پادشاه چارلز سوم با اسکناس و سکه های 20 دلاری کانادایی جایگزین مادرش خواهد شد

پادشاه چارلز سوم پس از تاج گذاری رسمی به عنوان حاکم کانادا، جایگزین سلف خود، ملکه فقید الیزابت دوم، در سکه ها و اسکناس های 20 دلاری کانادا خواهد شد.

انتظار می رود روند ایجاد یک اسکناس جدید 20 دلاری چند سال طول بکشد. پول کنونی کانادا که شبیه الیزابت دوم است، پول قانونی باقی خواهد ماند.

مراسم تاجگذاری پادشاه جدید کانادا صبح شنبه در پایتخت این کشور برگزار شد. مراسم در ساختمان سر جان مک دونالد در اتاوا شامل سخنرانی، اجرای موسیقی و ادای احترام با 21 تفنگ بود.

پس از برخی سخنان آغازین کوتاه، شاعر و مشاور معنوی آلگونکوین، آلبرت دومونت، بیانیه‌ای در مورد رابطه گذشته و آینده مردم بومی با ولیعهد ارائه کرد.

او می‌گوید: «درخت‌ها با شادی به یاد زمان‌های بسیار دور قبل از اینکه قدرت شمشیر بریتانیا آرامش جزیره لاک‌پشت مهربان را از بین ببرد، تکان می‌خورند. «امروز، عهدی که از دور بسته شده است، این امید را به ارمغان می‌آورد که عزت دوباره به حلقه‌ای که از آن اهرم صلح و دوستی محکم گرفته شده است… توسط روح خوب، جلال دهد.»

چارلز با رهبران بومی دیدار کرد اوایل این هفته که گفت امیدوار است این نشست آغاز فصل جدیدی در روابط بین تاج و تخت و مردم بومی باشد.

بیانیه دومون با اجرای درام دایره ای آلگونکوین توسط گروه خوانندگان رودخانه ایگل دنبال شد. از دیگر اجراهای موسیقایی این مراسم می‌توان به فلورانس کی کبک و Inn Echo از PEI اشاره کرد.

سکه های جدید، تمبری که شاه چارلز را نشان می دهد

در حالی که این مراسم نسبت به مراسمی که در بریتانیا برگزار شد نسبتاً آرام بود، تغییراتی را در نمادهای سلطنتی کانادا ایجاد کرد.

ضرابخانه سلطنتی کانادا از مجموعه جدیدی از سکه های کلکسیونی به مناسبت این مناسبت رونمایی کرد. به همین ترتیب، کانادا پست از تمبری پرده برداری کرد که شاه چارلز را به تصویر می کشد، که سنت بیش از 170 ساله انتشار تمبرهای پستی با چهره حاکمیت کانادا را ادامه می دهد.

هلنا ژاک، وزیر تدارکات، که مسئولیت پست کانادا را بر عهده دارد، گفت که رونمایی از تمبر جدید “روشی فوق العاده برای بزرگداشت این لحظه تاریخی است.”

او گفت: «تاج گذاری یک مناسبت مهم برای کانادایی ها و مردم در سرتاسر کشورهای مشترک المنافع است. “فقط مناسب است که بر روی تمبر کانادایی جشن گرفته شود و به یک سنت دیرینه ادامه دهد.”

دولت همچنین از طرح جدیدی از تاج کانادا رونمایی کرد، نمادی که بر بالای نشان کانادا قرار دارد.

تاج قبلی دارای نمادهایی مانند صلیب در بالا و دایره ای از صلیب های طلایی و Fleur-de-Lys بود. تکرار جدید آن نمادها را با شبیه به مدال Order of Canada در بالا و یک حلقه و برگ های افرای طلا جایگزین می کند.

یک تاج طلایی با برگ های افرا.
تاج جدید کانادا در مراسم ملی تاجگذاری پادشاه چارلز سوم در اتاوا رونمایی شد. (دولت کانادا)

وزیر بیل بلر، رئیس شورای خصوصی پادشاه، گفت که طرح جدید “به طور منحصر به فرد کانادایی” است. او خاطرنشان کرد که تاج جدید همچنین شامل یک خط آبی مواج است که به منظور نشان دادن آموزه های بومی در مورد اهمیت آبراه های کانادا است.

او گفت: «نمادهای سلطنتی ما باید فراگیر باشند تا به عنوان کانادایی ها متحد شوند و همچنین باید منحصر به فرد باشند تا ما را در جهان متمایز کنند.

او گفت: “یکی از نقاط قوت سلطنت مشروطه ما توانایی آن برای انطباق است. ما از سال 1867 راه طولانی را پیموده ایم و نمادهای ما برای منعکس کننده این پیشرفت تغییر کرده اند.”

مراسم استانی و سرزمینی نیز توسط معاون فرمانداران و کمیسران سرزمینی کانادا برگزار شد.

چارلز، مردی که تقریباً 74 سال منتظر بود تا پادشاه شود، اوایل روز شنبه در کلیسای وست مینستر با تمام شکوه و عظمتی که بریتانیا می توانست به دست آورد تاجگذاری کرد.

تماشا | لحظه تاج گذاری شاه چارلز را ببینید:

لحظه تاج گذاری شاه چارلز را ببینید

پادشاه چارلز روز شنبه در اولین مراسم تاجگذاری که توسط تماشاگران در آمریکای شمالی به صورت زنده دیده شد، در کلیسای وست مینستر تاجگذاری کرد.

پس از اینکه جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری، تاج سنت ادوارد را بر سر پادشاه گذاشت، فریادهای “خدایا پادشاه را حفظ کن” به صدا درآمد و صدای شیپور در صومعه طنین انداز شد.

جاستین ترودو نخست وزیر و ژنرال مری سایمون از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

ترودو در بیانیه‌ای گفت: «هنگامی که این مناسبت مهم را جشن می‌گیریم، اجازه دهید ارزش‌های مشترک خود در شمولیت، تنوع، و احترام به حقوق بشر را به یاد بیاوریم، زیرا با هم برای ساختن آینده‌ای بهتر برای همه اعضای مشترک المنافع کار می‌کنیم.»

سایمون نیز روز شنبه بیانیه ای منتشر کرد و گفت که این یک “افتخار بزرگ” بود که شاهد تاج گذاری بودم.

نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو را ببینید که در یک شنبه مه آلود و مه آلود در لندن به مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز در کنار همسرش سوفی گرگوار ترودو می رسد.  ژنرال مری سایمون و همسرش ویت فریزر نیز دیده می شوند.
ژنرال مری سایمون، همسرش ویت فریزر، نخست وزیر جاستین ترودو و همسرش سوفی گرگوار ترودو، روز شنبه در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا در لندن شرکت کردند. (جف جی میچل/گتی ایماژ)

سایمون گفت: «هفتاد سال از آخرین تاجگذاری می گذرد و به ما فرصتی می دهد تا در مورد آنچه در کشور ما، کشورهای مشترک المنافع و جهان اطراف ما تغییر کرده است فکر کنیم.

“در حالی که تاج نیز در این مدت تکامل یافته است، اما همچنان لنگری برای دموکراسی قوی و باثبات و کشور متنوع ما است.”

چارلز سوگند یاد کرده بود که مردم بریتانیا را با «عدالت و رحمت» اداره کند و محیطی را ایجاد کند که در آن مردم با هر دین و عقیده بتوانند آزادانه زندگی کنند. این سوگند دومین عنصر از پنج عنصر آیین تاریخی تاجگذاری بود که ریشه در بیش از 1000 سال سنت دارد.