وزیر خدمات بومی برای تأیید لیبرال ها هدف آب آشامیدنی وعده داده شده را برآورده نمی کند

به گفته یک منبع ارشد دولت با آگاهی از پرونده ، مارک میلر ، وزیر خدمات بومی ، امروز اعلام خواهد کرد که دولت لیبرال به تعهد خود مبنی بر لغو مشاوره های طولانی مدت آب آشامیدنی در سازمان ملل تا مارس 2021 عمل نخواهد کرد.

اما میلر بیان خواهد کرد که چگونه دولت بیش از 1.5 میلیارد دلار برای پایان کار هزینه خواهد کرد.

نخست وزیر جاستین ترودو ابتدا قول داد که در طول مبارزات انتخاباتی 2015 همه مشاوره های بلند مدت آب جوش را خاتمه دهد.

این اولین وعده اصلی در پرونده سازش بومی بود که به یکی از اولویت های اصلی دستور کار حاکمیت لیبرال تبدیل شد. در آن زمان ، دولت ترودو گفت که هدف را تا مارس 2021 برآورده می کند.

در ماه اکتبر ، CBC News تمام جوامع موجود در لیست مشاوره طولانی مدت آب آشامیدنی را که توسط خدمات بومی کانادا نگهداری می شود ، بررسی کرد.

بیش از دوازده ملل اول گفتند که پروژه های آنها در مهلت مقرر به پایان نمی رسد. پنج جامعه گفتند که رفع دائمی سالها به طول خواهد انجامید.

پری بلارد رئیس رئیس ملی ملل اول از بودجه پیشنهادی جدید استقبال کرد. (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادایی)

براساس خدمات بومی کانادا ، دولت ترودو از سال 2015 به 97 مشاوره طولانی مدت آب آشامیدنی در سازمان ملل کمک کرده است. در حال حاضر ، 59 مشاور هنوز در 41 انجمن فعال هستند.

از زمان تشکیل دولت ، لیبرال ها بیش از 1.65 میلیارد دلار از 2.19 میلیارد دلاری را که برای ساخت و تعمیر زیرساخت های آب و فاضلاب و مدیریت و نگهداری سیستم های موجود در مخازن اختصاص داده اند ، هزینه کرده اند.

1.5 میلیارد دلار پیشنهادی در به روزرسانی مالی روز دوشنبه علاوه بر 2.19 میلیارد دلار است.

بودجه برای تعمیرات ، آموزش و نگهداری مداوم

هدف این پول جدید کمک به ملت های اول در سه زمینه اصلی است.

اولین مورد به پشتیبانی مداوم از عملیات روزمره و نگهداری زیرساخت های آب از ذخایر برای کمک به حفظ زیرساخت در شرایط مناسب ، حتی پس از برداشته شدن مشاوره های طولانی مدت آب آشامیدنی ، اختصاص خواهد داشت. این پول همچنین می تواند آموزش کارکنان تصفیه خانه آب را تأمین کند و به جوامع کمک کند تا کارگران واجد شرایط را بهتر حفظ کنند.

حوزه دوم ادامه اعتبارات زیرساخت های آب و فاضلاب موجود در ذخایر برای جلوگیری از مشاوره های آینده در مورد آب آشامیدنی است.

سرانجام ، این پول همچنین برای کارهایی که به دلیل COVID-19 و سایر تأخیرهای پروژه متوقف شده بود پرداخت خواهد شد. بیماری همه گیر باعث شد که برخی از جوامع First Nation مرزهای خود را به روی پیمانکاران ببندند و به طور موقت کار در زمینه بهبود سیستم های آب خود را متوقف کنند.

چارلی آنگوس ، نماینده حزب دموکراتیک خلق گفت که لیبرال ها مبلغ مورد نیاز برای لغو مشاوره های طولانی مدت آب آشامیدنی در ملل اول را دست کم گرفته اند. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

رئیس ملی پری بلارد از مجمع ملل اول ، پول پیشنهادی جدید را اقدامی در مسیر درست خواند اما ممکن است منابع بیشتری در بودجه های آینده برای برداشتن همه مشاوره ها مورد نیاز باشد.

بلگرد گفت: “دسترسی به آب آشامیدنی تمیز از حقوق اساسی بشر است.”

“درست نیست که در یک کشور ثروتمند مانند کانادا هنوز نمی توانید شیرهای آب آشامیدنی را روشن کنید.”

چارلی آنگوس ، نماینده NDP ، گفت كه تعهد جدید تشخیص این است كه دولت مقدار پولی را كه برای رسیدگی به مشاوران آب در مورد ذخایر صرف كرده بود ، كم كرده است.

آنگوس گفت: “دولت تشخیص داده است كه آنها نمی توانند این كار را به عنوان یك تبلیغ تبلیغاتی ادامه دهند.” “بنابراین این پول بسیار طولانی خواهد شد.”

گری ویدال ، منتقد خدمات بومی محافظه کار گفت که دولت فدرال تصمیمی برای رسیدن به ضرب الاجل مارس 2021 ندارد. (ارسال شده)

در سال 2017 ، افسر بودجه پارلمانی دریافت که دولت فدرال تنها 70 درصد از آنچه برای از بین بردن مشاوران آب جوش در جوامع ملل اول لازم بود ، هزینه می کند.

گری ویدال ، منتقد خدمات بومی محافظه کار گفت که واضح است “هیچ هدفی برای تحقق هدف 2021 وجود ندارد.

“ما می دانیم که این یک چالش مداوم خواهد بود.”