کانادایی هایی که منتظر بررسی وضعیت واجد شرایط بودن CERB خود هستند، ممکن است همچنان به دلیل بازگرداندن پول از دست بدهند

کانادایی‌هایی که ممکن است به اشتباه مزایای همه‌گیری را دریافت کرده‌اند، اجازه دارند درخواست بررسی وضعیت واجد شرایط بودن خود کنند – اما ممکن است در مدتی که منتظر تصمیم هستند، بازپرداخت مالیات یا سایر مزایای خود را توسط آژانس درآمد کانادا (CRA) دریغ کنند.

CRA بیش از یک میلیون اعلامیه برای کانادایی‌ها ارسال کرده است و می‌گوید مزایای همه‌گیری – مانند مزایای واکنش اضطراری کانادا (CERB) – را دریافت کرده است که آنها واجد شرایط دریافت آن نبودند.

CRA تلاش‌ها را برای بازیابی پول از طریق فرآیندی که آن را «تغییر» می‌نامد، از سر گرفته است.این بدان معناست که به طور خودکار از پول بازپرداخت مالیات و برخی مزایا برای تسویه بدهی یک فرد به دولت استفاده می کند.

کسانی که معتقدند واجد شرایط دریافت مزایای همه گیر هستند و می خواهند وضعیت خود را به چالش بکشند، می توانند از آژانس درخواست بررسی کنند. اما تعدادی از کانادایی ها می گویند که در حالی که منتظر تصمیم نهایی هستند، CRA بازپرداخت مالیات یا سایر مزایای دولتی آنها را متوقف کرده است.

ماکسین مالامود از مونترال می گوید: «من فکر می کنم کاری که دولت با مردم، به ویژه افرادی مانند من انجام می دهد، منزجر کننده است.

مالامود گفت زمانی که در ابتدای همه گیری بیکار بود برای CERB درخواست داد. او گفت که از آن زمان در تصادفی مجروح شد که راه رفتن را برایش بسیار دشوار کرده است.

او گفت که وقتی پاییز گذشته درخواست کرد و برای اعتبار مالیات ناتوانی فدرال تایید شد، متوجه شد که 40000 دلار به CRA برای پرداخت‌های CERB بدهکار است که دولت گفته بود اشتباهی دریافت کرده است.

“من هیچ یک از آن را نخواهم دید. نه یک پنی از آن، به خاطر این پول [that] مالامود گفت: «آنها از من ادعا می کنند که می گویند من واجد شرایط دریافت نیستم. و این درست نیست. من واجد شرایط بودم.»

مالامود گفت که با CRA تماس گرفت و به او گفته شد که می‌تواند وضعیت خود را بررسی کند، تا زمانی که بتواند ثابت کند در 12 ماه منتهی به همه‌گیری بیش از 5000 دلار درآمد داشته است.

یک علامت خواندن
دفتر مرکزی آژانس درآمد کانادا (CRA) در اتاوا. (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادا)

ملامود گفت که از زمانی که اسناد مربوطه را جمع آوری کرده و به آژانس پست کرده است، هیچ پیشرفتی در مورد پرونده خود نشنیده است. او گفت که در این میان، دولت همچنان از مزایای مالیاتی او جلوگیری می کند.

CRA گفت که نمی تواند بگوید چه تعداد از کانادایی ها برای بررسی پرونده های خود درخواست کرده اند. این بیانیه گفت که تقریباً 237 میلیون دلار از بدهی مزایای COVID-19 از طریق جبران جمع آوری شده است.

مایکل تامسون از Moncton، NB گفت: “این یک نوع گناه است تا زمانی که بی گناهی ثابت شود، در مقابل بی گناهی تا زمانی که گناهکار ثابت شود.”

تامسون گفت که همسرش متوجه شد که او 2000 دلار از پول CERB که سال گذشته دریافت کرده بود بدهکار است. او وضعیت واجد شرایط بودن خود را به چالش کشید اما ماه ها منتظر تصمیم نهایی بود. تامسون گفت که CRA بازپرداخت مالیات او را در سال جاری متوقف کرد.

او گفت: «سرخوردگی از بوروکراسی و نارسایی سیستم وجود دارد.

کلوزآپ بالای کاغذهایی که می گویند
CRA گفت که با بازپس گیری بازپرداخت مالیات و سایر مزایا، تقریباً 237 میلیون دلار بدهی مزایای COVID-19 جمع آوری کرده است. (اندری آر/ شاتر استوک)

لیزا بوس از Utopia، Ont.، گفت که وضعیت او حتی پیچیده تر است زیرا او حتی برای CERB درخواست نداد.

بوس گفت که درست قبل از شروع همه‌گیری مچ دستش شکست و در زمانی که کارش را مرخصی می‌داد، برای دریافت مزایای بیماری بیمه کار درخواست داد.

در عوض برای او پول CERB فرستاده شد. او گفت: «آنها فقط همه را به سرب انداختند.

در حالی که چند هفته بعد توانست به سر کار بازگردد، سال گذشته سرویس کانادا با او تماس گرفت و به او گفت که 1500 دلار برای مزایایی که واجد شرایط دریافت آن نیست به دولت بدهکار است.

بوس گفت، پس از ارائه پرونده خود به نماینده، او فقط 500 دلار به دلیل یک مشکل فنی بدهکار شد و پیشنهاد داد فوراً آن را بازپرداخت کند. او گفت که به او گفته شده که این کار را نکند و منتظر بررسی پرونده خود باشد.

یک سال بعد، بوس گفت، او چیزی در مورد تصمیم نهایی نشنیده است و CRA مبلغ 1500 دلار را از بازپرداخت مالیات او خودداری کرد.

او گفت: «وقتی من مالیات بر درآمدم را ثبت کردم، هر پنی از آن را گرفتند.

“من از اینکه این کار طول کشیده است… تقریباً یک سال از آن زمان می گذرد حیران هستم [asking for a review of] پرونده من، “او گفت.

اکثر بررسی‌ها در «مدت زمانی کوتاه» تکمیل شده‌اند: CRA

وقتی برای اظهار نظر تماس گرفت، دفتر وزیر درآمد ملی دایان لبوتیلیر CBC News را به CRA ارجاع داد.

هنگامی که از CRA پرسیده شد که این بررسی ها معمولا چقدر طول می کشد، CRA گفت که بستگی به شرایط دارد.

سخنگوی CRA در ایمیلی گفت: «در حالی که اکثر پرونده‌ها در یک بازه زمانی کوتاه تکمیل می‌شوند، CRA تشخیص می‌دهد که برخی از پرونده‌ها پیچیده‌تر از سایرین هستند و بنابراین ممکن است بررسی آنها بیشتر طول بکشد».

DT Cochrane، از گروه حمایت از Canadians for Tax Fairness، گفت که این یک “سرکشی از انجام وظیفه” برای دولت است که از افرادی که منتظر بررسی وضعیت خود هستند، پول را دریغ کند.

وی گفت: “با توجه به این واقعیت که مردم با حسن نیت عمل می کردند، ما نیاز داریم که دولت نیز به همین ترتیب با حسن نیت عمل کند.” “به خصوص از آنجایی که سیگنال اولیه این بود که “ما تا آنجا که می توانیم در مورد آنچه در حال وقوع است درک خواهیم کرد.”

دفتر بازپرس مالیات دهندگان اوایل این ماه اعلام کرد که شکایات افرادی را که می گویند علیرغم بازپرداخت مزایای همه گیر به دولت، نامه های جمع آوری را از CRA دریافت می کنند، زیر نظر دارد.

در آن زمان، دفتر Lebouthillier به Canadian Press گفت که از این نظارت استقبال می کند.

در ماه دسامبر، حسابرس کل گزارش داد که 4.6 میلیارد دلار از مزایای بیماری همه گیر – که شامل برنامه های دیگری مانند یارانه دستمزد و مزایای مراقب است – به دریافت کنندگان واجد شرایط تعلق می گیرد. طبق قانون، دولت فدرال 36 ماه از زمان پرداخت مزایا برای تأیید صحیح بودن پرداخت فرصت دارد.