کار ساخت و ساز در 24 ساسکس آغاز می شود – اما آینده آن هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد

کار ساخت و ساز در 24 ساسکس درایو، اقامتگاه رسمی نخست وزیر به تازگی آغاز شده است. این ساختمان پس از سال‌ها بی‌توجهی و بی‌عملی در وضعیتی عمیق قرار گرفته است.

اما کمیسیون ملی سرمایه (NCC)، نهاد فدرال مسئول اقامتگاه های رسمی، گفت که فعالیت جدید نباید به عنوان تعهدی برای بازسازی کامل املاک 150 ساله ای که ده تن از نخست وزیران کشور را در خود جای داده است، تفسیر شود.

NCC به CBC News گفت که این کار باید بدون توجه به اینکه دولت در نهایت چه تصمیمی برای انجام این اموال میراثی می گیرد انجام شود.

سخنگوی NCC گفت که هفته گذشته کار بر روی پاکسازی دارایی آزبست و حذف “سیستم های مکانیکی، گرمایشی و الکتریکی منسوخ شده” آغاز شد. انتظار می رود کار بازسازی حدود یک سال طول بکشد.

فعالیت ساخت و ساز به دنبال تصمیم کمیسیون مبنی بر تعطیل رسمی محل سکونت به دلایل بهداشتی و ایمنی صورت می گیرد.

در حالی که این خانه به سبک احیای گوتیک، که در ارتفاعات بالای رودخانه اتاوا قرار دارد، برای سال‌ها خالی از سکنه بوده است، این ملک تا زمان بسته شدن آن در سال 2022 همچنان توسط برخی از کارکنان استفاده می‌شد. همچنین از آن برای میزبانی مهمانی های باغ در زمین های وسیع دو هکتاری خانه استفاده می شد.

اما این ملک که زمانی دولتی بود اکنون با جوندگان آلوده شده است. این ملک همچنین به عنوان یک خطر آتش سوزی در نظر گرفته شده است زیرا این ملک از سیم کشی قدیمی “شستی و لوله” مربوط به دوران دیگر استفاده می کند.

محل اقامت نخست وزیران، 24 ساسکس، بر روی صخره ای بر فراز رودخانه اتاوا تصویر شده است.
اقامتگاه نخست وزیران، 24 ساسکس، در سواحل رودخانه اتاوا در اتاوا در روز دوشنبه، 26 اکتبر 2015. این ساختمان یک ساختمان میراث فدرال است و از سال 1951 اقامتگاه رسمی نخست وزیر کانادا بوده است. استیون هارپر آخرین PMی بود که آنجا زندگی کرد. (Sean Kilpatrick/Canadian Press)

گزارش سال 2021 نتیجه گرفت که این اقامتگاه در وضعیت “بحرانی” است و هزینه تکمیل “تعمیرات معوق” را 36 میلیون دلار تعیین کرد. این گزارش “ارزش جایگزینی فعلی” خانه را 40.1 میلیون دلار تعیین کرده است.

سرنوشت این عمارت 34 اتاقه در دست نخست وزیر جاستین ترودو و کابینه وی است.

علیرغم درخواست‌های مکرر طرفداران میراث فرهنگی، ترودو تاکنون اعلام کرده است که هیچ برنامه‌ای برای نجات ساختمان ندارد.

او از سال 2015 در Rideau Cottage در محوطه اقامتگاه فرماندار کل زندگی می کند – خانه نسبتا کوچکی که در ابتدا برای یک دستیار ساخته شده بود.

ایالت متأسفانه 24 ساسکس، علاقه مندان به میراث را احساس ناراحتی می کند.

دیوید فلمینگ رئیس کمیته حمایت از هریتیج اتاوا است، گروهی که مصمم به حفاظت از تاریخ ساخته شده پایتخت است.

او گفت این “وحشیانه” است که کانادا، یک کشور G7 با اقتصاد 2 تریلیون دلاری، اقامتگاه رسمی کارآمدی برای رئیس دولت ندارد.

فلمینگ به سی بی سی نیوز گفت: “سیاستمدارانی که تصمیم می گیرند – این ساختمان آنها نیست. این ساختمان متعلق به مردم کانادا است.”

“داشتن یک اقامتگاه برای نخست وزیر فقط هزینه انجام تجارت به عنوان یک ملت است. حقیقت این است که ما میراث ساخته شده خود را در این کشور چندان مورد توجه قرار نمی دهیم.”

پت نیکسون، همسر ریچارد نیکسون، رئیس جمهور سابق، در حالی دیده می شود که نوزادی جاستین ترودو را در آغوش گرفته است.
مارگارت ترودو با پت نیکسون که جاستین ترودو نوزادی را در 1972 در 24 ساسکس درایو در آغوش گرفته است. (ارائه شده توسط دفتر عکس کاخ سفید)

فلمینگ گفت که گروهش نامه‌هایی به ترودو نوشته و از او خواسته‌اند تا درباره سرنوشت خانه تماس بگیرد، اما درخواست‌های آنها بارها نادیده گرفته شده است.

او گفت: “تمام چیزی که می خواهیم این است که کاری انجام شود. همین است.” ما فقط از او می خواهیم که تصمیم بگیرد. چه اقامتگاه نخست وزیر باشد چه نباشد، باید به عنوان یک ساختمان عمومی نگهداری شود.»

فلمینگ فرماندار سابق دیوید جانستون را به عنوان یک داور بی طرف معرفی کرده بود تا هیئتی از کارشناسان را برای تصمیم گیری در مورد آینده خانه رهبری کند.

فلمینگ گفت، با توجه به جنجال های اخیر در مورد نقش جانستون به عنوان گزارشگر ویژه در مورد مداخله خارجی، جانستون احتمالا “حالا نیست”. او افزود، اما این ایده همچنان پابرجاست – یک هیئت برجسته از افراد غیرحزبی باید تصمیم بگیرند که چگونه به بهترین نحو این بنای تاریخی ویران شده را بازسازی کنند.

نخست‌وزیر جاستین ترودو از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در خانه‌اش، ریدو کوتیج استقبال کرد.
رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن و بانوی اول جیل بایدن توسط نخست وزیر جاستین ترودو، سمت راست، و همسرش سوفی گرگوار ترودو، در سمت چپ، در کلبه ریدو در مارس 2023 مورد استقبال قرار می گیرند. کلبه ریدو خانه نسبتا کوچکی است که در اصل برای دستیار فرماندار ساخته شده است. عمومی. (اندرو هارنیک/عکس AP)

کریستینا کامرون، استاد و رئیس سابق تحقیقات کانادا در میراث ساخته شده در دانشگاه مونترال، موافق است که 24 ساسکس را می توان و باید نجات داد.

او آخرین بار در سال 2018 فضای داخلی خانه را دید. در آن زمان، به گفته او، ملک قابل نجات به نظر می رسید.

او گفت: «هیچ دلیلی وجود ندارد که آن خانه قابل بازسازی نباشد.

“فکر می‌کنم واقعاً غم انگیز است. من در طول سال‌ها آن را تماشا کرده‌ام و هیچ نخست‌وزیری نمی‌خواهد دیده شود که روی چیزی برای خودش سرمایه‌گذاری می‌کند. من نمی‌دانم چگونه می‌توانیم این مشکل را بشکنیم، اما مهم است که این کار را انجام دهیم، زیرا خانه‌ای است که برای داستان ملی ما، برای روایت ما به عنوان یک کشور حیاتی است.

بسیاری از افراد مهم برای تاریخ جهان از آن آستانه عبور کرده‌اند و همه ما تصویر آنها را در آن آستانه دیده‌ایم.»

ملکه فقید و دوک ادینبورگ در کنار نخست وزیر سابق پیر ترودو در 24 ساسکس درایو در اتاوا به تصویر کشیده شده اند.
ملکه الیزابت دوم، شاهزاده فیلیپ و نخست وزیر سابق پیر ترودو در 16 آوریل 1982 در 24 ساسکس برای عکاسان ژست می گیرند. (ران پولینگ/ مطبوعات کانادا)

کامرون گفت ترودو باید متعهد به بازسازی ملک باشد و دیکته کند که کار در یک جدول زمانی معوق انجام شود تا فقط برای ساکنان بعدی در دسترس باشد.

کامرون گفت که ترودو می تواند تاریخ را حفظ کند و در عین حال ادعاهایی مبنی بر اینکه این یک تصمیم خودخواهانه است را خنثی کند. یا به گفته او، خانه می تواند برای استفاده عمومی مجدداً طراحی شود. او گفت که هر یک از این دو گزینه، آن را از نظر سیاسی برای دولت فعلی خوشایند می کند.

او گفت: “من فکر می کنم بدترین چیز این است که کاری انجام ندهی.”

این اقامتگاه به چیزی شبیه یک سیب زمینی داغ سیاسی تبدیل شده است. قیمت چند میلیون دلاری بازسازی، ترودو و سلف او، استیون هارپر، را از انجام کاری در مورد خانه‌ای که قدمت آن به روزهای اتاوا به عنوان یک شهر چوبی برمی‌گردد، منصرف کرده است.

ترودو در ماه آوریل گفت که دولت با “کارمندان دولتی در حالی که مسیری را برای اقامتگاه های رسمی ترسیم می کنند” کار می کند.

سخنگوی ترودو در مورد جمعه آینده ساسکس 24 اظهار نظری نکرد و سؤالاتی را به وزیر خدمات عمومی و تدارکات هلنا جاکزک ارجاع داد.

سخنگوی Jaczek به CBC News گفت که آنها “بروزرسانی زیادی در مورد 24 Sussex ندارند.”

سخنگوی این سازمان گفت: “ما به همکاری نزدیک با کمیسیون ملی سرمایه برای توسعه طرحی برای آینده 24 ساسکس درایو ادامه می دهیم.”

حداقل یکی از ساکنان سابق، نخست وزیر سابق ژان کرتین، گفته است که این خانه “مایه شرمساری ملت” است که باید بازسازی شود.

مورین مک‌تیر، همسر جو کلارک نخست‌وزیر سابق و نویسنده کتابی در مورد اقامتگاه‌های رسمی کانادا، گفته است که این خانه ارزش نجات دادن ندارد. او در مصاحبه ای در سال 2015 گفت که فضای داخلی خانه ده ها سال پیش تخریب شده و ارزش تاریخی خود را از دست داده است.

مک‌تیر که روز پنجشنبه از طریق ایمیل با او تماس گرفت، گفت که هیچ نظری در مورد آینده خانه ندارد.

24 ساسکس درایو، در سمت چپ، با مورین مک‌تیر، وسط، همسر نخست‌وزیر سابق جو کلارک، تصویر شده است.
مورین مک‌تیر، وسط، همسر جو کلارک، نخست‌وزیر سابق، گفته است که 24 ساسکس ارزش نجات دادن ندارد. (فایل های مطبوعاتی کانادا)

کانادا در میان متحدان خود در مورد تعمیرات رسمی اقامتگاه دورتر است.

معادل بریتانیایی 24 ساسکس – 10 داونینگ استریت – اخیراً بازسازی گسترده ای را پشت سر گذاشته است.

کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بازنگری شد.

لژ، اقامتگاه رسمی نخست وزیر اتریش در کانبرا، میلیون ها دلار کار بازسازی در سال 2016 دریافت کرد.

استورنووی، خانه رسمی رهبر اپوزیسیون رسمی در محله سرسبز پارک راک‌کلیف اتاوا نیز در وضعیت خوبی قرار دارد – تا سال 2020 ده‌ها هزار دلار تعمیر دریافت کرده است.

در حالی که 24 ساسکس به پوسیدگی رها شده است، رهبران مخالف مانند رونا امبروز، اندرو شیر، ارین اوتول، کندیس برگن و پیر پولیور از استورنووی استفاده کرده اند – خانه ای در اوایل قرن بیستم که توسط یک خواربارفروش برجسته ساخته شد و بعداً به عنوان یک خواربار موقت خدمت کرد. خانه در تبعید برای خانواده سلطنتی هلند در طول جنگ جهانی دوم.

استورنووی، محل اقامت رهبر رسمی مخالفان، در پارک راککلیف اتاوا به تصویر کشیده شده است.
استورنووی، محل اقامت رهبر رسمی اپوزیسیون، در پارک راککلیف اتاوا. (برایان موریس/CBC News)

فلمینگ گفت: “می دانید، دولت فدرال زمانی که تصمیم به انجام مرمت می گیرد، سوابق خوبی دارد. ما معماران درجه یک و افراد حفاظتی داریم.”

“این فقط به مقداری اراده سیاسی نیاز دارد – و در حال حاضر هیچ کدام از اینها وجود ندارد.”