پیگیری مسیر نه چندان روشن 240 میلیارد دلار هزینه COVID-19 فدرال

این داستان بخشی از The Big Spend است ، تحقیقات سی بی سی نیوز که 240 میلیارد دلار بی سابقه دولت فدرال را در هشت ماه اول همه گیری پرداخت کرده است.

بر اساس تحلیل سی بی سی نیوز ، دولت فدرال به طور متوسط ​​952 میلیون دلار در روز برای مبارزه با بیماری همه گیر COVID-19 هزینه کرده است.

ارقام جمع آوری شده از وب سایت های دولت فدرال ، گزارش های مالی شرکت ها ، دفتر افسر بودجه مجلس و از طریق دسترسی به درخواست های اطلاعات نشان می دهد که اتاوا 240 میلیارد دلار پرداخت و نقل و انتقال به افراد ، مشاغل ، سازمان ها و نهادهای دولتی از آغاز قفل در 13 مارس و 20 نوامبر.

این هشت ماه هزینه های بیش از 100 برنامه و برنامه ، که بسیاری از آنها از ابتدا ایجاد شده اند ، دوره های مالی را تجربه کرده است.

و در حالی که دولت فدرال به راحتی تعداد كلی و پاكت های هزینه های خود را فاش كرده است ، جزئیات اندكی در مورد كسانی كه مبلغ را دریافت كرده اند و در چه مقادیری ارائه شده است – اطلاعاتی كه برای مودیان می دانند كه چگونه پول خود را خرج می كنند.

کوین پیج ، مسئول بودجه سابق پارلمان کانادا ، گفت: “هیچ دلیلی وجود ندارد که ما نباید این میزان شفافیت را ببینیم.” “ما باید بیشتر بدانیم که این پول کجا می رود.”

وزیر مالیه کریستیا فری لند در تاریخ 30 نوامبر کل هزینه های دولت در مورد همه گیر را 322.3 میلیارد دلار برای سال مالی جاری که 31 مارس 2021 پایان می یابد ، تعیین کرد. با این حال ، این رقم شامل وجوه تازه تعهد شده و مبالغ بودجه ای است که هنوز هزینه نشده است.

پیج که اکنون ریاست انستیتوی دانشگاه اوتاوا را بر عهده دارد ، گفت: “ما واقعاً دیدگاه خوبی – تقریباً هیچ دیدگاهی – از هزینه های دولت امروز نداریم. ما برآورد داریم که دولت فکر می کند برای سال های 2020 ، 2021 هزینه کند.” مطالعات مالی و دموکراسی. “اما این پول های واقعی نیستند که از در بیرون می روند.”

تماشا کنید | کوین پیج در مورد اینکه چرا باید بیشتر بدانیم که پول کجا می رود:

کوین پیج ، افسر سابق بودجه مجلس ، می گوید که کانادا در مورد شفافیت هزینه های دولت در هنگام شیوع ویروس کرونا از ایالات متحده عقب است. 1:09

تجزیه و تحلیل CBC News 105.66 میلیارد دلار پرداخت فدرال به افراد را ردیابی کرده است. 118.37 میلیارد دلار که به مشاغل ، موسسات غیرانتفاعی و خیریه اختصاص یافته است. و مبلغ 16.17 میلیارد دلار بیشتر برای انتقال به ادارات و ادارات دولتی.

بیشترین هزینه انفرادی تاکنون 81.64 میلیارد دلار صرف کمک هزینه پاسخ اضطراری کانادا (CERB) بوده است ، ماهیانه 2000 دلار پرداختی که به کانادایی هایی که قادر به کار در طی همه گیر شدن بیماری نبوده اند ، با 8.9 میلیون نفر – یک سوم کل بزرگسالان در کشور – آنها را دریافت کرده است.

پرداخت های مستقیم به افراد ، که شامل 7.7 میلیارد دلار افزایش بیمه اشتغال ، اعتبار 5.6 میلیارد دلاری GST ، تقریبا 3 میلیارد دلار مزایای اضطراری برای دانشجویان و 2 میلیارد دلار پرداخت پاداش به دریافت کنندگان مکمل درآمد قدیمی و تضمین شده ، تعیین می شود معیار جدیدی برای حمایت دولت است. کل مبلغ 105.66 میلیارد دلار بین اواسط مارس و نوامبر تقریبا 10 میلیارد دلار بیشتر از کل انتقال های اصلی فدرال به افراد ، از جمله کودکان ، برای کل مالیات مالی 19-2018 بود.

اما یارانه های فدرال برای مشاغل و سازمان های دیگر حتی بیشتر بوده است. این حمایت ها شامل 49.27 میلیارد دلار ارسال شده به بیش از 352،000 شرکت برای کمک به پرداخت هزینه های حقوق و دستمزد تحت یارانه دستمزد اضطراری کانادا (CEWS) است. 31.55 میلیارد دلار وام بدون بهره دیگر به تقریباً 790،000 کسب و کار تحت حساب تجارت اضطراری کانادا اعطا شد. همچنین 6.1 میلیارد دلار برای خرید تجهیزات محافظت شخصی تحت توافق نامه راه اندازی مجدد ایمن و 5.8 میلیارد دلار برای حمایت از بانک ها و سایر وام دهندگان تحت برنامه خرید رهن بیمه شده.

مقیاس مداخله دولت فدرال در تاریخ کانادا بی نظیر است. تابستان گذشته ، در یک زمان ، اتاوا از طریق CERB و CEWS به 11،721،827 نفر پول می داد – به این معنی که تقریبا 40 درصد کل بزرگسالان کانادایی از کمک های دولتی برخوردار می شدند.

و از زمان شروع همه گیری ، طبق آخرین آمار دولت ، گیرنده عمومی کانادا 10،358،070 چک و 78،390،950 پرداخت مستقیم سپرده صادر کرده است.

اما در بیشتر موارد ، دولت فدرال از ارائه جزئیاتی که ممکن است در شناسایی افرادی که این وجوه را دریافت کرده اند – حتی در صورت تجارت – امتناع می ورزد. به عنوان مثال ، در حالی که شرکت وام مسکن و مسکن کانادا اخیراً با ارائه بیش از 330،000 درخواست CBC News که تحت برنامه کمک مالی اجاره اضطراری تجاری کانادا (CECRA) انجام شده است ، به درخواست دسترسی به اطلاعات با درخواست CBC News پاسخ داده است ، اما نام همه صاحبخانه ها و مستاجران تعدیل شدند. و CMHC با استناد به قوانین حریم خصوصی ، از آزادی آنها امتناع می ورزد.

این کاملاً در تضاد با سایر کشورهای غربی است که زمینه و جزئیات مربوط به هزینه های همه گیر خود را ارائه می دهند. به عنوان مثال ، مانند دولت ایالات متحده ، که افشای تقریباً کاملی در مورد بودجه کسب و کارها دارد از طریق یک وب سایت قابل جستجو که نام شرکتها ، مکان آنها و مبالغ دریافتی را با جزئیات ذکر می کند.

در برخی موارد ، اطلاعات به تعارضات بالقوه منافع اشاره کرده است. به عنوان مثال ، داده های اداره تجارت کوچک ، این هفته گذشته به کنسرسیومی از رسانه های ایالات متحده منتشر شد، نشان داد که 25 وام قابل پرداخت برنامه حمایت از حقوق و دستمزد در مجموع بیش از 3.65 میلیون دلار آمریکا به مشاغل اجاره مکان در املاک متعلق به خانواده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یا داماد او جارد کوشنر داده شده است.

پیگیری کمکهای اقتصادی

سی بی سی نیوز همچنین جزئیات جدیدی در مورد میزان حمایت دولت از برخی شرکت های تجاری عمومی کشف کرده است. سی بی سی نیوز با استفاده از داده های مشترک با نهادهای نظارتی در کانادا و ایالات متحده ، گزارش های ثبت شده توسط بیش از 2000 شرکت را جستجو کرد و 409 مورد را شناسایی کرد که نشان می دهد حداقل از یکی از برنامه های اضطراری اتاوا بودجه دریافت کرده اند. (بسیاری از شرکتهای ذکر شده هنوز گزارشهای مالی را ارائه نمی دهند که ممکن است چنین بودجه دولتی را نشان دهد. و شرکتهای خصوصی هیچ گونه تعهدی در مورد افشای آنها در صورت دریافت کمک از دولت ندارند.)

به نظر می رسد بزرگترین ذینفع CEWS ایر کانادا بوده است که 492 میلیون دلار یارانه دستمزد را گزارش کرده است. Imperial Oil با 120 میلیون دلار در رده دوم قرار دارد و Linamar سازنده قطعات خودرو با 108.06 میلیون دلار سوم است.

20 دریافت کننده برتر شناسایی شده توسط CBC News در مجموع 1.693 میلیارد دلار کمک دولتی دریافت کردند. و از 213 گیرنده CEWS شناسایی شده ، 32 نفر هر کدام بیش از 20 میلیون دلار دریافت کردند.

طبق ارقام رسمی دولت ، در مجموع 380 شرکت بیش از 5 میلیون دلار کمک CEWS دریافت کرده اند ، در حالی که نزدیک به 3500 مشاغل بین 1 تا 5 میلیون دلار دریافت کرده اند.

بخشی از چک برای مزایای پاسخ اضطراری 2،000 دلار کانادا (CERB) ، مالیات ، پرداخت ماهانه فدرال که به کارگران واجد شرایطی که درآمد خود را به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 از دست داده اند پرداخت می شود. تقریباً 82 میلیارد دلار ، هزینه ترین اقدام اوتاوا برای تلاش برای به حداقل رساندن تأثیر COVID-19 بود. (کریس هلگرن / رویترز)

هزینه های مربوط به PPE در اتاوا ، که عمدتا از طرف استان ها و مناطق انجام می شود ، نیز زیاد بوده است. از مجموع 6.1 میلیارد دلار هزینه شده ، همانطور که در افشای قرارداد خدمات عمومی و تداركات كانادا آمده است ، 1.79 میلیارد دلار برای لباس شب ، 1.15 میلیارد دلار برای تهویه ، 655 میلیون دلار برای ماسك N95 ، 381 میلیون دلار برای دستكش لاستیکی و 376 میلیون دلار برای ضدعفونی كننده دست بود. به نظر می رسد حداقل 35 شرکت از طرف قرارداد در خارج از کانادا مستقر هستند و در مجموع قراردادهایی به ارزش 607.7 میلیون دلار منعقد کرده اند.

اما دوباره ، جزئیات اغلب وجود ندارد. در ماه اکتبر ، میشل رمپل گارنر ، نماینده محافظه کار ، با طرح پیشنهادی از دولت فدرال خواست “همه تفاهم نامه ها ، نامه های الکترونیکی ، اسناد ، یادداشت ها و سایر سوابق” را با جزئیات خرید تجهیزات و تجهیزات مربوط به آزمایش ، وسایل محافظ شخصی و همچنین واکسن منتشر کند. قراردادها و استراتژی های توزیع. دولت لیبرال مخالفت کرد.

آنیتا آناند ، وزیر خدمات عمومی و تدارکات ، به شبکه خبری سی بی سی گفت: “اگر ما پیش برویم و اطلاعاتی را منتشر کنیم ، این امر باعث تضعیف روابط تأمین کننده ما خواهد شد.” قدرت & سیاست، توضیح اینکه افشای اطلاعات حساس تجاری می تواند توانایی دولت در مذاکره در مورد قراردادهای آینده را تهدید کند.

اطمینان از تأمین قابل اطمینان تجهیزات حفاظت شخصی هزینه قابل توجهی برای دولت فدرال در طی همه گیر شدن بیماری بوده است. (ماسیمو پینکا / رویترز)

جیمز کوهن ، مدیر اجرایی شفافیت بین الملل کانادا ، یک سازمان مبارزه با فساد اداری ، می گوید مالیات دهندگان سزاوار افشای عمومی و عمومی در مورد شرکت هایی هستند که در طی همه گیر شدن بودجه دولت را دریافت می کنند یا حتی به دنبال آن هستند.

کوهن گفت: “تمام شرکت هایی که متقاضی قرارداد و یارانه دستمزد هستند باید اعلام کنند که صاحبان نهایی و سودمند آنها چه کسانی هستند.” “افشای شفاف به طوری که دولت اعتماد کانادایی ها را در استفاده از این وجوه مورد نیاز حفظ کند.”

بهار گذشته ، شفافیت بین الملل کانادا به سایر سازمان های شفافیت و مبارزه با فساد پیوست و از اوتاوا خواست كه نظارت خود را بر هزينه هاي همه گيري بهبود بخشد با ارائه اطلاعات بیشتر به مردم و افزایش نظارت بر قراردادها و مشاغل.

اما در ماه های بعدی ، چیز کمی تغییر کرده است. حتی پس از آنکه دولت در ماه اوت و سپتامبر برای تجدید نظر و تمرکز مجدد در مورد مبارزه با ویروس کرونا ، پیش بینی کرد.

کوهن گفت: “همه لاغر کشیده شده اند و ما همه داستانهای کارمندان عمومی را که ساعتها طولانی سپری کرده اند شنیده ایم. من قصد ندارم از کسی انتقاد کنم.” “اما من فکر می کنم ما باید در حال حاضر تفکر تکامل یافته در مورد این نوع مسائل را ببینیم.”

کریستیا فری لند ، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی پیش از رونمایی از بیانیه اقتصادی پاییزی خود در اوتاوا ، با رسانه های خبری در اوتاوا صحبت می کند. در این سند ، برنامه های دولت برای صرف 322 میلیارد دلار برای بیماری همه گیر COVID-19 در سال مالی جاری مشخص شده است. (بلر گیبل / رویترز)

دفتر فری لند می گوید اولویت اصلی دولت حمایت از کانادایی ها و مشاغل است و اوتاوا تعداد خود را به مردم نشان داده است.

دبیر مطبوعاتی فری لند در بیانیه ای که به سی بی سی نیوز ارائه داد نوشت: “بیانیه اقتصادی پاییز این هفته حسابداری دقیق و شفافی از هزینه های دولت را ارائه می دهد – و همچنین یک برنامه رشد برای اطمینان از بهبودی مقاوم و مقاوم پس از شکست ویروس است.” “دولت همچنین تجزیه و تحلیل اقدامات پشتیبانی COVID-19 را ارائه می دهد و این اطلاعات را مرتباً به روز می كند ، از جمله در مورد یارانه دستمزد ، CEBA ، CERB و مزایای بهبودی.”

پیج می گوید: “خواندن غیرممکن است.”

با این وجود ، رمزگشایی یا حتی یافتن اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می شود همیشه آسان نیست.

به عنوان مثال ، CBC News برای جستجوی جزئیات مربوط به اعلام “یک بار پرداخت بدون مالیات برای سالمندان” توسط دولت از طریق حقوق بازنشستگی امنیت پیری و مکمل درآمد تضمین شده ، CBC News مجبور بود پیچ ​​و خم دفتر بودجه مجلس را دنبال کند وب سایت ها، صفحات گسترده و اطلاعیه های هزینه های قانونی که سه مبلغ مختلف را برای برنامه فراهم کرده است ، از 2 میلیارد دلار تا 2.5 میلیارد دلار.

در پایان ، سی بی سی نیوز تصمیم گرفت که یک اطلاعیه هزینه گذاری ماه ژوئن ، که مبلغ 2.478 میلیارد دلار برای این برنامه در نظر گرفته بود ، دقیق ترین تقسیم پرداخت واقعی انجام شده را ارائه دهد.

حتی کوین پیج ، که به مدت 5 سال به عنوان افسر بودجه مجلس مشغول به کار بود ، می گوید که به سختی می تواند به روزرسانی اقتصادی پاییز اخیر 223 صفحه را درک کند و می گوید یک شب صرف تجزیه نمودارها ، نمودارها و اصطلاحات خود را به او القا می کند که خماری دارد.

وی گفت: “خواندن غیرممکن است. من سالها این کار را انجام داده ام و حتی نمی توانم پول را دنبال کنم.”

کوین پیج منتظر است تا در آوریل 2012 ، زمانی که مأمور بودجه پارلمانی کانادا بود ، در مقابل کمیته مالی کمونز شهادت دهد. پیج ، که اکنون رئیس انستیتوی مطالعات مالی و دموکراسی در دانشگاه اوتاوا است ، می گوید که نمی تواند اطلاعات افشای هزینه های COVID-19 دولت فدرال را درک کند. (کریس واتی / رویترز)

پیج تعجب می کند که آیا کسی در دولت واقعاً می خواهد داده ها را پنهان کند یا اینکه این فقط یک محصول جانبی از فشارهای ناشی از جنگ COVID-19 است. اما به هر صورت ، او ترس از کمبود اطلاعات خورنده دارد.

وی گفت: “امیدوارم که این امر عمدی نباشد.” “وقتی بیرون می رویم و به مردم می گوییم نمی توانیم پول را دنبال کنیم ، اعتماد از بین می رود.”