چرا تولید واکسن COVID-19 می تواند “سخت ترین قسمت” در کانادا باشد

علی رغم اینکه کاندیداهای واکسن COVID-19 امیدوار کننده در سراسر جهان هستند ، کارشناسان می گویند کانادا باید قبل از اینکه بتواند استراتژی های گسترده ای را برای دستیابی به ضربه مناسب کانادایی ها ایجاد کند ، باید از موانع اصلی عبور کند.

خبری که کاندید واکسن Pfizer نشان داده است امیدوار کننده نتایج مقدماتی در این هفته آزمایشات بالینی فاز 3 خبرساز شده است ، اما هنوز اطلاعات مشخصی در مورد داوطلبان از این آزمایش بهره مند شده است که می تواند برنامه های عرضه را اعلام کند.

هفته گذشته ، نخست وزیر جاستین ترودو گفت این کشور به یک طرح گسترده “بسیار پیچیده” نیاز دارد که به “پشتیبانی بالایی از لجستیک” نیاز دارد.

اما تعیین اینکه کدام کانادایی ها ابتدا باید واکسن بزنند بدون جزئیات بیشتر بسیار چالش برانگیز است.

دکتر زین چاگلا ، متخصص بیماریهای عفونی در بخش بهداشت جوزف در همیلتون ، به CBC گفت: “این مشکل سخت ترین قسمت این واکسن است و این همان بخشی است که فکر می کنم همه امروز فکر می کنند.” ملی.

“اگر داده های واکسن نشان می دهد که بالاترین نفوذ منطقی افراد با بالاترین ریسک نیز در اینجا وجود دارد ، من فکر می کنم که طرح اولویت بندی بسیار خوب کار می کند و امیدوارم که این هدف برای 10 میلیون دوز اول باشد.”

تماشا کنید | واکسن فایزر سوالات متخصصان پزشکی را ایجاد می کند:

فایزر می گوید داده های اولیه 90 درصد واکسن COVID-19 آن را اثبات می کند. متخصصان پزشکی آن را دلگرم کننده می دانند ، اما سوالات زیادی دارند. 2:05

از آنجا که افرادی که بیشتر در معرض خطر بیماری شدید و انتقال COVID-19 هستند هنوز مورد سوال است ، کانادا ممکن است نیاز به تهیه چندین برنامه احتمالی داشته باشد.

دکتر کارولین کوآچ ، متخصص بیماریهای عفونی کودکان و کرسی ریاست جمهوری کمیته مشاوره ملی ایمن سازی (NACI) ، گفت در جاری روز سه شنبه

“بنابراین در حال حاضر برای استانها و سرزمین ها داشتن ایده خوب و درک خوب از چگونگی نیاز به استقرار دشوار است.”

گفته می شود دولت فدرال سرنگ و سوزن کافی برای استانها و مناطق را برای واکسیناسیون تمام کانادایی هایی که مایل به دریافت واکسن COVID-19 هستند ، تهیه کرده است ، اما کوچ می گوید هنوز برنامه های مشخص مشخص نیست

آژانس بهداشت عمومی کانادا در بیانیه ای به سی بی سی نیوز گفت دولت فدرال در حال کار با استانها و مناطق برای تصویب و توزیع واکسن در اسرع وقت است.

دکتر کارولین کوآچ می گوید کمبود داده های کلیدی درک و درک خوب از چگونگی نیاز به استقرار واکسن بالقوه را برای استان ها و مناطق دشوار می کند. (CBC)

سخنگوی گفت: “پیش بینی می شود که در مراحل اولیه عرضه گسترده ، دسترسی به منابع محدود شود.”

“مقدار و برنامه در دسترس بودن واکسن ها موضوع بحث مداوم با استانها و مناطق برای مدیریت انتظارات و برنامه های زایمان خواهد بود.”

NACI توصیه های اولیه را منتشر کرده است که سالمندان و دیگران را در معرض خطر شدید بیماری قرار می دهند: کارکنان مراقبت های بهداشتی ، کارکنان خط مقدم و افرادی که دسترسی کمتری به مراقبت های بهداشتی از جمله جمعیت بومی دارند.

NACI و مقامات دولتی باید بدانند چه کسی در گروه واکسینه شده در مقایسه با گروه دارونما در طی آزمایشات بالینی بیمار شده است.

بدون پاسخ ، دولت های سراسر کانادا باید در تصمیم گیری در مورد اولویت های واکسیناسیون شرط بندی های خود را انجام دهند.

کوآچ گفت: “آنها ممکن است مجبور باشند به طور موازی روی دو تا سه طرح کار کنند.” “فقط در صورتی که یکی از آنها به عنوان اولین استراتژی انتخاب شود.”

چالش های لجستیکی

چگونگی استقرار واکسن در سراسر کشور ، به ویژه در جوامع دورافتاده مانند First Nations ، نیز یک نکته اساسی است.

نامزد واکسن Pfizer باید در دمای 70- تا 80 درجه سانتیگراد نگهداری شود ، اما فریزرهای تجاری معمولاً حداکثر تا -15 درجه سانتیگراد پایین می آیند.

با توجه به نیاز شدید دما ، چاگلا گمان می کند که واکسن Pfizer بسیار متفاوت از واکسن معمولی توزیع می شود.

وی گفت: “ما احتمالاً مراكز متمركز و تیم هایی را خواهیم داشت كه از این مراكز خارج می شوند تا اقدامات ایمن سازی گسترده انجام دهند.” “به جای آنچه در واکسن آنفولانزا در داروخانه ها و مطب های پزشکان درگیر در توزیع مشاهده می کنیم.”

اما کوآچ می گوید برخلاف واکسن آنفلوانزا ، ممکن است در واقع دوزهای کافی واکسن COVID-19 وجود نداشته باشد تا تأثیر قابل توجهی ایجاد کند – خصوصاً در اوایل.

وی گفت: “ما واکسن کافی برای واکسیناسیون همه کانادایی ها نداریم” و افزود که واکسن های COVID-19 طی 12 تا 18 ماه آینده توزیع می شود. “عرضه سریع آهسته خواهد بود.”

آلیسون کلوین می گوید که از این واقعیت که کانادا برنامه های اولیه برای انتشار واکسن احتمالی را منتشر نکرده ، دلسرد شده است. (لیام ریچاردز / مطبوعات کانادایی)

عدم برنامه ریزی در مورد

آلیسون کلوین ، استادیار دانشگاه دالاهو در هالیفاکس و ویروس شناس در مرکز واکسینولوژی کانادا ، می گوید که مشتاق دیدن برنامه انتشار واکسن برای کانادا است.

“ما برای دستیابی به این هدف به یک استراتژی خوب نیاز داریم ، ما به یک استراتژی برای دستیابی به کارکنان مراقبت های بهداشتی در خط مقدم ، افرادی که زندگی روزمره ما را حفظ می کنند ، کارگران فروشگاه های مواد غذایی و همچنین نیاز به شروع در مورد جوامع کم خدمت فکر می کنم. ”

کلوین می گوید که وی از اینکه کانادا برنامه های مقدماتی عرضه را علیرغم این موارد منتشر نکرده ، دلسرد شده است مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده و سازمان بهداشت جهانی ماهها پیش

وی گفت: “فقط داشتن واکسن به معنای این نیست که کار ما تمام شده است. ما باید فکر کنیم که چگونه این مسئله را در آغوش مردم قرار می دهیم و چه کسی باید ابتدا آن را تزریق کند.” “این کار بزرگی خواهد بود … این نگران من است که من طرحی ندیده ام.”

کوچ می گوید ، برخلاف حداقل نیاز 50 درصدی ایالات متحده برای واکسن COVID-19 ، بهداشت کانادا محدودیتی برای تأیید واکسن تعیین نکرده است.

کوآچ گفت: “نزدیک بودن به همسایه ، کمی در تصمیم آنها تصمیم می گیرد.”

کلوین گفت که توصیه های NACI شروع خوبی است ، اما به روشی قابل درک نیست که درک آن برای کانادایی های معمولی آسان باشد. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا دولت های فدرال ، استانی و سرزمینی از این دستورالعمل ها پیروی می کنند یا خیر.

وی گفت: “اطلاعات برای استفاده موثرتر از واكسن در هنگام موجود شدن باید به راحتی در دسترس عموم ، سیاست گذاران و ذینفعان باشد.”

“داروسازان و پرستاران یا افرادی که برای واکسیناسیون عمومی تصویب شده اند ، به عنوان یک واکسن واکسن مورد نیاز ، اطلاعات دقیقی در مورد واکسیناسیون دریافت می کنند.”

تماشا کنید | کانادا برای آماده سازی واکسن آماده می شود:

دولت فدرال رویکرد بسیار تهاجمی خرید واکسن را در پیش گرفته است و در حال حاضر میلیونها دوز واکسن Pfizer را با امید به خرید آن خریداری کرده است. و دولت ها از قبل در حال برنامه ریزی برای نحوه توزیع واکسن ها هستند ، از جمله افرادی که برای اولین بار واکسن می زنند. 1:47