چه زمانی، کجا و چرا کارگران فدرال می توانند اعتصاب کنند

نزدیک به 124000 کارمند تحت ائتلاف خدمات عمومی کانادا (PSAC) روز چهارشنبه وارد اعتصاب قانونی شدند و حدود 35000 نفر دیگر جمعه به آنها پیوستند.

حتی زمانی که در نظر گرفتن اینکه ده‌ها هزار نفر از این کارگران ضروری تلقی می‌شوند و نمی‌توانند اعتصاب کنند، اتحادیه گفت که بیش از 100000 کارمند در سراسر کانادا می‌توانند کار خود را ترک کنند – بخش قابل توجهی از نیروی کار دولتی.

گفتگوها ادامه دارد و همه اطلاعات عمومی نیست، اما اتحادیه سعی کرده است به دلیل هزینه های بالای زندگی، روی دستمزد تمرکز کند.

دولت فدرال اعلام کرده است که به دنبال “توافقنامه هایی است که برای کارمندان دولتی منصفانه و برای مالیات دهندگان منطقی باشد.”

در اینجا برخی از نکات کلیدی که باید به خاطر بسپارید وجود دارد.

چه زمانی ممکن است اعتصاب رخ دهد؟

اعتصاب ممکن است در هر زمانی از هم اکنون تا اوایل ژوئن 2023 رخ دهد.

این کارگران توسط قانون روابط کار بخش عمومی فدرال اداره می شوند که پس از رای به اعتصاب 60 روز فرصت دارد. اما برخلاف قانون کار کانادا، اتحادیه ملزم به ارائه اخطار 72 ساعته اعتصاب به کارفرما نیست.

این اتحادیه سال گذشته اعلام کرد که لزوماً مستقیماً به یک اعتصاب ملی نمی‌رود، بلکه در ابتدا برای حکومت کردن یا انجام اعتصاب‌های هدفمند یا متوالی‌تر کار می‌کند.

همه اعتصاب‌ها حضوری خواهند بود، به این معنی که حتی کسانی که در خانه کار می‌کنند باید شخصا برای دریافت حقوق اعتصاب حاضر شوند.

کدام خدمات تحت تأثیر قرار خواهند گرفت؟

دولت فدرال فهرستی از 23 اداره و سازمانی دارد که تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و آنچه در مورد تغییرات احتمالی در صورت وقوع اعتصاب می داند.

برخی از تغییرات مهم تر آن:

  • مقداری کشاورزی و کشاورزی و مواد غذایی کانادا برنامه ها و خدمات پشتیبانی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.
  • این گروه از 35000 کارگر در موقعیت اعتصاب روز جمعه همراه با آژانس درآمد کانادا (CRA). دولت می‌گوید «ما پیش‌بینی می‌کنیم که ممکن است در رسیدگی به برخی اظهارنامه‌های مالیات بر درآمد و مزایا، به‌ویژه مواردی که به صورت کاغذی ثبت می‌شوند، تأخیر ایجاد شود و زمان انتظار در مراکز تماس ما افزایش یابد».
  • ظرفیت اجرای عملیات شیلات، آبزی پروری و گونه های مهاجم کاهش می یابد شیلات و اقیانوس ها کانادا.
  • باید انتظار تاخیر در خدمات کنسولی را داشت امور جهانی کانادا.
  • برای مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، مردم می توانند انتظار تاخیر در رسیدگی به درخواست ها، قرارهای ملاقات حضوری و مراسم شهروندی را داشته باشند.
  • خدمات کانادا تغییرات نسبتاً زیادی دارد، از جمله محدود کردن آنچه که می‌تواند شخصاً ارائه دهد، گذرنامه‌ها را به شرایط اضطراری و بشردوستانه محدود می‌کند و بر روند کار موقت خارجی تأثیر می‌گذارد.
  • امور کهنه سربازان کانادا می‌گوید که «ظرفیت قابل توجهی برای پردازش پرداخت‌های جدید کاهش خواهد یافت». همچنین به تأخیر در قرارهای ملاقات حضوری و پاسخگویی به تماس ها و پیام ها می پردازد.

تماشا | رئیس ملی PSAC می گوید: اکنون مالیات خود را ثبت کنید:

رهبر PSAC هشدار می دهد که مالیات خود را اکنون ثبت کنید – و برای تاخیرها آماده شوید

رئیس اتحادیه خدمات عمومی کانادا هشدار داد که مردم باید خود را برای ایجاد اختلال آماده کنند زیرا احتمال اعتصاب بزرگ کارگران فدرال وجود دارد.

برخی از بخش‌ها، مانند آژانس خدمات مرزی کانادا و خدمات بومی کانادا، جزئیات کمی در مورد تأثیرات احتمالی مرتبط با اعتصاب دارند.

برخی از دپارتمان‌ها و شرکت‌های کرون – مانند پست کانادا، CBC/رادیو-کانادا و توسعه صادرات کانادا – تحت تأثیر این موضوع قرار نمی‌گیرند زیرا کارکنان توسط این واحدهای چانه‌زنی PSAC نمایندگی نمی‌شوند.

خدماتی که توسط کارگران آسیب دیده انجام می شود، اما ضروری تلقی شده اند، شامل کمک هزینه کودک کانادا، خدمات بهداشت کانادا است که می تواند تأثیر بگذارد. [people’s] ایمنی، امنیت و سلامت» و اکثر کارهای RCMP.

چگونه به اینجا رسیدیم؟

معاملات قبلی برای این گروه های PSAC در سال 2021 منقضی شد.

چانه زنی در ژوئن 2021 برای حدود 124000 کارگر که توسط اتحادیه خود به گروه هیئت خزانه داری برچسب زده شده اند، آغاز شد.

این اتحادیه در ماه مه 2022 به هیئت کارگری رفت، که منجر به انتشار گزارشی غیرالزام آور در ژانویه 2023 شد. PSAC گفت که نیازهای آن هنوز برآورده نشده است، بنابراین از 22 فوریه تا روز سه‌شنبه خواستار اعتصاب شد.

اتحادیه کارمندان مالیات، که گروه مالیاتی در PSAC است، در ژانویه 2022 چانه زنی با دولت را آغاز کرد. اتحادیه در سپتامبر اعلام بن بست کرد و به همان هیئت کارگری رفت، که گزارش خود را حدود دو ماه پیش منتشر کرد.

رای اعتصاب برای گروه مالیات از 31 ژانویه تا هفته گذشته برگزار شد.

چانه زنی با گروه هیئت خزانه داری این هفته ادامه دارد. مذاکرات میانجیگری با کارگران مالیاتی قرار است هفته آینده برگزار شود.

لوگوی دولت فدرال در یک ساختمان بلند.
PSAC می‌گوید وقتی کارگران ضروری را در نظر بگیرید، بیش از 100000 کارمند خدمات عمومی فدرال می‌توانند اعتصاب کنند. (آدریان ویلد/ مطبوعات کانادا)

پیشنهادات چیست؟

می توانید پیشنهادات مالیاتی و هیئت خزانه داری PSAC و به روز رسانی های CRA و هیئت خزانه داری را در وب سایت های آنها بخوانید.

گزارش کار برای مذاکرات هیئت خزانه داری افزایش دستمزدها را به میزان 1.5 درصد در سال 2021، 4.5 درصد برای سال 2022 و سه درصد برای سال 2023 توصیه می کند.

این گزارش همچنین “افزایش کمک هزینه برای بسیاری از کارمندان، و همچنین افزایش برای جابجایی حق بیمه، انعطاف پذیری ها و مرخصی های مربوط به خانواده” را توصیه می کند.

آخرین پیشنهاد عمومی اتحادیه 4.5 درصد برای سال های 2021، 2022 و 2023 بود. هیئت خزانه داری آخرین پیشنهادی را برای افزایش دستمزدها به طور متوسط ​​2.06 درصد طی چهار سال به اشتراک گذاشت.

کارگران مالیاتی PSAC مجموعه ای از دستمزدها را به ارزش بیش از 30 درصد دستمزدهای فعلی برای همگامی با تورم پیشنهاد کرده اند.

مدیریت CRA در مورد اختلافات دیگر، مانند قرارداد، ساعات و محل کار، در برخی موارد عمومی درگیر شده است، اما آنها پیشنهاد دستمزد اخیر را به اشتراک نمی گذارند.

در فوریه نوشت: «CRA … باید به تعادل مناسب بین جبران خسارت منصفانه، مسئولیت مالی، و مراقبت مناسب از بودجه عمومی برسد.

گزارش کارگری برای بحث های مالیاتی وارد جزئیات نمی شود و می گوید بیش از 200 موضوع در بازی وجود دارد.