ویروس کرونا ویروس: آنچه در روز شنبه در کانادا و سراسر جهان اتفاق می افتد

آخرین:

نخست وزیر جاستین ترودو هشدار می دهد که اگر مردم برای جلوگیری از واقعی شدن پیش بینی های جدید COVID-19 ، تماس های خود را کاهش ندهند آینده کانادا در تعادل قرار دارد.

ترودو روز جمعه گفت: “این آینده کشور ما است ، این آینده فرزندان ما است ، آینده عزیزان و سالخوردگان ما است ، اقتصاد ماست ، تجارت ما است.”

ترودو همچنین هشدار داد که “کریسمس عادی” امسال “کاملاً دور از ذهن” است و موارد در سراسر کشور افزایش می یابد. مدل سازی ملی پیش بینی بدترین سناریو 60،000 مورد در روز تا پایان سال را دارد.

دکتر ترزا تام ، مدیر بهداشت عمومی کانادا گفت ، روزانه به طور متوسط ​​4800 مورد گزارش می شود که نسبت به هفته گذشته حدود 15 درصد افزایش دارد.

تماشا کنید | دکتر تام در مورد “گفتگو” با نزدیکان هنگام نزدیک شدن به تعطیلات:

مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا روز جمعه در جریان جلسه توجیهی همه گیر با خبرنگاران صحبت کرد 2:13

تام روز جمعه گفت: “ما در مسیر خوبی نیستیم.” “من فکر می کنم در سراسر هیئت مدیره ، در سراسر کانادا ، باید بگوییم اکنون زمان فوری است که ما تماس ها را محدود می کنیم.”

تورنتو و منطقه همسایه Peel از روز دوشنبه در حال قفل شدن هستند و چندین منطقه دیگر از انتاریو در حال انتقال به سطح محدودیت بالاتر هستند که این استان از زمان ابتلا به بیماری همه گیر از 100،000 مورد COVID-19 فراتر رفته است.

این خاموش شدن حداقل 28 روز طول خواهد کشید ، برابر با دو دوره انکوباسیون برای ویروس کرونا ، و این استان می گوید 750 دلار به دلیل نقض قوانین بهداشت عمومی جریمه می کند.

تماشا کنید | انتاریو تورنتو و منطقه پیل را در محاصره قرار می دهد:

تورنتو و منطقه پیل اکنون دوشنبه در قفل هستند. بدون اجتماعات داخلی با افراد خارج از خانه بلافاصله مجاز است. انواع و اقسام مشاغل در حال انتقال به بازار ، تحویل کالا ، خدمات محدود یا تعطیلی هستند و نقض قوانین با جریمه همراه است. 3:43

فروشگاه های غیر ضروری خرده فروشی باید تعطیل شوند و فقط تحویل یا تحویل کنار ماشین را ارائه دهند. فروشگاه های مواد غذایی ، داروخانه ها ، فروشگاه های رفاهی ، فروشگاه های سخت افزار و مشروبات الکلی باز خواهند ماند و با ظرفیت 50 درصد فعالیت می کنند.

تماشا کنید | دکتر نگران تجمع ، وحشت قبل از قفل کردن:

دکتر پیتر لین ، همیار پزشکی CBC News ، در مورد محدودیت های قفل شدن در تورنتو و منطقه پیل و اینکه آیا آنها برای رسیدگی به موارد COVID-19 کافی هستند ، بحث می کند. 9:11

مدارس و مراکز مهد کودک نیز باز خواهند ماند. سالن های ورزشی ، آرایشگاه ها و سایر خدمات شخصی باید بسته شوند. رستوران ها فقط خرید و تحویل کالا را ارائه می دهند. خرده فروشان جعبه بزرگ و فروشگاه های تخفیفی که مواد غذایی می فروشند می توانند باز بمانند.

داگ فورد ، نخست وزیر انتاریو ، مبلغ 600 میلیون دلار کمک برای تجارت تحت تأثیر اقدامات جدید اعلام کرد.

کریستین الیوت ، وزیر بهداشت ، در توئیتر گفت که این استان روز گذشته 588 مورد دیگر از بیماری COVID-19 را گزارش کرد ، از جمله 522 مورد در منطقه Peel ، 450 مورد در تورنتو و 153 مورد در منطقه York.

تعداد کل ثبت شده در یک روز گذشته یک رکورد قبلی بود که شامل 1581 مورد بود که در 14 نوامبر گزارش شده است.

روز جمعه 1418 مورد دیگر گزارش شده است که 393 مورد آن در تورنتو ، 400 مورد آن در منطقه پیل و 168 مورد آن مربوط به منطقه یورك است. از زمان ابتلا به همه گیری ، تاکنون 3،451 مورد مرگ به این ویروس نسبت داده شده است.

کبک با تمرکز بر دوره از 24 تا 27 دسامبر ، در حال برنامه ریزی برای فصل تعطیلات است. این به افراد توصیه می کند که در آن مدت اجتماعات اجتماعی را بیش از 10 نفر انجام ندهند. نخست وزیر فرانسوا لگالت در صورت برنامه ریزی برای دیدارهای مشترک گفت که آنها باید تماس های خود را “تا آنجا که ممکن است یک هفته قبل و یک هفته بعد” محدود کنند.

کبک روز یکشنبه پس از پیشنهاد “قرارداد اخلاقی” برای فصل ، 1،189 مورد جدید COVID-19 را در روز شنبه گزارش کرد ، در حالی که در روز گذشته 1225 مورد جدید در روز جمعه بود.


آنچه در سراسر کانادا اتفاق می افتد

از ساعت 11:15 صبح به وقت ET ، تعداد پرونده های COVID-19 کانادا 323504 مورد بود که 52،697 نفر از آنها پرونده های فعال محسوب می شدند. شماری از مرگ های CBC News بر اساس گزارش های استانی ، اطلاعات بهداشتی منطقه ای و گزارش های CBC 11387 نفر بود.

یک پزشک ادمونتون می گوید افرادی که با COVID-19 وارد بیمارستان می شوند از بیماران در موج اول بیمارتر هستند. دکتر Neeja Bakshi در راه اندازی واحد COVID-19 در بیمارستان رویال الکساندرا کمک کرد. وی می گوید با شروع افزایش تعداد موارد جدید در آلبرتا ، کادر پزشکی در معرض فرسودگی شغلی قرار دارند.

آلبرتا گزارش رکورد 1115 مورد جدید در روز جمعه. دکتر دینا هینشاو ، رئیس ارشد پزشکی استان ، نیز 11 مورد مرگ را اعلام کرد.

پیش از این ، ترودو از آلبرت ها خواست که برنامه اعلان فدرال COVID-19 را بارگیری کنند ، با وجود این واقعیت که دولت های آلبرتا و قبل از میلاد امضا نکرده اند.

وزیر خدمات بومی ، مارك میلر ، 120.3 میلیون دلار بودجه از دولت فدرال برای حمایت از جوامع و سازمانهای بومی در آلبرتا و ساسكاچوان در میان جهش اخیر در موارد COVID-19 اعلام كرد.

تماشا کنید | وزیر خدمات بومی اولویت های بودجه را شرح می دهد:

افزایش ظرفیت و نیازهای زیربنایی اولویت با توجه به مارک میلر وزیر خدمات بومی هنگام تخصیص COVID-19 وجوه به نخست سازمان ملل، اینویت و جوامع متیس و سازمان ها در آلبرتا و ساسکاچوان،. 2:59

میلر گفت که با رهبران ملل اول در این استانها در تماس بوده و این اقدامات در پاسخ مستقیم به درخواست های آنها است.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: “گوش دادن به آنچه مردم نیاز دارند بخشی اساسی از پاسخ COVID-19 برای دولت کانادا تا به امروز بوده است و ادامه خواهد داد تا راه آینده را آگاه سازد.”

بریتیش کلمبیا طبق گزارش مرکز کنترل بیماری های BC ، 516 مورد جدید COVID-19 و 10 مرگ دیگر در روز جمعه داشته است.

این اعداد جدید یک روز پس از اعلام محدودیت های گسترده دامنه دار جدید توسط دکتر استانی بهداشت استانی ارائه می شود. این موارد شامل ماسک های اجباری در فضای عمومی و خرده فروشی داخلی و محدود کردن اجتماعات اجتماعی برای همه افراد در سال قبل از میلاد فقط به اعضای خانواده است.

ساسکاچوان روز جمعه 153 مورد جدید COVID-19 و یک مورد مرگ جدید گزارش کرد.

مانیتوبا روز جمعه از 200 مورد مرگ COVID-19 پیشی گرفت زیرا مقامات 9 مورد مرگ جدید اعلام کردند ، از جمله یک مرد وینی پگ در 20 سالگی – جوانترین فردی که در این ویروس جان خود را از دست داده است.

این استان که روز جمعه 438 مورد جدید را اعلام کرد ، روز پنجشنبه محدودیت های جدید COVID-19 را ایجاد کرد که افراد را از داشتن کسی در خانه خود که در آن زندگی نمی کند ، به استثنائات کمی ، و مشاغل از فروش کالاهای غیر ضروری در فروشگاه ها منع می کند.

که در آتلانتیک کانادا، محدودیت های جدید برای اکثر مناطق هالیفاکس از روز دوشنبه در حال اجرا است و حداقل تا 21 دسامبر برقرار است.

خانوارها به پنج بازدید کننده محدود می شوند ، در حالی که اجتماعات در فضای باز نیز به پنج نفر محدود می شود.

کارکنان بار هالیفاکس طی هفت روز آینده از نظر COVID-19 مورد آزمایش قرار می گیرند ، در حالی که رستوران ها و بارهای سراسر استان ملزم به جمع آوری اطلاعات از مراجعه کنندگان خود هستند.

نوا اسکوشیا روز شنبه ، بعد از دیدن پنج مورد جدید در روز جمعه ، هشت مورد جدید گزارش داد.

نیوبرانزویک محدودیت های جدید را اعلام کرده است ، سنت جان را از مرحله هشدار زرد به حالت هشدار نارنجی دقیق تر منتقل می کند و از مردم می خواهد از روز شنبه تماس خود را به حباب های خانواده محدود کنند.

تماشا کنید | نخست وزیر NS می گوید: بزرگسالان جوانی که گویی COVID-19 وجود ندارد ، می گوید:

نخست وزیر استیون مک نیل با بیان اینکه نوا اسکوشیا با نوجوانان 18 تا 35 ساله که در حال گسترش COVID-19 هستند از طریق تعاملات اجتماعی مشکل دارد ، از اقدامات هدفمندی که از روز دوشنبه برای جلوگیری از انتقال ویروس به اجرا در می آیند ، رونمایی کرد. 1:35

PEI وزیر بهداشت جیمز آیلوارد روز جمعه گفت که این استان می تواند انتظار داشته باشد که 26،000 تا 30،000 دوز واکسن COVID-19 در کمتر از دو ماه برسد.

نیوفاندلند و لابرادور روز جمعه سه مورد جدید گزارش کرد.

در شمال، نوناووت مقامات بهداشتی روز جمعه 10 مورد دیگر از بیماری COVID-19 را گزارش کردند و تعداد موارد را در این سرزمین به 84 مورد رساندند.

در حال حاضر برای جلوگیری از شیوع بیماری و جلوگیری از طاقت فرسا بودن مراکز مراقبت های بهداشتی کوچک و منزوی نوناووت ، یک قفل دو هفته ای در سطح سرزمین در حال اجرا است.

یوکان سه مورد جدید COVID-19 در روز جمعه ثبت کرد که مجموع آن به 29 مورد رسید. دکتر برندان هانلی ، رئیس ارشد پزشکی قلمرو قلمرو ، گفت که این سه مورد با یک پرونده قبلی مرتبط بوده و پیگیری قرارداد در حال انجام است.

سرزمینهای شمال غربی یک وضعیت اضطراری را برای Yellowknife تمدید کرد تا با توجه به محدودیت ظرفیت در سایر امکانات در میان بیماری همه گیر COVID-19 ، راه را برای یک پناهگاه گرمایش اضطراری باز کند.


آنچه در سراسر جهان اتفاق می افتد

بر اساس ابزار ردیابی COVID-19 که توسط دانشگاه جان هاپکینز نگهداری می شود ، از صبح شنبه ، بیش از 57.7 میلیون مورد از COVID-19 در سراسر جهان گزارش شده است که بیش از 37 میلیون مورد از این موارد ذکر شده است که بهبود یافته است. تعداد کشته های جهانی بیش از 1.3 میلیون نفر بود.

که در آسیاکره جنوبی تاکنون با اتکا به یک آزمایش تهاجمی آزمایش قرنطینه و ماسک زدن ، تا کنون موفق شده است که بیماری اپیدمی COVID-19 خود را بدون هیچ گونه قفل و سد مهمی برطرف کند.

اما انجمن بیماری های عفونی کره می گوید اگر اقدامات فاصله جسمی به طور م physicalثر تقویت نشود ، این کشور می تواند بیش از 1000 عفونت جدید در روز را در طی یک یا دو هفته گزارش کند.

کره جنوبی روز شنبه 386 مورد جدید ویروس کرونا را گزارش کرد.

که در ژاپن، تعداد موارد تأیید شده COVID-19 برای سومین روز متوالی ، یعنی 2418 مورد ، به یک رکورد رسیده است. ژاپن با کمتر از 2000 مرگ ناشی از ویروس ، در مهار آسیب های همه گیر با فاصله فیزیکی و استفاده گسترده از ماسک ها نسبتاً موفق بوده است. اما نگرانی ها درباره افزایش دیگری در آخر هفته افزایش می یابد.

در خاورمیانه، مشاغل مسدود شده و مسافرت ها بین شهرهای بزرگ ایران ، از جمله پایتخت تهران ، روز شنبه محدود شد ، زیرا با بدترین شیوع ویروس کرونا در منطقه دست و پنجه نرم می کند.

مردم روز شنبه در مقابل مغازه های بسته بازار بزرگ تهران ، مرکز اصلی تجارت و تجارت ایران قدم می زنند. (وحید سالمی / آسوشیتدپرس)

ایران طی پنج روز گذشته تعداد کشته های روزانه بالای 430 نفر را ثبت کرده است. وزارت بهداشت ایران روز شنبه گفت که تعداد کل موارد تأیید شده به بالای 840،000 رسیده است.

اقدامات جدید قفل که شامل بستن اکثر مشاغل ، مغازه ها ، مراکز خرید و رستوران ها می شود ، شامل بزرگترین شهرهای ایران در مشهد ، اصفهان و شیراز است. مقامات ایرانی نزدیک به 160 شهر و شهر تحت تأثیر خود را به عنوان نقاط داغ تعیین کرده اند زیرا این مراکز شهری بالاترین نتایج آزمایش روزانه سرانه ویروس کرونا را دارند.

که در اروپانخست وزیر ، ماتئوش موراویسکی ، گفت: مراکز خرید از شنبه هفته آینده در لهستان بازگشایی می شوند و این امر باعث افزایش خرده فروشان در آستانه کریسمس می شود.

این یک بیمارستان موقت برای بیماران COVID-19 است که در نمایشگاه بین المللی صنعتی در پوزنان ، لهستان در دست ساخت است. (Piotr Skornicki / Agencja Gazeta از طریق رویترز)

دولت لهستان از 7 نوامبر پس از افزایش موارد COVID-19 اماکن تفریحی و برخی از مغازه ها را تعطیل کرد ، اما از آن زمان تاکنون عفونت ها کاهش یافته است.

موراویسکی گفت که مدارس تا کریسمس تعطیل خواهند ماند. وی از لهستانی ها خواست كه دوره جشن را فقط با نزدیكترین بستگانشان در خانه هایشان بگذرانند و به مسافرت نروند.

روسیه گزارش ثبت روزانه 24822 عفونت ویروس کرونا در روز شنبه ، از جمله 7168 در پایتخت مسکو ، شمار ملی را به 2،064،748 رساند.

مقامات همچنین 467 مورد مرگ مربوط به ویروس کرونا را در 24 ساعت گذشته گزارش کردند و شمار رسمی مرگ و میر را به 35778 نفر رساندند.

در حال حاضر روسیه از نظر تعداد عفونت گزارش شده پنجمین کشور پس از ایالات متحده ، هند ، برزیل و فرانسه است.

تعداد مرگ و میر در جمهوری چک داده های وزارت بهداشت در روز شنبه نشان داد که با COVID-19 در نوامبر در مقایسه با اکتبر دو برابر شده و 7000 را پشت سر گذاشت.