پیش‌بینی فصلی قبل از میلاد بهار خنک را با خطر سیل در مناطق پر برف نشان می‌دهد

در بریتیش کلمبیا یک بهار طولانی، خنک و مرطوب پیش‌بینی می‌شود، اما انتظار می‌رود که دمای هوا از ماه آینده شروع به افزایش کند و خطر سیل در نهرها، نهرها و رودخانه‌ها را افزایش دهد.

وزارت مدیریت اضطراری و آمادگی آب و هوای بریتیش کلمبیا، روز پنجشنبه وضعیت آب و هوای فصلی را ارائه کرد که خشکسالی، سیل، آتش‌سوزی و سایر خطرات آب و هوایی استان را برجسته کرد.

بوین ما، وزیر مدیریت اضطراری و آمادگی آب و هوا در یک کنفرانس خبری مجازی گفت: «همانطور که در دو سال گذشته و پس از آن تأمل می‌کنیم، نمی‌توانیم سختی‌های شدیدی را که بسیاری از بریتیش کلمبیایی‌ها به دلیل آتش‌سوزی‌های ویرانگر، سیل و رانش زمین با آن مواجه شده‌اند نادیده بگیریم.

او گفت: “خانه ها ویران شده اند، مشاغل تحت تاثیر قرار گرفته اند، خانواده ها آواره شده اند.”

ما گفت که پیش‌بینی‌کنندگان آب و هوا، جریان‌های جویبار و فعالیت‌های آتش‌سوزی در بریتیش کلمبیا را رصد می‌کنند به استان و ساکنان آن کمک می‌کنند تا برای بلایای احتمالی آماده شوند.

بریتیش کلمبیا اخیراً دو فصل بی سابقه آتش سوزی جنگلی را تجربه کرده است، تخریب جامعه لیتون توسط آتش سوزی در طول موج گرما که منجر به کشته شدن 619 نفر در سراسر استان در سال 2021 شد، و رویداد باران جوی که در پاییز باعث آبگرفتگی مزارع دره فریزر و رانش زمین شد که باعث تعطیلی آن شد. بزرگراه های اصلی و خطوط ریلی

ما گفت که امسال سیل، آتش‌سوزی یا موج گرما را پیش‌بینی نمی‌کند، اما از مردم خواست تا در صورت امکان آماده باشند.

او گفت: «بیشتر مردم در استان ما هرگز به کیت اضطراری یا کیف حمل و نقل خود نیاز نخواهند داشت، اما اگر این کار را انجام دهند، از داشتن آن خوشحال خواهند شد.

آرمل کاستلان، هواشناس سازمان محیط زیست کانادا، روز پنجشنبه گفت که دمای سردتر سطح دریا در سواحل قبل از میلاد پس از سومین زمستان متوالی لانینا ادامه دارد.

کاستلان می‌گوید: «این کار همه چیز را خنک‌تر نگه می‌دارد و در حال حاضر به نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت ممکن است کمی مرطوب‌تر شوند».

پیش‌بینی‌ها برای اواسط آوریل تا اواسط می نشان می‌دهد که روند خنک‌تر برای جنوب پیش از میلاد وجود دارد، اما دمای گرم‌تر ممکن است در ماه آینده رخ دهد.

کاستلان گفت: «ما توافق خوبی بین مدل‌های هواشناسی داریم… مبنی بر اینکه شروع می‌کنیم ببینیم این فیلمنامه ممکن است در ماه می یا شاید در ژوئن تغییر کند.»

کاستلان گفت: داده های آب و هوا مقادیر کم بارش را در بیشتر مناطق قبل از میلاد در 9 ماه گذشته نشان می دهد، به ویژه در منطقه کلونا، و مقامات مراقب گرمای طولانی و رویدادهای باران در ماه های آینده خواهند بود.

دیوید کمپبل، رئیس مرکز پیش بینی رودخانه بریتیش کلمبیا، گفت که بارش برف کوهستانی در بیشتر استان کمی کمتر از حد نرمال است، با برخی تغییرات منطقه ای.

او گفت که از اول آوریل، برف در داخل کشور به عنوان متوسط ​​تا زیاد و در مناطق Chilcotin، Lower Thompson و Boundary رتبه بندی شده است.

کمپبل گفت: خطرات سیل در مناطقی با برف زیاد افزایش می یابد و خطرناک ترین ماه ها از ماه می تا ژوئن با گرم شدن دما است.

او گفت: “اما با ورود به فصل، هیچ چیز واقعاً به‌عنوان افراطی یا چیزی که در گذشته بالقوه اخیر تجربه نشده است، از بین نمی‌رود.” عدم اطمینان در مورد آب و هوا که در چند ماه آینده شاهد آن خواهیم بود، که واقعاً همه چیز را پیش خواهد برد.»

سرویس آتش‌نشانی بی‌سی‌سی می‌گوید BC تاکنون ۱۱ آتش‌سوزی جنگلی را از اول آوریل گزارش کرده است.