چگونگی تهیه فیله شاه میگو ببری کاراملی ویتنامی

میگوی کاراملی ویتنامی یا تام ریم یک غذای جانبی سریع و آسان در یک غذای خانگی سنتی ویتنامی است. این یک غذای بسیار ساده از میگوی شیرین و خوش طعم است که به طرز شگفت انگیزی با برنج سفید بخارپز می شود.

برای خرید فیله شاه میگو ببری این سایت را کلیک کنید.

می توانید این غذا را با کمی سس بپزید یا سس را کاملا بخار کنید تا کاراملی شدن واقعاً به میگو بچسبد. من دومی را ترجیح می دهم زیرا فکر می کنم بهترین طعم را ارائه می دهد. من همچنین دوست دارم اجازه بدهم کاراملی شدن کمی بیشتر شود تا در بیرون کمی زغال شود. نام!

 

روش سنتی تهیه این غذا استفاده از میگوهای کوچک (سایز 51 تا 60) با پوسته و دم است. پوسته و دم پس از کارامل شدن، ترد خوبی ایجاد می کند. گاهی اوقات دوست دارم سر را نگه دارم تا چربی سر به سس تبدیل شود و رنگ نارنجی زیبایی پیدا کند. وقتی نوبت به خوردن می رسد، سر را از بدن جدا می کنم و چربی سر را می مکم. این روش پر زرق و برقی برای خوردن میگو نیست، اما مطمئناً خوشمزه است!

 

ممکن است متوجه شوید که در دستور العمل های مشابه، روغن دانه آناتو نیاز دارد تا ظرف را با رنگ قرمز پر جنب و جوش روشن کند. برای من، من از روغن دانه آناتو صرف نظر می کنم. من به سادگی میگو را کمی بیشتر میپزم تا شکر موجود در ماریناد کاراملی شود و تیره شود. یک تابه اضافی برای شستن برای من ذخیره می کند و هنوز هم همان رنگ زیبا را دریافت می کنم.

 

من همیشه می گویم هرگز غذاهای دریایی خود را زیاد نپزید. پختن بیش از حد ماهی مرکب، اختاپوس، صدف، میگو و سایر غذاهای دریایی همیشه باعث ایجاد بافت لاستیکی و جویدنی می شود. با این حال، این غذا نمونه ای از مواردی است که من از پختن بیش از حد آن بدم نمی آید. قرار نیست میگو در این غذا آبدار باشد. این واقعاً فقط یک وسیله نقلیه ترد برای آن سس کاراملی شیرین و خوش طعم است. پول خود را پس انداز کنید و میگوی کوچک ارزان قیمت را بخرید.

 

عناصر

2 پوند میگو (اندازه 91+)

1 قاشق چایخوری نمک برای تمیز کردن

سس ماهی 3 قاشق غذاخوری

1 قاشق غذاخوری پودر آب مرغ یا قارچ

1-½ قاشق غذاخوری شکر گرانول

1/2 قاشق چایخوری MSG (اختیاری)

1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه

5 حبه سیر (ریخته شده)

1 عدد موسیر بزرگ (قیمه)

2 قاشق غذاخوری روغن نباتی یا روغن آناتو

1 پیاز سبز (اختیاری؛ به قطعات 1 اینچی برش دهید)

دستورالعمل ها

میگوها را با خلال دندون جدا کنید. خلال دندان را زیر رگ (بین پوسته میگو) قرار دهید و به آرامی رگ را از میگو خارج کنید.

 

میگوها را با اضافه کردن میگو و نمک در یک کاسه سایز متوسط ​​تمیز کنید. نمک را روی میگوها بمالید سپس بشویید و خشک کنید. این کار هر گونه بوی ماهی را تمیز کرده و از بین می برد.

میگوها را با سس ماهی، پودر شکر، MSG، فلفل سیاه، نیمی از سیر و نیمی از موسیر حداقل 30 دقیقه مرینیت کنید.

در یک تابه بزرگ، روغن نباتی را با حرارت متوسط ​​گرم کنید. باقی مانده سیر و موسیر را اضافه کنید. تفت دهید تا معطر شود (15 تا 20 ثانیه). میگو و تمام ماریناد آن را اضافه کنید. میگوها را هم بزنید تا در مواد معطر بپوشند. روی آن را بپوشانید و به مدت 2 تا 3 دقیقه روی حرارت ملایم بپزید. سپس درب آن را باز کرده و به پختن ادامه دهید تا مایع عمدتاً پخته شود.

با پیاز سبز خلال شده و کمی فلفل سیاه تزئین کنید. با برنج بخارپز سرو کنید.