چه کرکی؟ این پنبه صنوبر است و امسال زیاد است

اگر اخیراً در اطراف ویندزور راه می‌روید و از خود می‌پرسید، “این چه پفکی است؟”، تنها نیستید.

به گفته کارشناسان، پنبه صنوبر – ماده سفید و تقریباً برف مانندی که از درختان جدا می شود و در چمن ها و چاله ها جمع می شود – به نظر می رسد امسال بسیار فراوان است و این نشانه مطمئنی است که فصل آلرژی فرا رسیده است.

سندی مک دونالد، استاد باغبانی چشم انداز در کالج سنت کلر، گفت: کرک مجموعه ای از موهای بذری است که از درختان خانواده درختانی که شامل صنوبر، صنوبر و بید هستند، به وجود می آیند.

چمن پوشیده از کرک سفید با دو ون CBC در پس زمینه.
پنبه صنوبر – ماده سفید و تقریباً برفی که از درختان جدا می شود و در چمن ها و سوراخ های گلدان جمع می شود – به نظر می رسد امسال بسیار فراوان باشد. (پیتر داک/سی بی سی)

مک دونالد گفت: “این راهی برای درخت برای توزیع دانه هاست.” در داخل آن فاز یک دانه کوچک وجود دارد که البته برای توزیع است. آن دانه می تواند به مکان دیگری شناور شود، گاهی حتی کیلومترها دورتر.

“وقتی مرطوب شد … می تواند جوانه بزند. و البته این راهی برای تولید مثل گیاه است.”

درختان صنوبر – که نام آنها از ریشه لاتین “populus” گرفته شده است – همانطور که از نام آنها پیداست، در سراسر کانادا بسیار محبوب هستند. مک دونالد گفت: آنها اغلب در مناطق شهری کاشته می شوند زیرا نسبتاً متحمل هستند، می توانند در برابر آلودگی، خاک فشرده، سیل جزئی و نمک اضافی که اغلب در شهرها یافت می شود مقاومت کنند.

او گفت که سایر درختان معمولی در همان خانواده، مانند بید و میز، کرک تولید می کنند – به این معنی که کانادایی ها از ساحل به ساحل متوجه این مواد خواهند شد.

بسیاری از مردم در این فصل از سال از آلرژی های فصلی رنج می برند و ممکن است انگشت خود را به سمت کرک نشانه بگیرند. مک دونالد گفت خود کرک در واقع یک آلرژن نیست – اما این پایان داستان نیست.

گوش کن | سندی مک دونالد به Nav Nanwa از Windsor Morning می پیوندد:

صبح ویندزور8:29چه کرکی؟

سندی مک دونالد، که یک برنامه باغبانی منظره را در کالج سنت کلیر تدریس می کند، با ناو نانوا میزبان صبح ویندزور CBC در مورد “کرک” دانه صنوبر صحبت می کند.

مک دونالد گفت: “از برخی جهات اگر آن را به داخل بکشید می تواند برای چشم ها، بینی و گلو تحریک کننده باشد … که می تواند نشان دهنده تحریک باشد، بنابراین ممکن است با یک علامت آلرژی اشتباه گرفته شود.”

اما همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سایر گرده‌های موجود در هوا، که از درختان دیگری که گرده‌افشان می‌کنند، می‌آیند، در واقع می‌توانند مانند یک حامل عمل کنند.

مردی با پیراهن مشکی در نزدیکی درخت ایستاده است.
سندی مک دونالد باغبانی منظره را در کالج سنت کلیر تدریس می کند. او گفت کرک سفید و برف مانندی که Windsorites می بیند، همان چیزی است که به عنوان پنبه صنوبر شناخته می شود. (TJ Dhir/CBC)

اما از نظر فنی، ما فکر نمی‌کنیم که اکثر مردم واقعاً به خود آن فاز حساسیت دارند.

افراد بیشتری برای آلرژی فصلی به داروساز محلی مراجعه می کنند

راب مودستینو مالک داروخانه رابز کل سلامت در لاسال است. او گفت که دیدن کرک یک راه مطمئن برای دانستن اینکه فصل آلرژی در راه است.

در این سال تعداد افرادی که قبلاً دیده‌ایم بیشتر هستند که می‌گویند “قبلاً هرگز آلرژی نداشته‌اند. آیا مطمئن هستیم که آلرژی است؟ آیا مطمئن هستیم؟”

مردی با پیراهن خاکستری روبروی پیشخوان داروخانه ایستاده است.
Rob Modestino مالک داروخانه Rob’s Whole Health در LaSalle است. او گفت امسال بیش از هر زمان دیگری افرادی با علائم آلرژی وارد می شوند. (جنیفر لا گراسا/سی بی سی)

“بیشتر فکر می کنند سرماخوردگی، نوعی بیماری آنفولانزا یا عفونت های باکتریایی است. و سپس وقتی عمیق تر در آن کاوش می کنید و اطلاعاتی به دست می آورید، متوجه می شوید که این یک آلرژی است. فقط به نظر می رسد که در چند سال گذشته یک آلرژی ایجاد شده است. خیلی بدتر.”

مودستینو گفت که مردم باید با بستن پنجره‌ها در معرض گرده‌ها قرار نگیرند و در صورت لزوم از داروهای آلرژی استفاده کنند. علائمی که باید مراقب آنها بود عبارتند از آبریزش بینی، خارش چشم و عطسه.

Modestino توصیه می کند که افراد باید قبل از مصرف داروهای آلرژی با داروساز خود صحبت کنند. امسال، داروسازان همچنین می‌توانند داروهای آلرژی را ارزیابی کرده و تجویز کنند که می‌تواند مؤثرتر از داروهای بدون نسخه برای افراد مبتلا به آلرژی‌های فصلی شدیدتر باشد.

امسال کرکی بیشتر از حد معمول

ممکن است کرک بیش از حد معمول وجود داشته باشد که احتمالاً ناشی از آب و هوا است: هوای گرم و خشک در چند هفته گذشته، عدم یخبندان دیررس، و دو تابستان گرم و خشک آخر که باعث استرس درختان و در نتیجه نیاز به درختان شده است. مک‌دونالد گفت که توزیع بذر بیشتر می‌تواند یک عامل باشد.

آسمان آبی با برگ درختان سبز و کرک های سفید و برف مانند
پنبه صنوبر فیبر موی سفیدی است که هر بهار از درختان جدا می شود. این فیبر به انتقال دانه‌ها به دور و دراز کمک می‌کند تا بتوانند جوانه بزنند و رشد کنند – اما یک متخصص گفت که می‌تواند گرده‌ها را نیز حمل کند، حتی اگر کرک به خودی خود یک آلرژن نیست. (پیتر داک/سی بی سی)

مک دونالد گفت، کرک قابل احتراق است، بنابراین برخی از مردم از آن به عنوان آتش زا استفاده می کنند.

اما مردم کاربردهای دیگری را نیز کشف کرده اند: استفاده از آن برای پر کردن بالش و به عنوان الیاف. هیچ کدام خوب کار نمی کند. به نظر می رسد، آنچه که آن را به بهترین وجه انجام می دهد همان چیزی است که قرار است انجام دهد.

او گفت: “با وجود اینکه آنها بسیار خوب هستند… یک هسته توخالی مرکزی وجود دارد و در واقع به نگه داشتن آب برای جوانه زدن بذرها کمک می کند.”

ساختار آنها واقعاً جالب است و البته برای جوانه زدن بذر کاملاً کار می کند.