وزیر ورزش شرایط جدیدی را برای بودجه کانادایی فوتبال وضع کرد

سی‌بی‌سی نیوز دریافته است که وزیر ورزش فدرال به Canada Soccer گفته است که دولت در حال پیوستن رشته‌های جدیدی به بودجه فدرال سازمان ورزش است.

پاسکال سنت اونگه، وزیر ورزش، روز سه‌شنبه نامه‌ای به سازمان فوتبال ارسال کرد و گفت که او در مورد “فقدان شفافیت مالی” و اختلافات کارگری این سازمان با نگرانی مشترک است.

St-Onge گفت Canada Soccer باید تحت یک ممیزی مالی و بازبینی حاکمیتی قرار گیرد و برای ادامه دریافت بودجه فدرال باید مشاوره یک گروه مشاوره خارجی را بپذیرد.

St-Onge در نامه ای که به Canada Soccer ارسال شده و توسط CBC News به دست آمده است، می نویسد: “ما انتظار داریم Canada Soccer تغییرات لازم را برای رفع برابری بین برنامه های تیم ملی خود در اسرع وقت انجام دهد.”

کانادایی‌ها انتظار دارند که شفافیت بیشتری در رابطه با نحوه تخصیص بودجه بین برنامه‌های مردانه و زنانه از جمله مذاکره در مورد قراردادهای تجاری و موافقت‌نامه‌های پخش رادیویی توسط Canada Soccer مشاهده شود.

الزامات جدید برای فوتبال کانادا پس از ماه ها آشفتگی در راس هیئت حاکمه این ورزش است. اختلافات کارگری در سال جاری منجر به استعفای نیک بونتیس، رئیس سازمان و ارل کوکرین، دبیر کل سازمان شد.

چهار قهرمان المپیک در تیم زنان در ماه مارس به کمیته پارلمانی رفتند تا در مورد نبرد خود با Canada Soccer برای پرداخت و رفتار برابر صحبت کنند. آنها توضیح دادند که Canada Soccer با آنها مانند بازیکنان درجه دو رفتار می کند.

کاپیتان تیم کریستین سینکلر به فرهنگ پنهان کاری و مانع تراشی در Canada Soccer اشاره کرد و گفت که بازیکنان نمی دانند پول چگونه وارد یا خارج می شود.

تماشا کردن/ بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان به مبارزه برابری به پارلمان هیل می روند

بازیکنان فوتبال زنان به مبارزه برابری به پارلمان هیل می روند

اعضای تیم فوتبال زنان برنده مدال طلای کانادا به نمایندگان مجلس گفتند که از آنها خواسته می شود کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند و مانند اعضای تیم مردان غرامت دریافت نمی کنند یا با آنها رفتار نمی شود.

St-Onge در نامه خود به Canada Soccer گفت که بررسی حاکمیت سازمان باید توسط شخص ثالث انجام شود و باید شفافیت، تصمیم گیری مالی و ساختارهای حاکمیتی آن را بررسی کند.

طبق آخرین صورت‌های مالی حسابرسی شده Canada Soccer، دولت فدرال در سال مالی منتهی به دسامبر 2022، 5 میلیون دلار به این سازمان فوتبال داده است.

دولت می‌خواهد یک حسابرسی مستقل از امور مالی Canada Soccer را که از 1 مارس 2017 تا 31 مارس 2023 را پوشش می‌دهد، انجام دهد.

St-Onge در نامه ای به جیسون دی ووس، دبیرکل موقت Canada Soccer نوشت: “هدف این ممیزی تایید این است که بودجه دولت به طور مناسب و مطابق با شرایط و ضوابط قراردادهای مشارکت شما تخصیص یافته است.”

وزیر گفت که دپارتمان او قصد دارد یک گروه مشاوره خارجی برای کمک به Canada Soccer در رسیدگی به توصیه های حاصل از بررسی و ممیزی حاکمیتی خود راه اندازی کند.

St-Onge در این نامه نوشت: «با آمدن جام جهانی فوتبال به آمریکای شمالی در سال 2026، توجه به کشور ما خواهد درخشید و من می‌خواهم اطمینان حاصل کنم که Canada Soccer قوی‌ترین شیوه‌های حاکمیتی را برای رهبری مسئولیت‌پذیر اجرا می‌کند. فوتبال کانادا

تماشا کردن/مدیران فوتبال کانادا در مورد رفتار با تیم زنان مورد بازجویی قرار گرفتند

مدیران فوتبال کانادا در مورد رفتار با تیم زنان مورد بازجویی قرار گرفتند

مدیران Canada Soccer توسط نمایندگان مجلس در مورد رفتار آنها با تیم فوتبال زنان در اتاوا مورد سوال قرار گرفتند. یکی از مدیران می گوید که او از کریستین سینکلر عذرخواهی کرد، زیرا کریستین سینکلر او را به دلیل استفاده از الفاظ جنسی جنسی برای یادآوری یک مکالمه فراخواند.

St-Onge پس از بررسی شدید عمومی در مورد رسیدگی به اتهامات تجاوز جنسی، هاکی کانادا را مجبور کرد در ازای دریافت دلار مالیات دهندگان، شرایط مشابهی را رعایت کند.

طبق آخرین صورت مالی حسابرسی شده خود، Canada Soccer نزدیک به 54 میلیون دلار هزینه کرده و تنها حدود 48 میلیون دلار درآمد در سال 2022 داشته است. از این مبلغ، 19 میلیون دلار به تیم های مردان و تقریبا 14 میلیون دلار به تیم های زنان اختصاص یافته است. بیانیه گفت.

Soccer Canada همچنین مورد انتقاد تیم های زنان و مردان به دلیل یک معامله تجاری بحث برانگیز که در سال 2018 منعقد کرد، مورد انتقاد قرار گرفته است.

سازمان فوتبال موافقت کرد قراردادهایی به ارزش یک دهه حمایت مالی و پخش رادیو و تلویزیون با یک شرکت خصوصی به نام Canada Soccer Business منعقد کند. طبق آخرین صورت مالی حسابرسی شده این سازمان، در ازای آن، این شرکت سالانه 3 تا 4 میلیون دلار به Canada Soccer پرداخت می کند.

در بیانیه ای که در فوریه منتشر شد، تیم ملی مردان گفت که “جریان های درآمدی اصلی سازمان تا حد زیادی به CSB منحرف شده است، که “صاحبان تیم های حرفه ای فوتبال لیگ های کوچک انتفاعی هستند.”

رئیس جدید منتخب Canada Soccer، Charmaine Crooks، در اوایل این ماه به نمایندگان مجلس در کمیته میراث کانادا گفت که “فرصتی برای تنظیم مجدد” سازمان و “مدرن سازی” توافقنامه 2018 با Canada Soccer Business می بیند.