ویروس کرونا ویروس: آنچه روز چهارشنبه در کانادا و سراسر جهان اتفاق می افتد

آخرین:

  • شکست: انتاریو با ثبت 1426 مورد جدید COVID-19 بالاترین رکورد را گزارش کرد.
  • آلبرتا ، مانیتوبا ، ساسکاچوان رکورد جدیدی را برای بستری شدن در بیمارستان COVID-19 ثبت کرد.
  • منیتوبا در حالی که اجتماعات اجتماعی ممنوع است ، مشاغل غیر حیاتی بسته شده و به سطح هشدار قرمز منتقل شده است.
  • اقدامات سختگیرانه آمدن به تورنتو.
  • بلژیک ، در میان کشورهای آسیب دیده اروپایی ، با موارد کمتر ، بستری شدن در بیمارستان ، تا حدودی تسکین می یابد.
  • تگزاس با پشت سر گذاشتن 1 میلیون مورد ویروس ، به ایالت آمریکا تبدیل می شود.
  • کشور وانواتو در اقیانوس آرام اولین مورد ویروس کرونا را ثبت کرد.
  • س Cال ویروس کرونا یا نکته خبری برای CBC News دارید؟ برای ما از طریق [email protected] ایمیل ارسال کنید.

در حالی که مقامات بهداشتی در مورد فشاری که تعداد پرونده های فزاینده به سیستم مراقبت های بهداشتی وارد می کنند ، هشدار می دهند که استان های غربی در مورد تعداد افراد بستری شده در COVID-19 – یا در حال نزدیک شدن به اوج سطح هستند – از بالاترین میزان جدید خبر می دهند.

که در مانیتوبا، تعداد افراد در بیمارستان با COVID-19 در روز سه شنبه به 207 نفر رسید ، این اولین باری است که این استان 200 عدد را شکست. از این تعداد 30 نفر تحت مراقبت های ویژه هستند.

لانت سیراگوسا ، رئیس پرستاری بهداشت مشترک مانیتوبا ، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: “سیستم مراقبت های بهداشتی ما تحت فشار انتقال گسترده ویروس توسط جامعه است.”

تماشا کنید | در حالی که موارد COVID-19 افزایش می یابد ، مانیتوبا خاموش کردن را اجرا می کند:

کل استان منیتوبا دوباره به حالت قفل در آمده است. این پیشنهاد در آخرین لحظه است که نرخ عفونت را قبل از مارپیچ شدن مرگ تغییر می دهد. اما برای برخی از Manitobans ، تنها تعجب این است که این مدت طولانی طول کشید. 2:01

افزایش موارد باعث شده است که مقامات استانی و بهداشت کل استان را به سطح قرمز – یا بحرانی – سیستم پاسخ همه گیر خود منتقل کنند.

از روز پنجشنبه و حداقل دو هفته طول می کشد ، معاشرت با مانیتوبان با افراد خارج از خانه خود ممنوع است و مغازه های خرده فروشی و رستوران های غیر ضروری باید نزدیک به مشتریان حضوری باشند.

ساسکاچوان روز سه شنبه همچنین بالاترین میزان بستری شدن در بیمارستان COVID-19 را از زمان ابتلا به بیماری همه گیر گزارش داد. چهل و چهار نفر در بیمارستان بستری هستند که 11 نفر از آنها تحت مراقبت های ویژه هستند.

ادامه به سمت غرب ، آلبرتا نه تنها تعداد افرادی که با COVID-19 بستری شده اند ، بلکه تعداد ICU و کل موارد فعال نیز یک رکورد استانی ثبت کرده است. این استان گزارش داد که 207 نفر به دلیل بیماری در بیمارستان بستری هستند و 43 نفر در تخت های ICU هستند. تعداد موارد فعال 8909 مورد است.

در مواجهه با روند رو به افزایش موارد ، گروهی از پزشکان از سراسر استان در روز دوشنبه از دولت آلبرتا خواستند که یک قفل فوری اضطراری دو هفته ای را اعمال کند.

در نامه سرگشاده خطاب به نخست وزیر جیسون کنی ، وزیر بهداشت تایلر شاندرو و دکتر دینا هینشاو ، مدیر ارشد پزشکی آلبرتا ، این گروه هشدار داد که در صورت عدم اعمال محدودیت اضافی ، سیستم مراقبت های حاد استان به زودی سنگین خواهد شد.

کنی گفته است که هیچ قفل جدیدی اعمال نخواهد کرد ، با این استدلال که این اقدامات می تواند به اقتصاد آسیب برساند و بر سلامت روان افراد تأثیر بگذارد.

در همین حال ، بستری شدن در بیمارستان COVID-19 در بریتیش کلمبیا در حال نزدیک شدن به سطح اوج هستند ، زیرا سرزمین اصلی سفری با دستورالعمل های دقیق دقیق سعی در کند کردن گسترش عفونت دارد.

با 142 نفر در روز سه شنبه در بیمارستان – 46 نفر از آنها در مراقبت های ویژه – تعداد آنها به بالاترین سطح 149 بیمار COVID-19 نزدیک می شود که در 2 آوریل در بیمارستان بودند.

مقامات روز شنبه محدودیت های گسترده جدید COVID-19 را برای مناطق بهداشتی ساحلی ونکوور و Fraser Health با تمرکز بر اجتماعات اجتماعی ، مسافرت ها ، تمرینات گروهی داخل منزل و محل کار اعلام کردند.

ایلان کامبربیرک ، صاحب سالن بدن سازی Yard Athletics در ونکوور ، روز سه شنبه محلول ضدعفونی کننده تجهیزات ورزشی استفاده شده را اسپری می کند. (بن نلمز / سی بی سی)

آنچه در سراسر کانادا اتفاق می افتد

تا ساعت 10:30 صبح ET روز چهارشنبه ، استان ها و سرزمین های کانادا مجموعاً 274،463 مورد ویروس کرونا را تأیید یا احتمالی گزارش کرده اند. استانها و سرزمین ها 222 هزار و 165 مورد را به عنوان بازیابی یا حل و فصل ذکر کردند. شمار کلی مرگ CBC News بر اساس گزارش های استانی ، اطلاعات بهداشتی منطقه ای و گزارش های CBC 10،647 نفر بود.

انتاریو گزارش روز چهارشنبه 1426 مورد جدید COVID-19 ، ثبت رکورد جدید برای چهارمین بار در پنج روز و افزایش متوسط ​​هفت روزه موارد روزانه به 1217 مورد – بالاترین رقم در گذشته.

این استان همچنین 15 مورد مرگ و میر جدید و 886 مورد بهبودی دیگر را گزارش کرد.

دکتر آیلین دو ویلا ، پزشک بهداشت تورنتو روز سه شنبه اعلام کرد که این شهر در حال انتقال به سطح “قرمز” سیستم خاموش کردن COVID-19 کدگذاری شده در انتاریو است و علاوه بر این محدودیت ها ، اقدامات سختگیرانه تری را نیز اضافه می کند.

افرادی که ماسک صورت دارند ، روز سه شنبه پرچم های کانادا را در زمین چمن مرکز پیشکسوتان Sunnybrook در تورنتو می کارند. (اوان میتسویی / CBC)

کبک در روز سه شنبه 1،162 مورد جدید و 38 مورد مرگ اضافی را گزارش کرد ، زیرا نخست وزیر احتمال رفع زودهنگام محدودیت های منطقه قرمز را رد کرد.

نخست وزیر فرانسوا لگالت در حالی که دو هفته در حصر دوم 28 روزه باقی مانده است ، گفت كه شیوع ویروس خصوصاً در مناطق ساگوئن-لاك-سن-ژان ، لانادیر ، موریس-مركز-دو كبك و گاسپسی نگران كننده است.

در آتلانتیک کانادا ، هیچ کدام نیوفاندلند و لابرادور و نه نیوبرانزویک گزارش موارد جدید در روز سه شنبه.

نوا اسکوشیا سه مورد جدید را ثبت کرده است ، دو مورد از آنها به یک گروه از موارد در منطقه Clayton Park هالیفاکس متصل هستند.

جزیره پرنس ادوارد یک مورد جدید را اعلام کرد ، شخصی که از نزدیک با یک پرونده در تماس بود روز جمعه را اعلام کرد.

کارگران هتل روز سه شنبه در مقابل یک هتل در مرکز شهر مونترال برای کمک های بیشتر دولت تظاهرات می کنند در حالی که بیماری همه گیر COVID-19 همچنان صنعت خود را نابود می کند. (ریان ریمورز / مطبوعات کانادایی)

یوکان، سرزمینهای شمال غربی و نوناووت هیچ مورد جدید COVID-19 در روز سه شنبه گزارش نکرد.

وزیر آموزش و پرورش ، تریسی آن مک فی گفت ، در یوکان ، دانش آموزان دبیرستانی در کلاس های 10 تا 12 در وایت هورس برای یک برنامه باقی مانده از سال تحصیلی باقی می مانند.

دکتر ارشد پزشکی دکتر برندان هانلی گفت که مقامات در حال به روزرسانی دستورالعمل های ایمنی و بهداشتی برای همه دانش آموزان K-12 در منطقه هستند و به زودی ماسک در مناطق مشترک مدارس و همچنین فاصله فیزیکی یک متر مورد نیاز است. در کلاس بین دانش آموزان


آنچه در سراسر جهان اتفاق می افتد

از آسوشیتدپرس و رویترز ، آخرین به روز رسانی در ساعت 8:30 صبح ET

از صبح روز چهارشنبه ، بیش از 51.5 میلیون مورد COVID-19 در سراسر جهان گزارش شده است که بیش از 33.6 میلیون مورد ذکر شده در داشبورد ردیابی ویروس کرونا است که توسط دانشگاه جان هاپکینز نگهداری می شود. تعداد مرگ و میر ثبت شده توسط دانشگاه مستقر در ایالات متحده بیش از 1.2 میلیون نفر بود.

که در اروپا، کاهش بستری شدن در بیمارستان ، موارد کمتر تأیید شده و سایر شاخص های مهم بهداشت عمومی نشان می دهد که تجدید حیات ویروس کرونا در بلژیک رو به کاهش است – خبرهای خوشامدگویی برای کشوری که متناسب با موارد تایید شده ویروس کرونا ، در میان کشورهای آسیب دیده در اروپا قرار دارد.

طی یک ماه گذشته ، بلژیک اقدامات جدی تری را برای مهار ویروس انجام داده است ، در حالی که بسته شدن بارها و رستوران ها با یک قفل جزئی محدود شده است ، که از هفته گذشته آغاز شد و محدودیت های بیشتری را برای تجمعات ایجاد کرد و فروشگاه های غیر ضروری را مجبور به تعطیلی کرد.

پیش از مراسم روز آتش بس در یپرس ، بلژیک ، روز چهارشنبه یک گاو دار در مرکز یادبود مینین گیت مفقودین ایستاده است. محدودیت های ویروس کرونا از حضور عموم مردم در این مراسم جلوگیری کرد ، حتی حضور با وقار به حداقل ممکن رسید. (ویرجینیا مایو / آسوشیتدپرس)

طی هفته گذشته بلژیک روزانه 7 هزار و 834 مورد تایید شده جدید داشت ، اما این میزان نسبت به دوره هفت روزه قبلی 46 درصد کاهش داشت. تعداد کشته های روزانه هفته گذشته 190 نفر بود که 35 درصد افزایش داشت.

در قاره آمریکا، کالیفرنیا و چندین ایالت در سراسر غرب میانه ایالات متحده روز سه شنبه محدودیت ها را در مورد ساکنان افزایش دادند زیرا بهترین متخصص بیماری های عفونی این کشور آمریکایی ها را به هوشیاری خود تا زمان تأیید و توزیع واکسن دعوت کرد.

اخبار جدید اعلام شد در حالی که کشور گزارش داد که تعداد رکورد موارد جدید COVID-19 در روز سه شنبه برای هفتمین روز متوالی گزارش شده است. با وجود ثبت تعداد پرونده ها توسط تعداد انگشت شماری از ایالت ها ، ایالات متحده حداقل 134000 مورد عفونت جدید را تا اواخر روز سه شنبه گزارش کرده است.

تگزاس پس از ثبت 10،865 مورد تأیید شده در روز سه شنبه ، اولین ایالت آمریکا بود که بیش از یک میلیون مورد ویروس کرونا را پشت سر گذاشت ، که یک رکورد جدید در روز است.

پرستار ثبت شده گلندا پرز منتظر آزمایش روز سه شنبه افراد برای ویروس کرونا در شرق لس آنجلس ، کالیفرنیا است. (لوسی نیکلسون / رویترز)

تعداد کشته های روزانه این کشور 1450 نفر بود ، این اولین باری است که از اواسط ماه اوت به بالاتر از 1400 نفر رسیده است. بستری شدن در افراد آلوده نیز به سرعت در حال صعود بود و در اواخر روز سه شنبه به 61،471 رسید ، بالاترین بالاترین میزان در طی همه گیری بیماری.

دکتر آنتونی فاوچی ، یکی از اعضای گروه ویژه ویروس کرونا در کاخ سفید ، در مصاحبه ای با CNN گفت: “یک چیز واقعی به نام خستگی COVID-19 وجود دارد که قابل درک است.” “اما کمی بیشتر در آنجا آویزان شوید ، کارهایی را که باید انجام دهید انجام دهید و ما خوب خواهیم شد.”

در آسیا و اقیانوسیه وناتو پس از آزمایش مثبت شهروندی که از قرن گذشته در قرنطینه به سر می برد ، اولین مورد ویروس کرونا را ثبت کرده است. کشور اقیانوس آرام جز آخرین کشورهایی بوده است که از این ویروس جلوگیری کرده است.

مقامات بهداشتی گفتند این مرد 23 ساله هنگام بازگشت به خانه در 4 نوامبر بدون علامت بود ، اما عفونت وی روز سه شنبه پس از آزمایش معمول تأیید شد. مقامات گفتند كه آنها قصد دارند همه را از همان پرواز در قرنطینه نگه دارند و ارتباطات نزدیک این مرد را ردیابی كنند ، اما آنها تصمیم ندارند اقدامات گسترده تری را در كشور 300000 نفری تحمیل كنند.

دانش آموزان ماه گذشته هنگام شرکت در درسی در دبستان و دبیرستان اتیو والدین در آدیس آبابا ، اتیوپی ، از نظر جسمی در کلاس نشسته اند. اتیوپی بیش از 100000 مورد عفونت ویروس کرونا را تایید کرده است. (آمانوئل سیلشی / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ)

که در آفریقا ، اتیوپی اکنون بیش از 100000 مورد عفونت ویروسی کرونا تایید کرده است و به تعداد معدودی از کشورها در سراسر قاره پیوسته است ، زیرا موارد COVID-19 دوباره در چندین مکان شروع به خزش می کند.

قدرت منطقه شاخ آفریقا با بحران های بشردوستانه متعددی روبرو است و هم اکنون در منطقه Tigray شمالی خود بین نیروهای فدرال و منطقه ای درگیری فزاینده ای دارد.

سایر کشورهای آفریقایی با بیش از 100000 مورد ویروس تایید شده در روز چهارشنبه مصر با بیش از 109،000 مورد هستند. مراکش با بیش از 265،000 و آفریقای جنوبی با بیش از 740،000. قاره آفریقا با 54 کشور در حال بستن دو میلیون مورد تایید شده است.