پاسبان تورنتو که به دافونته میلر حمله کرد ، به 9 ماه زندان محکوم شد

یک افسر پلیس تورنتو که به جرم ضرب و شتم یک جوان سیاه پوست در حین خارج از خدمت محکوم شده است به 9 ماه زندان محکوم شده است.

ساخت مایکل تریو به دلیل حمله به دافونته میلر در سال 2016 که باعث از دست دادن چشم وی شد ، مقصر شناخته شد. روز پنجشنبه به تریاول محکوم شد.

جوزف دی لوکا ، قاضی دادگاه عالی انتاریو گفت که تریاول نیز به مدت 12 ماه در محاکمه قرار خواهد گرفت و به مدت 5 سال از داشتن یا استفاده از سلاح های محدود منع شده است.

دی لوکا گفت: “چیزی کمتر از مجازات زندان” در این مورد کافی نیست.

وی گفت در این حکم نقش “تریاول” به عنوان یک افسر پلیس و “زمینه نژادی” که در آن حمله رخ داده است در نظر گرفته شده است.

دی لوکا در مجازات دادن به این افسر گفت: “در حالی که ولیعهد ادعا نمی کند این حمله به انگیزه نژادی انجام شده است ، اما زمینه نژادی نژادی که در آن جرم رخ داده را نمی توان نادیده گرفت.”

“جرمی که در این شرایط انجام شده ارزشهای اجتماعی عزت و برابری را تضعیف می کند. این اعتمادی را که جامعه – به ویژه جامعه سیاه پوستان – نسبت به افسران پلیس قائل هستند را تضعیف می کند. باید به صراحت ترین شرایط محکوم شود.”

بعد از ظهر پنجشنبه ، در یک کنفرانس با خبرنگاران ، وکیل میلر ، جولیان فالکنر ، دلایل محکومیت دی لوکا را “چیزی غیر تاریخی” خواند.

وی گفت: “آنها در شناخت واضح و نافذ خود از زمینه نژادی اجتماعی كه پلیس با آن روبرو می شود برای قربانیان در این نوع موارد ، پیشگامانه است.”

میلر با رسانه ها صحبت نکرد ، اما فالکنر گفت موکلش از شنیده شدن توسط دادگستری سپاسگزار است.

فالكونر گفت: “دافونته احساس می كند صدا دارد.” اما وی خاطرنشان کرد که این حکم نه ماهه چشم چپ میلر را برنمی گرداند.

“نتیجه خالص نه ماه زندان مایکل تریو قرار نیست بی اعتمادی عمیق را از بین ببرد [Miller will] تا آخر عمر برای پلیس داشته باشد “.

افسر و برادر هر دو متهم شدند

تریولت و برادرش ، کریستین ، در ارتباط با حادثه دسامبر 2016 در ویتبی ، انت ، شرق تورنتو ، به حمله شدید و ممانعت از عدالت متهم شدند.

دادستان ها در طول دادگاه ادعا كردند كه برادران میلر را كه در آن زمان 19 سال داشت با یك لوله فلزی مورد ضرب و شتم قرار دادند و باعث پارگی چشم و جراحات دیگر شد.

دفاعیات گزارشی متفاوت ارائه كرد و گفت كه برادران تریولت می خواستند میلر را دستگیر كنند ، زیرا گفته می شود وی و دوستانش در حال سرقت از كامیون خانواده بودند.

آنها ادعا كردند كه این دو نفر جان خود را ترسیده اند و پس از آنكه میلر آنها را با یك لوله مواجه كرد ، در دفاع از خود عمل كردند.

این عکس از دافونته میلر به عنوان بخشی از شواهد دادگاه از واحد تحقیقات ویژه (SIU) ارسال شده است که تقریباً چهار ماه پس از حمله به این پرونده اطلاع داده شد. SIU حوادث جراحت یا مرگ غیرنظامی یا اتهامات حمله جنسی ، شامل افسران پلیس در انتاریو را بررسی می کند. (واحد تحقیقات ویژه)

دی لوکا در صدور حکم خود در ماه ژوئن گفت که نمی تواند احتمال داشته باشد که دفاع شخصی در قسمت اولیه حادثه نقش داشته باشد.

قاضی گفت ، در آن قسمت از برخورد بود که میلر دچار آسیب دیدگی شد که دلیل آن اتهام حمله شدید بود.

اما دی لوکا گفت که مدتی بعد ، هنگامی که افسر یک لوله را گرفت و به سر میلر عقب نشینی زد ، بحث دفاع شخصی در مورد اقدامات مایکل تریو را خریداری نکرد.

Theriault از حمله سنگین پاک شد اما به اتهام کمتر حمله متهم شد.

وی همچنین به دلیل جلوگیری از اتهام دادگستری بی گناه شناخته شد ، در حالی که برادرش از کلیه اتهامات تبرئه شد.

تریاول در حال حاضر با قرار وثیقه ، در انتظار تجدیدنظر خواهی است.

قاضی می گوید کار افسر “احتمالاً تمام شده است”

دی لوکا روز پنجشنبه گفت که این حکم نیز با توجه به واقعیت های پرونده قابل اثبات است.

دی لوکا گفت: “این موردی نیست که در جریان دفاع از خود ، یک متهم به سادگی از حد خارج شود.” وی افزود: “این پرونده ای است كه پس از هرگونه تهدید منطقی و احتمالی ، متهم خود را به سلاح مسلح كرده و به مجروح آسیب دیده و عقب نشینی زده می زند.”

اما دی لوکا گفت که وی احتمال بالای توانبخشی افسر و شرایطی را که در زندان با آن روبرو خواهد شد نیز در نظر گرفته است.

وی گفت: “شغل آقای تریاول به عنوان یک افسر پلیس احتمالاً به پایان رسیده است.”

تریاول قبلاً با حقوق معلق شده بود اما اکنون بدون پرداخت حقوق معلق خواهد شد زیرا به حبس محکوم شده است. وی همچنین با دادرسی انتظامی توسط سرویس پلیس تورنتو مواجه است.

ولیعهد با استناد به اینکه قاضی در تحلیل خود درباره استدلال دفاع شخصی اشتباه کرده است ، از این حکم فرجام خواهی کرد.

وکلای مدافع پیش از این خواستار صدور حکم بودند ، اما دی لوکا گفت این موضوع بهتر است به دادگاهی رسیدگی کند که درخواست تجدید نظر را بشنود.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجربیات سیاه کانادایی ها – از نژادپرستی ضد سیاه پوستان تا موفقیت در جامعه سیاه پوستان – سیاه پوستان بودن در کانادا را ببینید ، یک پروژه CBC کانادایی های سیاه می توانند به آن افتخار کنند. می توانید داستان های بیشتری را اینجا بخوانید.

(CBC)