پاکسازی پس از خروج آتشین قطار کانادایی اقیانوس آرام در مین آغاز می شود

مقامات روز یکشنبه گفتند که راه‌آهن اقیانوس آرام کانادا در پی خروج قطار باری از ریل و آتش‌سوزی در مین، پاکسازی و تعمیرات مسیر را هدایت می‌کند.

به گفته مقامات، سه کارگر راه آهن پس از آنکه سه موتور لوکوموتیو و شش واگن قطار حامل الوار و سیم کشی برق از ریل در روز شنبه در شهرستان سامرست خارج شدند، مداوا و از بیمارستان مرخص شدند.

جیم بریت از دپارتمان کشاورزی، حفاظت و جنگلداری مین گفت که اقیانوس آرام کانادا در حال انجام عملیات پاکسازی، نجات و تعمیر است و با سازمان های دولتی و آتش نشانی و نجات محلی همکاری می کند. کارگران در حال برداشتن لکوموتیوها و واگن های ریل خارج شده، تمیز کردن آوارهای تصادف و تعمیر خط ریلی بودند. مشخص نبود که این روند چقدر طول می کشد.

مقامات گفتند که برخی از مواد خطرناک در قطار وجود داشت، اما اولین پاسخ دهندگان متوجه شدند که خطر نشت یا آتش گرفتن آنها وجود ندارد. مقامات گفتند که هیچ تهدیدی برای امنیت عمومی وجود ندارد.

مقامات ایالتی گفتند که ارزیابی اولیه علت خروج از ریل را ناشی از آب شدن یخ و آوار می داند. اما اداره راه آهن فدرال ایالات متحده که یک بازرس را به محل اعزام کرده است، اعلام کرد که هفته ها طول می کشد تا جزئیات کامل حادثه منتشر شود.

سخنگوی آژانس گفت که اقیانوس آرام کانادا تا پایان ماه می فرصت دارد گزارشی را ارائه کند.

با ادامه کار از مردم خواسته شد که دور بمانند. خروج از ریل در نزدیکی راک‌وود، شهری با حدود 300 ساکن در دریاچه موس هد، در حدود 140 کیلومتری شمال غربی بانگور اتفاق افتاد.