وکیل منگ وانژو افسر RCMP را به “پوشاندن” در شهادت متهم کرد

وكیل منگ وانژو روز پنجشنبه افسر RCMP كه بر دستگیری مدیر هوآوی نظارت داشت ، را به سرپوش گذاشتن بر همكارانی كه گفته می شود اطلاعات خصوصی را از تلفن ها و لپ تاپ منگ به دفتر تحقیقات فدرال آمریكا ارسال كرده اند ، متهم كرد.

اسکات فنتون گروهبان را کباب کرد. جانیس وندر گراف در مورد مبایعه نامه ای که سال گذشته امضا کرد و گفت پس از اینکه یک مأمور زیردست به او گفت که یک گروهبان کارمند شماره سریال دستگاه های منگ را “برای” FBI تهیه کرده است “هیچ یادآوری مستقلی در مورد محتوای” نامه های الکترونیکی که بازبینی کرده است ندارد.

در شهادت این هفته ، وندر گراف ادعا کرد که او اکنون نه تنها نامه های الکترونیکی را به یاد می آورد – بلکه به یاد می آورد که آنها در مورد گروهبان کارمند چیزی نگفتند. بن چانگ اطلاعات را به عنوان افسر دیگر ، كنست. گورویندر دالیوال ، ادعا کرده بود.

“من قصد دارم به شما بگویم که دلیل اصلی تفاوت چشمگیر سوگندنامه شما در یک سال پیش که شما هیچ حافظه ای ندارید و مدارک خود را در این دادگاه که قصد دارید یک حافظه داشته باشید این است که شما برای سرپوش گذاشتن بر روی کنست. دالیوال و گروهبان ستاد چانگ در رابطه با این موضوع ، “فنتون گفت.

“شما شواهد خود را متناسب با آنچه فکر می کنید از RCMP محافظت می کند ، تنظیم کرده اید.”

وندر گراف هر دو اتهام را رد كرد: “كاملاً درست نیست.”

بدون وکیل سال شده است

وندر گراف سرپرست واحد رابط داخلی و خارجی BC RCMP است که درخواست بازداشت منگ را در تاریخ 1 دسامبر 2018 برای استرداد به ایالات متحده دریافت کرد ، جایی که با اتهامات کلاهبرداری و توطئه روبرو است.

منگ مدیر ارشد مالی هواوی و دختر رن ژنگ فئی بنیانگذار میلیاردر این شرکت است. وی متهم است که به مدیر HSBC در مورد کنترل هوآوی در یک شرکت تابعه که به نقض تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران متهم شده بود ، دروغ گفته است.

گروهبان جانیس وندر گراف بر واحد RCMP مسئول دستگیری منگ وانژو در تاریخ 1 دسامبر 2018 نظارت داشت. وی در دادگاه عالی قبل از میلاد در مورد دستگیری و ادعای اشتراک اطلاعات با FBI در حال شهادت است. (Felicity Don)

دادستان ها ادعا می کنند که HSBC با اتکا به دروغ های ادعایی منگ برای ادامه تأمین مالی این غول ارتباط از راه دور ، خود را در معرض خطر از دست دادن و پیگرد قانونی قرار داده است.

افسران RCMP و آژانس خدمات مرزی کانادا سه هفته را به شهادت دادن درباره وقایع دستگیری منگ در فرودگاه ونکوور پرداختند.

این شهادت به عنوان مدرک در جلسه دادرسی بهار سال آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت که در آن دفاع می تواند رئیس دادگستری هدر هولمز را متقاعد کند که به دلیل نقض حقوق منگ ، دادرسی استرداد باید متوقف شود.

وکلای منگ ادعا می کنند FBI با RCMP و CBSA هماهنگ شده است تا مأموران گمرک از اختیارات خارق العاده خود برای بازجویی از منگ بدون وکیل برای سه ساعت قبل از دستگیری و اطلاع از حقوق و اتهامات علیه او استفاده کنند.

CBSA همچنین تلفن های منگ را گرفت و رمزهای عبور را بدست آورد ، كه یك افسر ادعا كرد بعداً وقتی پلیس كالاهای منگ را ضبط كرد ، وی به اشتباه به RCMP منتقل كرد.

“مسئولیت پیگیری من نبود”

بیشترین شهادت وندر گراف روز پنجشنبه با موضوع این بود که ادعا می شود چانگ شماره سریال برای دستگاه های منگ را به FBI ارسال کرده است.

در یک اظهارنامه ، چانگ ارائه اطلاعات را به نیروی انتظامی ایالات متحده انکار کرد. وی از آن زمان وكیل خود را حفظ كرده و از شهادت خودداری می كند.

یادداشت های گروهبان. جانیس وندر گراف بیش از یک هفته پس از دستگیری منگ وانژو نشان داد که کنست. گورویندر دالیوال به او گفت که گروهبان کارمند. بن چانگ شماره سریال دستگاه های منگ را به FBI ارائه می دهد. (دادگاه عالی قبل از میلاد)

روز چهارشنبه ، وندر گراف به خاطر آورد که دالیوال به او گفت ، بیش از یک هفته پس از دستگیری منگ ، چانگ شماره های سریال را ارسال کرده است.

وی گفت که دالیوال سپس ایمیل های خود را ارسال می کند ، که ادعا می کند این موضوع “را روشن می کند” زیرا آنها نشان می دادند که چانگ مسئول کمک به FBI برای عبور از کانال های مناسب برای دریافت اطلاعات است: “گفته نشده است که بن چانگ شماره سریال ارائه کرده است. “

اما فنتون خاطرنشان کرد که در این ایمیل همچنین گفته نشده است که وی آنچه را که دالیوال ادعا کرده انجام نداده است.

فنتون گفت: “بررسی شما از طریق این ایمیل ها بعد از جمع آوری اطلاعات برای یک دقیقه حل نمی شود ، در واقع چانگ آن را ارسال کرد.”

وندر گراف پاسخ داد: “نه”. “اما برای من ، این به من گفت که مسئولیت من نیست که بیشتر از این پیگیری کنم.”

“اکنون خاطره ای دارم”

مشخص نیست که قاضی از روایت های متناقض یا مقدار زیادی شهادت که تاکنون درباره همه جزئیات دستگیری منگ شنیده است ، چه می گوید. در اوایل این هفته ، هولمز از دفاع و تاج خواست تا در تجزیه و تحلیل آنچه كه تصور می كنند اصلی ترین اتفاقات است ، به او كمك كنند.

فنتون یک سال بعد از خاطرات خود در مورد ایمیل ها و اطلاعات مربوط به شماره شماره سریال ، Vander Graaf را برای بازیابی تحت فشار قرار داد.

CBSA تلفن های منگ را هنگام ورود به ونکوور توقیف کرد و بعداً آنها را به RCMP منتقل کرد. وکلای وی ادعا می کنند RCMP اطلاعات فنی مربوط به دستگاه ها را با FBI به اشتراک گذاشته است. (دادگاه عالی قبل از میلاد)

وندر گراف گفت: “یادداشت های من حافظه من را شاداب می کند و هنگامی که یادداشت هایم را برای آماده سازی مرور می کردم ، این را به خاطر آوردم.”

فنتون گفت: “بنابراین اظهارنامه شما که یک سال پیش تنظیم شده بود درست نبود. شما از موضوعات مورد بحث خاطره ای دارید.”

وندر گراف گفت: “سوگندنامه من در آن زمان درست بود.” “اکنون خاطره ای دارم.”

گروهبان Vander Graaf را در جایگاه دنبال کرد. راس لوندی ، که ناظر بر جدا شدن فرودگاه RCMP است.

لوندی گفت که پیشنهاد وی این است که CBSA قبل از دستگیری RCMP ، منگ را برای اهداف مهاجرت بررسی کند.

برنامه اولیه این بود که پلیس هنگام ورود از هنگ کنگ مستقیماً به هواپیمای منگ سوار شود ، اما لوندی گفت که او می داند CBSA ممکن است علاقه داشته باشد که ابتدا با او برخورد کند زیرا او یک تبعه خارجی است و آنها “دروازه بان” کانادا هستند.

لوندی اصرار داشت كه RCMP همانطور كه ​​دفاع متهم كرده است CBSA را راهنمایی نمی كند. وی ادعا کرد که وی همچنین اصرار دارد که هر گونه درخواست برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین دو سازمان باید از طریق پروتکل مناسب انجام شود.

انتظار می رود ریچارد پک ، وکیل مدافع ، بررسی متقابل لوندی را از روز جمعه آغاز کند.