وزیر مهاجرت می گوید هوش مصنوعی تصمیمات نهایی مهاجرت را نمی گیرد

شان فریزر، وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگان می‌گوید فناوری جدید زمان‌های پردازش را در بخش او بسیار تسریع کرده است – اما او اصرار دارد که هوش مصنوعی (AI) هیچ تصمیم نهایی در مورد تأیید درخواست مهاجرت نمی‌گیرد.

فریزر در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز جمعه گفت که اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) از فناوری جدید “تحلیل پیشرفته” برای تأثیرات زیادی استفاده کرده است.

فریزر گفت: «ما از این فناوری‌های جدید در طیف گسترده‌ای از سیستم‌های مهاجرتی خود استفاده می‌کنیم، و آنچه دیده‌ایم دستاوردهای عظیمی در بهره‌وری است.

فریزر ماهیت این فناوری را مشخص نکرد اما در عوض تاکید کرد که انسان ها هنوز نقشی در IRCC دارند.

فریزر گفت: «فقط برای از بین بردن هر ترسی که ممکن است وجود داشته باشد، یک انسان هنوز مسئول هر تصمیم نهایی است.

این امکان وجود ندارد که یک سیستم هوش مصنوعی یا یک سیستم تحلیلی پیشرفته تصمیم نهایی را در مورد پذیرش یا واجد شرایط بودن یک فرد بگیرد.

فریزر گفت که ارزیابی یک افسر انسانی “برای محافظت از یکپارچگی” فرآیند مورد نیاز است.

اعلامیه فریزر در مورد استفاده از سیستم جدید برای متقاضیان ویزای اقامت موقت (TRV) بود که قصد داشتند اعضای خانواده خود را در کانادا جمع کنند.

اعضای خانواده ای که به دنبال وضعیت اقامت دائم در کانادا هستند می توانند برای پیوستن به اسپانسر خود برای ویزای بازدید موقت درخواست دهند در حالی که منتظر تایید درخواست خود هستند. فریزر گفت که چنین ویزاهایی اغلب به دلیل احتمال عدم خروج متقاضیان پس از انقضای آنها رد می شود.

سیستم جدید از تجزیه و تحلیل های پیشرفته برای شناسایی افرادی که درخواست اقامت دائم در سیستم دارند و ویزای آنها برای بازدید سریعتر از کانادا را تایید می کند. فریزر گفت که امیدوار است اکنون زمان چرخش به 30 روز کاهش یابد.

فریزر گفت: “این بدان معناست که اعضای خانواده می توانند سریعتر به کانادا سفر کنند و زودتر از گذشته در کنار عزیزان خود باشند.”

سیستم جدید درخواست افراد را بررسی می کند و تعیین می کند که چقدر احتمال دارد اقامت دائم به آنها اعطا شود. کسانی که احتمال بالایی دارند در دسته ای قرار می گیرند که ویزای موقت آنها را سریع پیگیری می کند.

فریزر گفت که تا کنون، میزان تایید برای برنامه های کاربردی تحت سیستم جدید بالاتر از 98 درصد است.

او همچنین روز جمعه اعلام کرد که به همسران و فرزندان تحت تکفل با ویزای موقت، بدون در نظر گرفتن اینکه قبل یا بعد از ورود به کانادا اقدام کنند، مجوز کار آزاد دریافت خواهند کرد.

این بدان معناست که همسران پس از ورود به کانادا برای شروع کار منتظر نخواهند بود.

فریزر گفت: “ما می دانیم که بسیار مهم است که آنها بتوانند در اسرع وقت از خود و خانواده خود حمایت کنند.”

تام کیمیک، منتقد محافظه کار مهاجرت، گفت که اعلام وزیر به اندازه کافی دور نیست و اعداد وزیر در مورد زمان رسیدگی با ارقامی که او ماه گذشته از IRCC دریافت کرد، مطابقت ندارد.

Kmiec گفت: “این موضوع به موضوع کلیدی که زمان پردازش واقعا طولانی است، که طولانی تر می شود، کوتاه تر نمی شود، رسیدگی نمی کند.”

“این اداره از سال 2015 کارمندان خود را دو برابر کرده است و از سال 2015 بودجه خود را دو برابر کرده است. چرا مالیات دهندگان نمی توانند نتایجی را که برای آن پرداخت می کنند دریافت کنند؟”

مردی با کت و شلوار می ایستد و اشاره می کند.
تام کیمیک، نماینده محافظه‌کار، در طول دوره سوال در مجلس عوام در پارلمان هیل در 10 مارس 2023 برمی‌خیزد. کیمیک گفت که زمان رسیدگی به درخواست‌های مهاجرت طولانی‌تر می‌شود، نه کوتاه‌تر. (جاستین تانگ/ مطبوعات کانادا)

Kmiec گفت که او از رای دهندگانی می شنود که تا پنج سال منتظر هستند تا درخواست های حمایت از همسرشان تایید شود.

اما ویل تائو، یک وکیل مهاجرت مستقر در ونکوور، گفت که این تغییرات استقبال می شود.

تائو پس از اعلامیه وزیر در روز جمعه گفت: «این مطمئناً یک تغییر است.

فکر می‌کنم از بسیاری جهات حرکت خوبی است.»

به گفته تائو، افزایش استفاده از تجزیه و تحلیل پیشرفته نگرانی هایی را در مورد انواع داده هایی که برای اطلاع رسانی تصمیم گیری مبتنی بر ماشین استفاده می شوند و اینکه آیا چنین سیستم هایی می توانند علیه برخی از خانواده ها بر اساس مکان یا ویژگی های دیگر تبعیض قائل شوند، ایجاد کرده است.

او گفت: «فکر می‌کنم این چیزی است که باید کمی بیشتر در مورد این ایده که در مورد همه صدق می‌کند، بیشتر بررسی شود، زیرا فکر می‌کنم در مهاجرت می‌دانیم که اینطور نیست.» “همیشه اختلافات وجود دارد.”

نماینده لیبرال وزیر را «آقای» خطاب کرد. در اعلامیه سکسی

هدی فرای، نماینده لیبرال، روز جمعه در مراسمی که فریزر را «آقای سکسی» معرفی کرد، ابروهایش را بالا برد و بیشتر وقت خود را صرف صحبت کردن درباره ظاهر او کرد.

فرای گفت: «می‌خواهم میکروفون را به شان «آقای سکسی» فریزر بدهم.

فرای پیش از این در سخنرانی خود گفت که فریزر اخیرا به عنوان “سکسی ترین مرد” انتخاب شد [Parliament] هیل، اما نگفت چه کسی این نظرسنجی را انجام داده است.

فریزر نیشخندی زد و فرای را در راه خود به سمت تریبون در آغوش گرفت، اما به نظرات فرای اشاره ای نکرد.