کارگران CRA به دستور اعتصاب در فصل مالیات رای می دهند، زیرا میانجیگری در راه است

کارگران آژانس درآمد کانادا (CRA) به اعتصاب روز جمعه قبل از مذاکرات میانجی که قرار است در اواخر این ماه برگزار شود، رأی مثبت دادند.

اتحاد خدمات عمومی کانادا (PSAC) که به همراه زیرمجموعه آن اتحادیه کارکنان مالیاتی نماینده 35000 کارگر CRA است، در بیانیه ای اعلام کرد که اعضا با اکثریت قاطع به اعتصاب رای دادند و از 14 آوریل در موقعیت اعتصاب قانونی خواهند بود. این اتحادیه به دنبال افزایش دستمزد، انعطاف بیشتر در کار از راه دور و بهبود امنیت شغلی و تعادل بین کار و زندگی است. اعضای اتحادیه از 31 اکتبر 2021 توافق نامه دسته جمعی نداشته اند.

یک اعتصاب به طور بالقوه می تواند پرونده مالیاتی را مختل کند. آخرین مهلت ثبت نام مالیات 1 می 2023 است.

مارک بریر، رئیس اتحادیه کارکنان مالیاتی، در بیانیه ای گفت: “فصل مالیاتی فرا رسیده است. اعتصاب هرگز اولین انتخاب ما نیست. اما تضمین یک دستور اعتصاب قوی اکنون به ما اهرمی می دهد که برای رسیدن به یک قرارداد منصفانه و مناسب نیاز داریم.” .

و اگر لازم باشد برای به دست آوردن قرارداد جمعی که شایسته اعضای ماست، اقدامی کاری انجام دهیم، این همان کاری است که ما آماده انجام آن هستیم.”

CRA و اتحادیه هفته گذشته با مذاکرات میانجیگری از 17 تا 20 آوریل موافقت کردند.

CRA روز جمعه در یک بیانیه خبری اعلام کرد که امیدوار است از طریق مذاکرات به توافقی برسد “که هم برای کارمندان منصفانه باشد و هم برای مالیات دهندگان کانادایی منطقی”.

در این بیانیه آمده است: «ما اطمینان داریم که طرفین در جریان مذاکرات آتی، از طریق گفتگوهای صادقانه و امتیازات از سوی هر دو طرف، زمینه‌های بسیاری از مصالحه و داد و ستد بالقوه را خواهند یافت.

CRA متعهد است که با کانادایی ها در مورد تأثیرات خدمات، در صورت وقوع، شفاف باشد.