پیدا کردن گلوله آتشین: موزه 25000 دلار آمریکا برای شهاب سنگ پیشنهاد می کند

یک دست دستکش سفید که یک سنگ خاکستری را در پس زمینه سفید نگه داشته است
پیت گفت شهاب سنگ ها اغلب سیاه و دارای فرورفتگی های جزئی هستند. این شهاب سنگی که در تصویر دیده می شود بخشی از مجموعه روبرتو وارگاس است و در شهر جانکشن، گا پیدا شده است. وزن این قطعه 24.7 گرم است. (ارسال شده توسط روبرتو وارگاس)

برای 25000 دلار آمریکا چه کار می کنید؟ اگر پاسخ شما در جنگل در جستجوی یک شهاب سنگ یک کیلوگرمی است – شما خوش شانس هستید.

موزه سنگ‌های معدنی و سنگ‌های مین در بتل، مین، حاضر است این مبلغ – یا بیشتر – را برای قطعه‌ای از “گلوله آتشین” که مردم در نیوبرانزویک و مین در حال سقوط از آسمان در آخر هفته مشاهده کردند، بپردازد.

ناسا از آن زمان این شی ناشناخته را به عنوان یک شهاب سنگ شناسایی کرده است.

و داریل پیت، رئیس بخش شهاب‌سنگ‌ها در موزه، گفت که حتی یک نمونه کوچک از سنگ «به وزن طلا می‌ارزد».

مردی بیرون لبخند می زند.  او یک ژاکت آبی و کلاه بیسبال قرمز پوشیده است.
داریل پیت، رئیس بخش شهاب‌سنگ‌ها در موزه معدنی و جواهرات مین، گفت که حتی یک نمونه کوچک شهاب‌سنگ هم ارزش طلا را دارد. (ارسال شده توسط داریل پیت)

پیت می‌گوید: «اگر تک تک شهاب‌سنگ‌هایی که وجود دارند را در نظر بگیرید، وزن آن‌ها کمتر از تولید سالانه طلای جهان است.

“تنها تقریباً 65 شهاب سنگ در کانادا یافت شده است. تنها یک شهاب سنگ قبلاً در نیوبرانزویک بوده است. بنابراین این دومین شهاب سنگ پس از یافتن خواهد بود.”

پیت گفت که بسیاری از مردم در دو طرف مرز سقوط شهاب سنگ را دیدند، اما جایی که در واقع فرود آمد منطقه بسیار “محدود” تری است. پیت گفت که از Waite، مین، حدود 104 کیلومتر از مرز هولتون، و Canoose، NB، حدود 21 کیلومتر از سنت استفان امتداد دارد.

او گفت که این توسط یک رادار داپلر تعیین شده است، که یک رادار تخصصی است که داده های سرعت را در مورد اجسام تولید می کند.

“یکی از داغ ترین مجموعه ها”

پیت گفت: جایزه 25000 دلاری آمریکا برای اولین نمونه یک کیلوگرمی است، اما حتی یک قطعه 10 تا 50 گرمی نیز ارزشمند خواهد بود.

“آنها برای علم مهم هستند [and] آنها برای کلکسیونرها مهم هستند.” جناس در نظر گرفته شده است.”

او گفت که به نظر می رسد قطعات بزرگتر بر اساس بازده رادار داپلر در مین هستند. اما او گفت که ممکن است نمونه های بیشتری در نیوبرانزویک کوچکتر باشند.

روبرتو وارگاس از هارتفورد، کنون، روز دوشنبه به دنبال یکی در منطقه Maine-New Brunswick بود. اما بدون شانس، او قصد دارد در آخر هفته به منطقه بازگردد و به این امید که چهارمین شهاب سنگ خود را در سال گذشته دور کند.

در سمت چپ، مردی به نقطه ای روی چمن اشاره می کند.  در سمت چپ، سنگ سیاهی در میان تیغه های علف نشسته است.
روبرتو وارگاس در کرانفیلد، خانم، پس از پیدا کردن یک شهاب سنگ. او در سال گذشته سه شهاب سنگ پیدا کرده است. (ارسال شده توسط روبرتو وارگاس)

وارگاس در سال 2017 شروع به جمع‌آوری شهاب‌سنگ‌ها کرد، اما تا سال 2019 شروع به شکار آنها نکرد. او قبلاً یک درمانگر سلامت روان بود، اما خیلی زود متوجه شد که شکار شهاب‌سنگ‌ها در حالی که یک شغل تمام وقت را نگه می‌دارد دشوار است. بنابراین او برای شکار شهاب سنگ کنسرت تمام وقت خود را ساخت.

وارگاس گفت: “این فقط به این است که آماده باشید وقتی کسی بیفتد بلند شوید و بروید و اول به آنجا برسید. و بعد از آن، فقط چیزی است که می دانید.”

او گفت که گروهی از دوستانش دارد که به بازگشت های راداری نگاه می کنند، که این تنها یکی از چندین عاملی است که او هنگام تصمیم گیری در مورد ارزش تعقیب یک شهاب سنگ در نظر می گیرد.

یکی از عوامل در این شکار شهاب سنگ این است که گلوله آتشین به اندازه کافی روشن بود که در روز دیده شود، که به گفته او معمولاً به این معنی است که قطعه بزرگتری است. وارگاس گفت همچنین برخی گزارش‌ها از یک بوم صوتی وجود دارد.

او گفت که با وجود جایزه 25000 دلاری آمریکا که توسط موزه ارائه شده است، تعیین قیمت برای شهاب سنگ ها دشوار است. او گفت که همه چیز به چند کیلوگرم، نوع شهاب سنگ و عوامل دیگر بستگی دارد.

اگر وارگاس این آخر هفته شهاب سنگی را در شکار خود پیدا می کرد، قطعه ای را برای مجموعه شخصی خود نگه می داشت، 20 درصد آن را به یک موسسه علمی اهدا می کرد تا آن را طبقه بندی کند و احتمالاً اولین بررسی آن را به موزه معدنی و سنگ های مین می دهد. از آنجایی که در مین افتاد و او ارتباط شخصی با پیت دارد.

او گفت چیز خاصی در مورد شکار شهاب سنگ وجود دارد. وارگاس گفت، حتی یک شکار ناموفق گروهی از مردم را گرد هم می آورد که به آن علاقه دارند.

اما بخش مورد علاقه او یافتن یک شهاب سنگ است.

وارگاس گفت: “هیچ چیزی شبیه این احساس نیست که اولین کسی باشید که صخره ای 4.6 میلیارد ساله را که یک هفته پیش در فضا بود لمس کرد.”

دنبال چه چیزی میگردی

پیت گفت هنوز مشخص نیست که این نمونه ها دقیقاً چه شکلی خواهند بود زیرا اولین قطعه هنوز پیدا نشده است. اما حدود 80 تا 85 درصد از شهاب‌سنگ‌ها به‌عنوان «معمول یا معمولی» طبقه‌بندی می‌شوند.

پیت گفت، بنابراین به احتمال زیاد، کسی که به دنبال نمونه‌ها می‌گردد، چیزی سیاه با سطح صاف و شاید فرورفتگی‌های جزئی را می‌بیند. او گفت که احتمالاً کمی سنگین خواهد بود و حاوی مقداری فلز است که به این معنی است که آهنربا باید به آن بچسبد.

پیت گفت که تنها تجربه جستجوی شهاب سنگ راهی عالی برای گذراندن روز است.

پیت گفت: “به علم کمک کنید، بیرون بروید و بتوانید یکی را در دست داشته باشید و سپس به آسمان نگاه کنید و بفهمید که از بین مریخ و مشتری آمده است.”

“یک تجربه بسیار جذاب.”