر – روی یک سورتمه تغییر یافته در کلاه ایمنی که باید تعویض می‌شد – در طول یک دوره آموزشی در 16 نوامبر 2019 سقوط کند. .

“گرت سال ها توسط مربی خود متیو مک موری دائما مورد آزار و اذیت، آزار و اذیت قرار گرفت. لوژ کانادا به ما گفته بود که “آن را در خانواده لوژ نگه دارید” و مک موری تحت نظارت و برخورد قرار خواهد گرفت. آنها هیچ کاری انجام ندادند.” خانواده در بیانیه ای سه شنبه گفت.

ما اکنون این اقدام را انجام می دهیم زیرا ما خواهان پاسخگویی هستیم، ما می خواهیم سوء استفاده ها و شکست های Luge Canada را برای محافظت از ورزشکاران آینده افشا کنیم، و ما خواهان غرامت برای گرت هستیم.”

مردی با لباس بدن بند سفید و قرمز در یک روز برفی یک سورتمه قرمز را از پیست لوژ دور می‌کند.
گرت رید در عکسی بدون تاریخ به تصویر کشیده شده است. (تامین شده توسط خانواده رید)

هیچ یک از اتهامات رید ثابت نشده است. مک موری پاسخی نداده و به درخواست CBC برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

لوژ کانادا، متهم در دعوی به پنهان کردن سوء استفاده، در دادگاه پاسخی نداده است اما بیانیه کوتاهی ارسال کرده است.

در ایمیلی آمده است: “سلامت و ایمنی همه ورزشکاران ما اولویت اول Luge Canada است. گرت در سال 2019 دچار یک حادثه ناگوار شد که همه ما را در جامعه luge بسیار تحت تاثیر قرار داد.”

“با توجه به این موضوع در دادگاه ها، ما تمام نظرات بیشتر در مورد حادثه و پرونده را محفوظ می دانیم تا اطمینان حاصل کنیم که اجازه می دهیم روند قانونی مناسب انجام شود.”

ظاهراً کلاه ایمنی جایگزین پس از تصادف در سال 2019 تکذیب شد

رید در ویسلر بزرگ شد و زمانی که هفت ساله بود در لوژ شروع کرد. در این ادعا آمده است که او در ۱۵ سالگی تیم NextGen را تشکیل داده و به صفوف «نسل بعدی ورزشکاران نخبه لوژ» کشور تحت مربیانی از جمله مک موری ملحق شده است.

لوژ به طور گسترده ای به عنوان سریع ترین ورزش در بازی های المپیک زمستانی شناخته می شود. ورزشکاران سوار بر یک سورتمه مسطح در یک مسیر به پشت، ابتدا با پا، به سرعت 140 کیلومتر در ساعت می‌روند.

مردی با لباس بدن سفید و قرمز در حالی که در یک مسیر مسابقه می دهد، به پشت روی یک سورتمه دراز کشیده است.
گرت رید در یک عکس بدون تاریخ از مسیری به پایین می لغزد. (ارائه شده توسط Garrett Reid)

در اوایل سال 2019، رید در جریان مسابقات قهرمانی جهانی نوجوانان در اتریش دچار سانحه شد. در این شکایت آمده است که او درخواست مراقبت پزشکی کرده است، زیرا سورتمه‌اش بالا رفته و به سمت راست سرش برخورد کرده است، اما مک‌موری نپذیرفت و به رید گفت که «از درخواست خود دست بردارد».

بر اساس این دادخواست، تصویربرداری پزشکی بعداً نشان داد که رید چندین بار صورت خود را شکسته است. در این ادعا آمده است که مسابقه او پس از آن آسیب دیده است که سوء استفاده ادعایی را بدتر کرده است.

در ادعای ثبت شده در دادگاه عالی بریتیش کلمبیا آمده است: «مک موری آزار کلامی و روانی خود را تشدید کرد.

گرت مورد آزار و اذیت روزانه، تحقیر، توهین، تهدید و ارعاب مک موری قرار گرفت.

در این دادخواست آمده است که رید پس از تصادف در اتریش به استفاده از کلاه ایمنی آسیب دیده خود ادامه داد، زیرا هم مک موری و هم لوژ کانادا درخواست های مکرر او و خانواده اش برای کلاه ایمنی جدید را رد کردند.

قبل از سقوط ویسلر سورتمه بر روی کاغذ سنباده گذاشته شد: دعوی قضایی

در نوامبر آن سال، رید در مرکز لغزشی ویستلر تمرین می کرد که ظاهراً مک موری به رید گفت که نوارهای کاغذ سنباده را یکی یکی به سورتمه خود اضافه کند، اگرچه قبلاً هرگز این کار را نکرده بود. در این دادخواست ادعا شده است که استفاده از کاغذ سنباده یک تکنیک آموزشی برای ثبت زمان‌های سریع‌تر دویدن با کاهش کنترل یک مسابقه‌دهنده بر سورتمه خود است.

روز تصادف، رید ادعا کرد که مک موری کاغذ سنباده را به سورتمه خود اضافه کرد و او را در موقعیت شروع مردان – بالاترین نقطه در مسیر – قرار داد، علی‌رغم پروتکل تمرینی معمول برای مسابقه‌دهنده‌ها که در مسیر پایین‌تر شروع می‌کردند و به سمت بالا حرکت می‌کردند.

نوجوان کنترل خود را در گوشه 16 از دست داد که با نام “Thunderbird Corner” نیز شناخته می شود، در نزدیکی پایان دویدن. در این ادعا آمده است که او به همان نقطه ای از کلاه خود برخورد کرده است که در تصادف اتریش در اوایل سال جاری بود.

نوجوانی که لباسی سفید با نقاط آبی پوشیده است در تخت بیمارستانی با بند گردن تصویر شده است و به چندین دستگاه منتهی می شود.
گرت رید پس از تصادف “فاجعه بار” در مرکز لغزشی ویسلر در ویستلر، بریتیش کلمبیا، در نوامبر 2019 در اینجا دیده شد. (تامین شده توسط خانواده رید)

رید که در آن زمان 16 سال داشت، با لیستی طولانی از صدمات، از جمله یک آسیب مغزی تروماتیک باقی مانده بود.

در این ادعا آمده است: «رفتار مک‌موری که منجر به آسیب دیدگی شد، سوءاستفاده از قدرت و بهره‌برداری از اعتماد و صمیمیت روان‌شناختی مربوط به رابطه بین یک مربی و یک ورزشکار جوان، به‌ویژه برای موفقیت در یک تلاش ورزشی بسیار رقابتی بود». هفته گذشته

“رفتار خودخواهانه، بلندپایه و سنگدلانه مک موری مستلزم محکومیت از طریق دادگاه است.”

این دادخواست از مک موری به دلیل انکار مراقبت های پزشکی رید پس از اتریش، افزودن کاغذ سنباده به سورتمه وی در ویسلر و یک الگوی کلی از سوء استفاده و بدرفتاری، مطالبه خسارت می کند.

از لوژ کانادا به عنوان کارفرمای مک موری و به اتهام “ساکت کردن شاکیان، شاهدان و/یا افشاگران” که سعی داشتند علیه رفتارهای توهین آمیز صحبت کنند، شکایت شده است.

این شکایت همچنین ادعا می کند که لوژ کانادا اسنادی را دفن کرده است که نشان دهنده “شکایت های معتبر” علیه مک موری است، زیرا رهبری آن اجتناب از “رسوایی” را بر محافظت از ورزشکاران NextGen خود در اولویت قرار داده است.