پایان دوره ترامپ برای محافظه کاران کانادایی چه معنایی می تواند داشته باشد

هنگامی که دونالد ترامپ کاخ سفید را ترک می کند ، یک ویژگی منظم در چهار سال گذشته سیاست کانادا در حال تغییر است: محافظه کاران دیگر مجبور نیستند به طور مداوم از چنین رئیس جمهور قطبی فاصله بگیرند.

اما برای پیروزی در انتخابات عمومی بعدی ، آنها هنوز با یک چالش روبرو خواهند شد: چگونه می توان از طرفداران ترامپ پسند در پایگاه خود و همچنین از کانادایی هایی که از رئیس جمهور جمهوریخواه و سیاست های او بیزار هستند درخواست تجدید نظر کرد.

به مدت چهار سال ، ترامپ به عنوان یک جاسوس برای مخالفان محافظه کار خدمت کرده است ، که به اختلاف نظر در سیاست ایالات متحده اشاره می کند و پیشنهاد می کند که اگر یک محافظه کار در کانادا انتخاب شود ، ترامپیسم از اینجا وارد می شود.

در آخرین مبارزات انتخاباتی فدرال ، الیزابت می ، رهبر حزب سبز در آن زمان ، این مقایسه را صریح و آشکار انجام داد و اظهار داشت که آندرو شیر ، رهبر محافظه کار در آن زمان ، به معنای واقعی کلمه ، یک عروسک رئیس جمهور ایالات متحده بود.

وی در حین مناظره گفت: “من امروز به سیاست های شما در مورد سیاست خارجی نگاه کردم ، اندرو ، و فهمیدم اگر کسی می خواهد بداند شما در کجا ایستاده اید ، فقط بدانید که ترامپ چه می خواهد.”

ریاست جمهوری بایدن می تواند به یک دولت محافظه کار کمک کند

اما یک دموکرات در کاخ سفید برخی از پوشش سیاسی را فراهم می کند.

اکنون جاستین ترودو تحت فشار قرار خواهد گرفت که آیا او از برنامه بایدن در برنامه ها یا سیاست ها پیروی می کند ، به جای اینکه توری ها دائماً تحت فشار قرار دهند که آیا آنها از ترامپ پیروی می کنند یا خیر.

گری کلر ، که در چندین نقش ارشد مشاوره در آخرین دولت محافظه کار خدمت کرده است ، گفت اگر محافظه کاران در انتخابات بعدی دولت تشکیل دهند ، یک رئیس جمهور دموکرات می تواند مفید باشد.

لیبرال ها اکنون تحت فشار قرار خواهند گرفت که آیا از رئیس جمهور منتخب جو بایدن پیروی خواهند کرد ، به جای اینکه از توری ها س gettingال شود که آیا آنها از دونالد ترامپ پیروی می کنند یا خیر. (کارولین کاستر / آسوشیتدپرس)

رئیس جمهور جمهوری خواه جورج دبلیو بوش بین 2000 و 2008 در سمت خود بود و محافظه کاران در سال 2006 به قدرت رسیدند. در آن زمان ، همسویی با او می تواند از نظر سیاسی سمی باشد ، حتی اگر نسخه های سیاست های بوش برای کانادا منطقی باشد.

“چه زمانی [Barack] اوباما آمد و ریاضی کاملاً تغییر کرد. “

کلر گفت در طول سالهای اوباما ، “در آغوش گرفتن” اوباما برای وزیران امری عادی بود – و به جای اینکه فقط بگوید که آنها به طور کلی با ایالات متحده همسو هستند ، سیاست ها را با “دولت اوباما” پیوند می دهند.

وی گفت: “كانادایی ها به وضوح مورد علاقه رئیس جمهور اوباما بودند.”

وی افزود: “بنابراین این فرصت برای انجام کارهایی با آمریکایی ها در مورد برخی کارها فراهم بود که شما نمی توانستید در دولت بوش انجام دهید.”

توری ها هنوز هم انتظار مقایسه با ترامپ را دارند

اکثریت قریب به اتفاق کانادایی ها در سراسر طیف سیاسی ، بارها و بارها به نظرسنجی ها می گویند که ترامپ را دوست ندارند ، اما از کسانی که او را دوست دارند ، اکثر آنها همچنین به نظرسنجی کنندگان می گویند که به Tories رأی می دهند. در میان آنها: رهبر محافظه کار سنا ، دون پلت ، که در سخنرانی اخیر خود در سنا حمایت خود را برای دوره دوم ترامپ ابراز داشت.

آندره ون ووگت ، مشاور سیاست خارجی استیون هارپر ، گفت: ترامپ هنوز به اندازه کافی در حافظه جمعی جهان قرار دارد تا محافظه کاران با او مقایسه شوند.

وی گفت: “حزب محافظه کار و تیم ارین اتول باید این انتظار را داشته باشند.”

“آنها باید پیش بینی کنند ، آنها باید درک کنند که چگونه می خواهند عقب بروند.”

تماشا کنید | رهبر محافظه کار سنا ترامپ ، سناتورهای جمهوری خواه را تأیید می کند:

سناتور دون پلت دیروز رئیس جمهور آمریکا و سناتورهای جمهوری خواه را هنگام سخنرانی در اتاق های سنای کانادا تأیید کرد. 0:32

با این حال ون ووگت اظهار داشت که اگر ترامپ واقعاً محافظه کاری را در ذهن رای دهندگان مسموم کرده بود ، در طی چهار سال گذشته تعداد زیادی از نخست وزیران محافظه کار انتخاب نمی شدند.

در میان آنها داگ فورد از انتاریو است که سبک “مرد مردم” او نزدیک ترین سبک به ترامپ این گروه است.

رویکرد OToole را می توان برداشت برخی از صفحات از کتاب ترامپ دانست.

برخی از او شعار مبارزات انتخاباتی رهبری خود ، “کانادا را برگردانید” ، به عنوان یک نمایش شمالی در خط “دوباره آمریکا را بزرگ بساز” توسط ترامپ تعبیر کردند ، اگرچه اوتول بسیار بیشتر از ترامپ طرفدار مهاجرت و تجارت آزاد بوده است.

ون واگت پیشنهاد داد که موضع تهاجمی وی در برابر چین ، که همچنین نمایانگر ترامپ است ، موضعی است که کانادایی ها با آن طرف هستند.

“من فکر می کنم که کانادایی ها ، اگر یک دقیقه عقب می نشستند و به آن فکر می کردند ، می گفتند ،” خوب ، می دانید ، شاید زمان آن رسیده است که ما موضع محکمی در مورد چین بگیریم و تنها خاطره اخیر ما یک سیاستمدار است که چنین کاری می کند ترامپ است ، “” او گفت.

“و گرچه ما با کار دیگری موافق نیستیم ، این احتمالاً یکی از این زمینه هاست.”

نتایج ایالات متحده آینه کانادا در سال 2019 است

در همین حال ، تصمیم به صریح دادرسی درباره رای اتحادیه همچنین می تواند تلاش برای عوام گرایی باشد که برای ترامپ کارساز بود – که به دنبال آمریکایی های طبقه کارگر است که توسط سیاستمداران مدرن و اقتصاد جهانی پشت سر گذاشته شده اند.

ون ووگت گفت: ترامپ در سال 2016 با حمایت آنها برنده شد و واقعیت انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 این است که در بسیاری از موارد هنوز این انتخابات را داشت.

وی گفت ، اما از برخی جهات ، نتایج آینه ایالات متحده آنچه در انتخابات فدرال 2019 در کانادا اتفاق افتاد: یک دولت اقلیت لیبرال.

وی گفت ، در هر دو کشور رای دهندگان به دولت فعلی گفتند که لیاقت فرصتی دیگر برای کنترل کامل را ندارد ، اما آنها نیز کاملا به طرف مقابل اعتماد ندارند.

ون ووگت گفت ، درک اینکه چه چیزی در پس آن است و ساختن پیامی که برای جلب اعتماد مردم و داشتن یک حکم مستحکم برای حکومت به دست مردم برسد ، یک الزام است.

“برای هر حزب سیاسی – محافظه کاران ، لیبرال ها ، NDP – این ترفند انتخابات بعدی است.”