ویروس کرونا: آنچه روز پنجشنبه در کانادا و سراسر جهان اتفاق می افتد

آخرین:

آمریکایی ها روز پنجشنبه از خواب بیدار شدند تا روز شکرگذاری را که توسط بیماری همه گیر تغییر شکل داده بود ، جشن بگیرند ، و رژه میسی به یک رویداد فقط تلویزیونی محدود شد و بسیاری از خانواده ها استعفا دادند تا در یک ویدئو برای شام بوقلمون دیدار کنند.

رژه در نیویورک به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. مسیر بیش از چهار کیلومتر طولانی تر از یک بلوک است. جابجایی بالون ها با وسایل نقلیه مخصوص جعلی جایگزین شده اند. و تماشاگران مجاز نیستند مانند گذشته در خیابان ها صف بکشند.

بستری شدن در بیمارستان برای COVID-19 در ایالات متحده در روز چهارشنبه به 88،000 رکورد رسید و کارشناسان هشدار می دهند که روز شکرگذاری می تواند شمار کشته شدگان را که از 260،000 در سراسر کشور فراتر رفته است ، افزایش دهد.

با افزایش تعداد پرونده ها ، مقامات بهداشتی در ایالات متحده از مردم خواسته اند تا در طول تعطیلات از اجتماعات بزرگ خودداری کنند.

دکتر آنتونی فاوسی ، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی گفت که می داند کنارگذاشتن یا تغییر سنت دشوار است.

وی در ادامه گفت: “اکنون یک فداکاری می تواند جان ها و بیماری ها را نجات دهد و آینده را بسیار روشن تر کند.” صبح بخیر آمریکا چهارشنبه

وی از مردم خواست كه اجتماعات داخل خانه را كوچك نگه دارند و اقدامات بهداشت عمومی مانند ماسك زدن ، فاصله فیزیكی و پرهیز از ازدحام را رعایت كنند.

“این آخرین درخواست من قبل از تعطیلات است.”


آنچه در سراسر کانادا اتفاق می افتد

از ساعت 10:30 صبح به وقت ET در روز پنجشنبه ، تعداد پرونده های COVID-19 کانادا 348،944 نفر بود که 58،617 نفر از آنها پرونده های فعال محسوب می شوند. شمار کلی مرگ CBC News بر اساس گزارش های استانی ، اطلاعات بهداشتی منطقه ای و گزارش های CBC 11،731 نفر بود.

بریتیش کلمبیا گزارش از 13 مورد مرگ اضافی و 738 مورد جدید COVID-19 در روز چهارشنبه به دلیل اوج گرفتن بستری شدن در بیمارستان در این استان. مقامات بهداشتی گفتند که 294 نفر در بیمارستان بستری شده اند که 61 نفر تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

مقامات بهداشتی همچنین خاطر نشان کردند که تعداد بالای سابقه گزارش شده در ابتدای هفته 941 مورد جدید ، نتیجه یک خطای جمع آوری اطلاعات در منطقه Fraser Health بود. تعداد صحیح در واقع بسیار کمتر بود ، یعنی 695.

آلبرتابا افزایش تعداد پرونده ها در استان ، تعداد کشته شدگان ناشی از COVID-19 به 500 نفر افزایش یافته است ، و روز چهارشنبه 1265 مورد جدید گزارش شده است.

دکتر دینا هینشاو ، رئیس ارشد پزشکی ، درباره مرگ در توییتر گفت: “این یک نقطه عطف غم انگیز است.” “همدردی من با عزیزان و دوستانی است که در سوگ این زندگی های از دست رفته در یک زمان بسیار سخت برای غم و اندوه هستند.”

این استان – که روز چهارشنبه 13،719 مورد فعال داشته است – همچنین 355 مورد بستری در بیمارستان COVID-19 و 71 مورد را در مراقبت های ویژه گزارش کرده است.

ساسکاچوان روز چهارشنبه تغییراتی را در محدودیت های COVID-19 خود ایجاد کرد ، از جمله محدود کردن ظرفیت مکان هایی مانند کازینوها و سینماها و تغییر قوانین رستوران ها.

نخست وزیر اسکات مو ، که پس از مواجهه احتمالی با COVID-19 ، از خود انزوا صحبت کرد ، قبلاً گفته بود که طرفدار قفل کامل نیست.

ساسکاچوان روز چهارشنبه 164 مورد جدید COVID-19 را گزارش کرد و تعداد موارد فعال در این استان را به 3012 مورد رساند.

تماشا کنید | ساسکاچوان با افزایش موارد ، محدودیت های COVID-19 را اصلاح می کند:

به نظر می رسد علی رغم فشار پزشکان در استان ، قوانین جدید ساسکاچوان برای مبارزه با بیماری همه گیر COVID-19 بیشتر از اینکه یک روش تشدید کننده باشد ، یک ترفند است. 2:01

که در مانیتوبا، یک بیمارستان کوچک به طور موقت در حال تعطیل شدن است ، بنابراین کارکنان می توانند برای کمک به مبارزه با شیوع COVID-19 در یک مرکز دیگر دوباره اعزام شوند. در بیانیه مقام بهداشت محلی گفته شده است که کارکنان بیمارستان Grandview به خانه مراقبت شخصی Grandview اعزام می شوند “تا در تأمین مراقبت و پشتیبانی از ساکنان و خانواده های آنها پشتیبانی کنند.”

مقامات بهداشتی در مانیتوبا 349 مورد جدید COVID-19 را در روز چهارشنبه گزارش کردند و گفتند که بستری شدن در بیمارستان به بالاترین سطح یعنی 303 رسیده است ، با 50 مورد در مراقبت های ویژه.

انتاریونخست وزیر مردم از مردم می خواهد که جشن های تعطیلات داخل خانه را به خانه خود محدود کنند ، گفت: “در حالی که استان با بیماری همه گیر در حال جنگ است” امسال باید “سنت ها تنظیم شود”.

اظهارات داگ فورد در پی گزارشی از حسابرس کل انتاریو بود که به شدت از واکنش COVID-19 استان انتقاد کرد.

تماشا کنید | نخست وزیر انتاریو می گوید: برای تعطیلات به خانه خود بچسبید:

داگ فورد ، نخست وزیر انتاریو ، از انتاریایی ها درخواست کرد تا در طول تعطیلات برای جمع آوری گسترده ویروس کرونا ، از اجتماعات بزرگ جلوگیری کنند. 1:07

انتاریو روز 475 مورد 478 مورد جدید COVID-19 را گزارش کرد که 572 مورد آن در منطقه پیل و 356 مورد آن در تورنتو بود. این استان 21 مورد مرگ و میر جدید گزارش داد و شمار تلفات این استان را به 3،575 نفر رساند. بر اساس داشبورد استان ، بستری شدن در بیمارستان 556 ، و 151 نفر در مراقبت های ویژه بودند.

که در کبک، مقامات بهداشتی در روز چهارشنبه گزارش دادند که 1100 مورد جدید COVID-19 و 28 مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا وجود دارد. مقامات بهداشتی گفتند که تعداد بستری ها در 655 مورد ثابت مانده و 93 نفر تحت مراقبت های ویژه قرار دارند که این میزان 3 نفر کاهش یافته است.

در آتلانتیک کانادا ، نوا اسکوشیا گزارش 16 مورد جدید COVID-19 در روز چهارشنبه ، نیوبرانزویک گزارش سه مورد جدید ، و هر دو جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور گزارش یک مورد جدید

در سراسر شمال ، نوناووت گزارش 11 مورد جدید ، در حالی که یوکان گزارش یک مورد جدید هیچ مورد جدیدی در گزارش نشده است سرزمینهای شمال غربی.


آنچه در سراسر جهان اتفاق می افتد

از آسوشیتدپرس و رویترز ، آخرین به روزرسانی در ساعت 8:45 صبح ET

شرکت کنندگان در آستانه رژه روز شکرگذاری میسی 94 که به دلیل شیوع ویروس کرونا در شهر نیویورک برای تماشاگران بسته است ، گرد هم می آیند. (اندرو کلی / رویترز)

طبق ابزار ردیابی دانشگاه جان هاپکینز ، از اوایل صبح روز پنجشنبه ، تقریباً 60.5 میلیون مورد از بیماری COVID-19 در سراسر جهان گزارش شده است که بیش از 38.8 میلیون مورد بهبودیافته یا رفع شده دارند. تعداد کشته های جهانی بیش از 1.4 میلیون نفر بود.

که در اروپا، آلمان مرحله تلخ بیش از 15000 مرگ ناشی از ویروس کرونا را پشت سر گذاشته است. م Robertسسه رابرت کوچ ، مرکز کنترل بیماری کشور ، روز پنجشنبه گفت که 389 مورد مرگ دیگر در یک شبانه روز ثبت شده است ، که از مجموع ابتدای شیوع همه گیر به 15160 نفر رسیده است.

این آژانس گفت ، آلمان پس از افزودن 22368 در شبانه روز ، 983 هزار و 588 مورد از ویروس کرونا را مشاهده کرده است.

آلمان در تاریخ 2 نوامبر به تعطیلی موسوم به “موج شکن” روی آورد ، رستوران ها ، بارها ، امکانات ورزشی و تفریحی را تعطیل کرد اما مدارس ، مغازه ها و آرایشگاه ها را باز گذاشت.

در ابتدا قرار بود چهار هفته به طول انجامد ، اما نخست وزیر آنگلا مرکل و 16 فرماندار ایالتی این کشور اواخر روز چهارشنبه توافق کردند که آن را تا 20 دسامبر تمدید کنند ، با این هدف که تعداد موارد جدید ویروس کرونا در هر منطقه کمتر از 50 در 100000 نفر در هفته باشد. . در حال حاضر 140 در 100000 است.

استلیوس پتاساس ، سخنگوی دولت ، روز پنجشنبه گفت ، یونان حبس سراسری خود را تا 7 دسامبر ادامه خواهد داد ، زیرا پرونده های COVID-19 در سراسر کشور ادامه دارد.

هفته گذشته یک کارگر بهداشتی پنجره نظارت را در بخش مراقبت های ویژه COVID-19 در بیمارستانی در حومه آتن ضد عفونی می کند. (لوئیزا گلیاماکی / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ)

آفریقامقام عالی بهداشت عمومی می گوید واکسیناسیون علیه COVID-19 در این قاره ممکن است تا سه ماهه دوم سال آینده آغاز نشود. و او می گوید اگر مناطق پیشرفته تر دنیا خود را واکسینه کنند و سپس سفر به افراد را با اثبات واکسیناسیون محدود کنند ، بسیار خطرناک خواهد بود.

جان نكنگاسونگ ، مدير مركز كنترل و پيشگيري از بيماري هاي آفريقا ، به خبرنگاران گفت كه “من در گذشته ديده ام كه ​​چگونه آفريقا هنگام عرضه دارو غفلت مي شود”. وی هشدار داد که “موج دوم روشن است [of infections] اینجا در قاره “1.3 میلیارد نفر است.

هفته گذشته آفریقا از دو میلیون عفونت ویروس کرونا عبور کرد. CDC آفریقا در حال بررسی گزینه های واکسن با روسیه ، چین و دیگران بوده است. Nkengasong گفت که “بدترین چیزی که ما برای این قاره می خواهیم این است که COVID به یک بیماری بومی تبدیل شود” در آفریقا.

اوایل این ماه دو زن از کنار نقاشی های دیواری COVID-19 در شهر اورونتو غرب ساوتو در حوالی ژوهانسبورگ عبور کردند. آفریقای جنوبی بیشترین موارد ابتلا به COVID-19 را در هر کشور آفریقایی دارد. (جروم تاخیر / آسوشیتدپرس)

در یک پیشرفت امیدوار کننده ، مقامات توزیع 2.7 میلیون آزمایش آنتی ژن را در سرتاسر قاره آغاز کرده اند ، که Nkengasong گفت “شاید یک بازی تغییر دهنده” باشد که آزمایش سریعتر و آسان تری را امکان پذیر می کند. تاکنون حدود 21 میلیون آزمایش در 54 کشور آفریقا انجام شده است.

در قاره آمریکا، مکزیکوسیتی پس از افزایش در بستری شدن در بیمارستان که نگرانی از محاصره جدید اقتصادی را افزایش داده است ، یک روش آزمایش و ردیابی را برای مهار ویروس کرونا آغاز کرده است.

در آسیا و اقیانوسیه کره جنوبی 583 مورد جدید گزارش کرده است که بالاترین میزان از ماه مارس است ، زیرا با موج سوم عفونت دست و پنجه نرم می کند که به نظر می رسد علیرغم اقدامات جدی جدید در حال بدتر شدن است.

نخست وزیر ژاپن ، یوشیهیده سوگا ، گفت كه سه هفته آینده كلیدی خواهد بود تا این كشور بتواند از افزایش بیشتر موج ویروس های کرونا جلوگیری كند ، زیرا متخصصان هشدار می دهند سیستم های پزشکی را در آستانه فروپاشی قرار می دهد.

فرماندار توکیو ، یوریکو کویکه روز چهارشنبه درخواستی را برای زمان بسته شدن زودهنگام مکانهایی که از شنبه تا 17 دسامبر برای مشروبات الکلی سرو می کنند ، صادر کرد و از ساکنان خواست تا از گردش های غیر ضروری اجتناب کنند. روز پنجشنبه ، او گفت که اقدامات “قبل از جدی تر شدن وضعیت” لازم است.

ژاپن از موج اول در بهار بدون قفل سختی جان سالم به در برد.

پایتخت هند دهلی نو در حال بررسی وضعیت منع رفت و آمد در شب در میان جدیدترین موج ویروس کرونا است که سیستم بهداشت و درمان این شهر را خدشه دار کرده و بیمارستان های آن را تحت فشار قرار داده است.

دولت دهلی نو روز پنجشنبه این را به دادگاهی گفت كه دولت در مورد اقدامات انجام شده برای كنترل سنبله در موارد روزانه س questionال كرده است.

یک کارگر یک اتوبوس شرکت حمل و نقل دهلی را قبل از شروع خدمت در دهلی نو ، هند از روز چهارشنبه ، تمیز می کند. (مانیش سواروپ / آسوشیتدپرس)

دادگاه در حال رسیدگی به درخواست برای افزایش امکانات آزمایش COVID-19 در پایتخت بود که بیشترین موارد را از سه ایالت هند در سه هفته گذشته و بیش از 100 مورد مرگ و میر را هر روز به مدت دو هفته متوالی ثبت کرده است. .

عفونت های کلی کلی هند پس از اوج گیری در اواسط سپتامبر به طور مداوم کاهش یافته است ، اما وضعیت در پایتخت همچنان نگران کننده است.

هند 9.26 میلیون مورد ویروس کرونا ثبت کرده است ، دومین مورد پس از آمریکا بیش از 135،00 هندی به دلیل ویروس تاکنون جان خود را از دست داده اند.

در خاورمیانه، وزارت بهداشت گفت ، ایران روز چهارشنبه رکورد روزانه بالغ بر 13843 مورد جدید را ثبت کرد ، و شمار ملی را به 894385 مورد در بدترین کشور خاورمیانه رساند.