چگونه COVID-19 دوستی های جدیدی ایجاد کرده است

Candice Makhan هرگز دوستان فیس بوکی را که نمی شناسد قبول نمی کند. به دلایلی ، او تصمیم گرفت یک درخواست تصادفی از روت کاستلانوس را بپذیرد.

هر دو در بهار بیمار شدند و به یک گروه پشتیبانی فیس بوک برای کسانی که علائم طولانی مدت مانند COVID دارند پیوستند. بنابراین Castellanos دست به کار شد و شروع به اشتراک گذاری کرد. به نظر می رسد که هیچ یک از نظر ویروس مثبت نبوده است ، گرچه آنها هنوز هم قادر به تجربه تجارب ، پشتیبانی از مبادله و داستان علائم مشابهی هستند که هنوز هم دارند.

کاستلانوس ، که در فلامبورو ، انت ، نزدیک همیلتون زندگی می کند ، گفت: “حداقل یک چیز مثبت از آن بیرون آمد.”

پیدا کردن دوستان جدید در حال حاضر بعید به نظر می رسد ، با درخواست برای ماندن در خانه و جدا بودن. اما همه گیری دوستی های جدیدی مانند این دوستانه ایجاد کرده است که احتمالاً در غیر این صورت اتفاق نمی افتاد.

ماخان و کاستلانوس هنوز سر کار نیستند ، بین ملاقات های متخصص متوقف می شوند و از آنچه در بدن آنها اتفاق می افتد اطمینان ندارند. ماخان می گوید داشتن کسی که می فهمد او چه چیزی را پشت سر می گذارد معنی زیادی دارد. او می داند که منظور خانواده و دوستان خوب است ، اما کاستلانوس فقط او را جذب می کند.

ماخان و کاستلانوس قبل از همه گیری یکدیگر را نمی شناختند – و آنها هنوز ملاقات حضوری ندارند. آنها در حال ایجاد دوستی خود با ارسال پیام به جلو و عقب در فیس بوک ، به اشتراک گذاری به روزرسانی های پزشکی ، پشتیبانی و فیلم های الهام بخش هستند. (ارائه شده توسط Candice Makhan)

وی گفت: “ما می توانیم بسیاری از تجربیات را که بسیار رایج است به اشتراک بگذاریم. برخی ناامیدکننده ها ، برخی ناامیدکننده ها ، برخی هیجانات.”

دوستی آهسته سوز است. آنها بیشتر در مورد COVID-19 پیام داده اند اما به تدریج در مورد زندگی شخصی یکدیگر – خانواده هایشان ، اینکه چگونه در جایی که هستند ، امیدهایشان برای آینده – بیشتر می آموزند.

“من فکر نمی کنم که یک بار بهتر شویم این [the friendship] کاستلانوس گفت: “من واقعاً یک دوست خوب اینجا پیدا کرده ام.” ما واقعاً به یکدیگر گوش می دهیم و به یکدیگر کمک می کنیم.

دوستی های دیگر COVID به دلیل ضرورت ایجاد شده است. وقتی بیماری همه گیر آغاز شد ، دکتر تونی استون در مورد راه اندازی یک جدول پاسخ ، برای هماهنگی تلاشهای جامعه ، با دکتر رابرت کایل تماس گرفت.

مردها از یکدیگر شناخت داشتند. کایل افسر بهداشت پزشکی منطقه دورهام است در حالی که استون پزشک خانواده و رئیس ستاد در Lakeridge Health است که چندین بیمارستان را اداره می کند. اما آنها هرکدام را به خوبی نمی شناختند. کایل “سیلوها” را در میان متخصصان مراقبت های بهداشتی مقصر می داند.

اما این دو کلیک کردند و از آن زمان در حال کار نزدیک هستند و سعی در شکستن آن سیلوها دارند.

COVID-19 زندگی دکتر رابرت کایل ، بالا ، و دکتر تونی استون را به دست گرفته است. اما همچنین آنها را به عنوان دوستان جدید گرد هم آورده است. (Haydn Watters / CBC)

کایل گفت: “بسیاری از مقدسین در آنجا هستند که همه چیز خود را می دهند … و تونی مطمئناً یکی از این افراد است.”

آنها حتی با Orchard Villa ، خانه آسیب دیده طولانی مدت در استان ، که در آن ارتش اعزام شد و 70 نفر در جریان موج اول ویروس جان خود را از دست دادند ، به هم نزدیکتر شدند.

کایل به خاطر دوستی جدیدشان اعتبار دارد که می تواند تیم استون را برای مدیریت موقت امکانات بفرستد.

وی گفت: “همیشه وقتی با شخصی با ارزش های مشترک ، اشتیاق مشترک و یک تعهد مشترک روبرو می شوید ، یک نعمت است.”

آنها مشتاق روزی هستند که بتوانند در مورد چیزهای دیگری از COVID-19 صحبت کنند و حتی ممکن است شخصاً در کنار هم باشند ، شاید برای یکی از دویدن های صبح کایل – او هر روز هشت کیلومتر می دود.

استون گفت: “من فقط باید اندکی تناسب اندام پیدا کنم تا بتوانم از پس او بروم.”

گوش کنید | Pandemic دوستان جدیدی را گرد هم آورده است:

صبح انتاریو از رادیو CBC7:04چگونه COVID این دوستان جدید را گرد هم آورده است

پیدا کردن یک دوست جدید … وسط همه گیری؟ ممکن است با تمام محدودیت های موجود وحشی به نظر برسد. اما برای برخی ، COVID-19 روابط دوستانه ای ایجاد کرده است. هایدن واترز ما را با چند دوست جدید آشنا می کند. 7:04

از آنجا که COVID-19 در راس این دوستی های جدید است ، به آنها کسی را می دهد که می توانند آزادانه در مورد ویروس با آنها صحبت کنند – بنابراین خانواده های آنها مجبور نیستند که در مورد آن بطور مداوم چیزی بشنوند.

دوستان جدید Shalu Bains و متخصص اپیدمیولوژی ، لورا روزلا ، اواخر شب دزدکی تماس می گیرند. آنها هر روز در تماس هستند.

“قطعاً متن اول [of the day] به لورا است. آخرین متن این شب مربوط به لورا است. “، گفت: باینس ، معاون رئیس Trillium Health Partners ، که بیمارستان هایی در منطقه سخت و آسیب دیده انتاریو و اتوبیکوک دارد.

“گاهی … [it’s] بسیار مرتبط با کار و گاهی اوقات یک صورتک منفجر کننده خواهد بود “، افزود روزلا ، دانشیار دانشگاه تورنتو.

آنها مانند استون و کایل قبل از همه گیری با یکدیگر آشنا بودند. هنگامی که این کار آغاز شد ، Bains برای گفتگو در مورد داده ها و تجزیه و تحلیل بیمارستان با Rosella تماس گرفت. حالا ، آنها در مورد همه چیز صحبت می کنند.

هر دو در حدود یک سن و سال دارای یک کودک خردسال هستند و می گویند از اینکه زودتر به رختخواب نرفته اند احساس گناه می کنند. آنها اخیراً آموخته اند که هر دو در میسیساگا زندگی می کنند ، فقط 10 دقیقه با یکدیگر فاصله دارند.

شالو بینز ، چپ ، و لورا روزلا قبل از همه گیری همه چیز را می شناختند ، اما واقعاً نمی دانستند که یکدیگر چه می کنند. COVID-19 آنها را سریع دوست کرده است. (Haydn Watters / CBC)

بینز گفت: “شما برای ایجاد انعطاف پذیری به این نوع روابط نیاز دارید ، زیرا به این زودی از بین نمی رود.” “ما واقعاً اعتماد و احترام و اطمینان را نسبت به یکدیگر ایجاد کردیم.”

در حال حاضر ، این یک دوستی مجازی باقی مانده است که در مورد بزرگنمایی بیش از متن ، تماس تلفنی رشد می کند. آنها اغلب به این فکر می کنند که چه اتفاقی خواهد افتاد که سرانجام به عنوان دوست به ملاقات شخصاً با هم می رسند.

روزلا گفت: “قطعاً شما در آغوش بزرگی خواهید گرفت.” “من یک آغوش بزرگ هستم.”

آیا دوست جدید COVID پیدا کرده اید؟

شاید این کارمند یک فروشگاه مواد غذایی یا همسایه ای باشد که شما نمی شناختید. یا شاید برای گرفتن آزمایش COVID-19 با کسی در پارک یا خط ملاقات کرده اید. ایمیل [email protected] در مورد دوستی همه گیر جدید شما.