کارمندان سابق ادعا می کنند نماینده ای که از مجمع انتخاباتی لیبرال خارج شد اظهارات توهین آمیز و بدرفتاری با کارکنان را بیان کرد

چهار کارمند سابق یاسمین راتانسی ، نماینده تورنتو ، نماینده مجلس لیبرال – که این هفته پس از اعتراف به کارگیری خواهرش برای سالها در هزینه های عمومی – از مجمع حزب لیبرال خارج شد ، ادعا کردند که وی بارها اظهارنظرهای توهین آمیز کرده و یک محیط “سمی و بد دهنی” در دفتر خود ایجاد کرده است.

کارمندان سابق می گویند راتانسی با فریاد کشیدن با کارمندان ، توهین به ظاهر آنها و تمسخر علنی کار آنها ، بدرفتاری می کند.

یک کارمند سابق گفت: “این مثل این بود که هر روز روی پوسته تخم مرغ راه بروید.” “شما می دانید که کار می دانید که او قصد دارد داد زدن … او قصد داشت کسی را کاهش دهد و شما فقط امیدوارم که این شما نبودید.”

سی بی سی نیوز موافقت کرد که از هویت منابع محافظت کند ، آنها می گویند که آنها از آسیب رساندن به مشاغل خود و تلافی جویی توسط خود راتانسی پس از بیان صحبت می ترسند.

چندین منبع گفتند ، هنگامی که رای دهندگان از جوامع جنوب آسیا در مورد پیوستن به خانواده و پرونده های مهاجرت تماس می گرفتند ، راتانسی در برخی موارد به کارکنان گفت که کار بر روی برخی از پرونده های خود را متوقف کنند زیرا احساس کرد افراد درگیر “غیرقابل اعتماد” هستند یا پیشنهاد کرد “دروغ گفته اند” زیرا از قومیت آنها

پس از آنکه سی بی سی نیوز با راتانسی برای اظهار نظر تماس گرفت و از او س askال کرد که چرا خواهرش را در این دفتر استخدام می کند ، نماینده مجلس دیروز شب گذشته در فیس بوک اعلام کرد که به دفتر نخست وزیر گفت که حزب لیبرال را ترک می کند. راتانسی تصدیق کرد که خواهرش را به عنوان دستیار حوزه انتخابیه خود استخدام کرده است – نقض قوانین مجلس – اما به ادعاهای مربوط به رفتار او در محل کار رسیدگی نکرد.

راتانسی ساعت 9:38 بعدازظهر در صفحه فیس بوک خود نوشت: “از منتخبین Don Valley East و کسی که ممکن است از خطای قضاوت خود ناامید شده باشم ، مسئولیت کامل را می پذیرم و از همه معذرت خواهی می کنم.”

راتانسی با وجود درخواستهای مكرر برای پاسخ ، به درخواست CBC برای ارسال نظر در روز یكشنبه پاسخ نداده است. دوشنبه شب ، او گفت که هفته گذشته موضوع را به کمیساریای اخلاق ارجاع داد – پس از تحقیقات CBC News.

به گفته مجلس عوام ، نمایندگان مجلس بودجه عملیاتی خود را دارند و مجاز به پرداخت حداکثر 89700 دلار در سال به دستیارهای حوزه انتخابیه هستند. این بدان معناست که راتانسی می توانست در طول سه سال به مبلغ 269100 دلار به خواهرش پرداخت کند.

شلاق رئیس دولت مارک هلند گفت که “درک وی این است که خانم رانتاسی اختلاف نظر دارد” ادعاهای مربوط به اظهارات و رفتار وی با کارمندان. به گفته وی ، اکنون كه راتانسی نماینده مستقلی در مجلس است ، این “رئیس قوه قضائیه” است كه قضاوت در این مورد را بر عهده دارد و هلند كارمندان را تشویق می كند تا به طور رسمی شکایات خود را گزارش دهند.

هالند با بیان اینکه هیچ شکایت رسمی از طرف رانتاسی ارائه نشده است ، گفت: “ما کاملا متعهد هستیم که اطمینان حاصل کنیم که همه محل های کار همه اعضا در کمیسیون انتخابات ما محل کار ایمن ، مثبت ، حمایت کننده و عاری از هر نوع آزار و اذیت هستند.”

محافظه کاران راتانسی را به استعفا سریع دعوت می کنند.

مایکل بارت ، نماینده منتقد اخلاق در محافظه کار گفت: “یک چیز واضح است – نمایندگان مجلس ترودو همچنان بر این عقیده اند که آنها حق دارند از قوانین متفاوتی نسبت به مردم کانادا برخوردار شوند.” “اینکه اشتغال خواهر آنها با دلار مالیات دهندگان مشکلی نیست ، به شرطی که گرفتار نشوند.”

نخست وزیر جاستین ترودو امروز در مورد یاسمین راتانسی ، نماینده دون دره شرقی ، با س questionsالاتی روبرو شد که اکنون برای شرکت در انتخابات به عنوان یک حزب مستقل از مجلس انتخاباتی خارج شده است. 1:11

نخست وزیر جاستین ترودو درمورد استخدام خواهرش توسط راتانسی ، این پرونده را “غیر قابل قبول” خواند و از این واقعیت که چنین اقداماتی می تواند آبروی همه نمایندگان مجلس را بگیرد ، ابراز تاسف کرد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “من عمیقا از خبری که دیروز از خانم راتانسی و نحوه اداره دفتر وی آموخته ام ناامید شده ام.” “این غیر قابل قبول است و من انتظار دارم که پیگیری های دقیق از سوی مجلس نمایندگان در این باره انجام شود.”

ادعای اظهارات نژادپرستانه

راتانسی ، یک کارمند شکن و حسابدار آموزش دیده ، اولین زن مسلمان منتخب مجلس عوام در سال 2004 شد. او کرسی را در سال 2011 از دست داد و در سال 2015 آن را به دست آورد. او در حال حاضر رئیس کمیته دائمی کمون در زمینه محیط زیست است.

چندین کارمند سابق ادعا می کنند نماینده یاسمین راتانسی ، نماینده مجلس ، بارها و بارها اظهارات توهین آمیز به کارمندان دفتر خود انجام داده است. (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادایی)

چندین کارمند سابق ادعا می کنند که شنیده اند راتانسی با استفاده از کلیشه ها در مورد اجزای سازنده و جوامع چین ، آسیای جنوبی و کارائیب ، اظهار نظرهایی می کند که “نژادپرستانه” تلقی می کنند.

“او گفت که تعداد زیادی چینی در آنجا هستند [the] سوارکاری و [she did not want] یک کارمند سابق گفت: “دیگر چینی ها.” وی همچنین گفت که رای دهندگان نباید خانه های خود را به چینی ها بفروشند زیرا آنها رأی نمی دهند. “

یکی دیگر از کارمندان سابق گفت: “قطعاً نژادپرستی صریح و همچنین گاه به گاه اتفاق افتاد که من در مدت حضورم در آن دفتر مشاهده و شنیدم.” “مقدار زیادی ویتوریول به گروه های قومی خاص ، گروه های مذهبی هدایت می شود.”

یك كارمند سابق نماینده تورنتو ، یاسمین راتانسی ، اظهارنظرهایی را كه شنیده راتانسی درباره عناصر سازنده می شنود ، توصیف می كند. CBC News چهره وی را پنهان کرده و برای محافظت از هویت خود صدایش را تغییر داده است. 0:47

چندین منبع گفتند که آنها شنیده اند که راتانسی کارمندان را از کار بر روی پرونده های مهاجرت برخی از جوامع آسیای جنوبی دلسرد می کند ، زیرا احساس می کند برخی غیرقانونی به کانادا آمده اند و نمی توان به آنها اعتماد کرد.

یکی از کارکنان سابق کار گفت: “یاسمین نسبت به گروه های خاصی از مردم تردید خاصی را حفظ کرد.” “کلیشه ها ، واقعاً ، و [she] از این کلیشه ها استفاده کرد تا اساساً اقدام به پرونده های خاص مهاجرت کند. “

اولین بار نیست که راتانسی به دلیل اظهاراتش مورد انتقاد قرار می گیرد. VICE گزارش داد ، وی در سال 2017 در پاسخ به اظهارنظرهایی که در مورد خشونت جنسی در مورد بحث کرد ، به “سرزنش قربانی” متهم شد.

یکی از حضار به VICE گفت که Ratansi گفت: “خشونت جنسی به این دلیل رخ می دهد که زنان خودشان را جنسی می کنند” و وقتی صحبت از آزار و اذیت جنسی می شود ، زنان باید پوست ضخیم تری داشته باشند و برخوردها را مانند آب پشت اردک انجام دهند. “

راتانسی در ابتدا اظهار نظر را انکار کرد ، سپس عذرخواهی کرد.

“این یک محیط سو ab استفاده کننده و سمی بود”

کارمندان سابق CBC News با آنها صحبت کردند همچنین ادعا کردند که راتانسی “محیط سمی” را در دفتر ایجاد کرده است. دو کارمند سابق گفتند که احساس می کنند راتانسی از عدم پیشرفت شغلی خود ناامید شده و این کار را برای کارمندان انجام داده است.

یک کارمند سابق گفت: “این همیشه ترسناک بود ، زیرا شما هرگز نمی دانید چه اتفاقی می افتد وقتی او وارد دفتر می شود.” “چه او روحیه خوبی داشته باشد و چه روحیه بدی … این یک محیط سو ab استفاده کننده و سمی بود.”

این منابع ادعا می کنند که راتانسی علناً در مورد کار خود به کارکنان فریاد می کشد و مردم را “احمق” خطاهای ساده مانند ترک اوراق در چاپگر یا گرفتن عکس هایی که دوست ندارد ، می نامد.

یك كارمند سابق یاسمین راتانسی ، نماینده تورنتو ، ادعا می كند كه در دفتر وی محیطی سمی است. اخبار سی بی سی چهره وی را پنهان کرده و برای محافظت از هویت خود صدایش را تغییر داده است. 0:18

منابع گفتند ، در بعضی موارد ، نظرات برای ظاهر کارمندان بود. یکی از کارمندان سابق گفت که راتانسی برخی از کارمندان را “چاق” خواند. دیگری گفت که راتانسی بیش از یک بار به برخی از کارمندان گفت که او سایر کارمندان را برای شرکت در رویدادهای عمومی انتخاب می کند زیرا “آنها مانند گه” به نظر می رسند.

سی بی سی نیوز با پنجمین کارمند سابق صحبت کرد که گفت در حالی که راتانسی نظر می دهد ، آنها هرگز احساس نکرده اند که با آنها بدرفتاری شده یا نظرات نگران کننده ای شنیده اند.

دو کارمند سابق دیگر دفتر راتانسی از او دفاع کردند و گفتند ادعاهایی که علیه او مطرح شده با تجربیات آنها در همکاری با او مغایرت دارد. هر دو گفتند كه سخنان نامناسب نماینده مجلس را نشنیده اند و شاهد برخورد بد كارمندان نبوده اند.

کارشناس اخلاق گفت: “این رهبری خوبی نیست.”

کریس مک دونالد استاد دانشکده مدیریت تد راجرز است که اخلاق تجارت را تدریس می کند. وی گفت ، این ادعاها ، در صورت صحت ، س questionsالاتی جدی درباره سبک رهبری راتانسی ایجاد می کند.

وی گفت: “این رهبری خوبی نیست ، این مدیریت خوبی نیست و نباید تحمل شود.”

“من فکر می کنم الگوی کلی در اینجا ، اگر اثبات شود ، الگویی است که باید کانادایی ها را نگران کند. این چیزی نیست که ما از مقامات منتخب خود انتظار داریم و این نمونه ای نیست که آنها باید ارائه دهند.”