کانادا بر روی یک زمین معدنی حیاتی نشسته است. اما آیا برای طلای جدید آماده است؟

دو ساعت به سمت شمال اتاوا رانندگی کنید، یک کلاه سخت و جلیقه نارنجی روشن به سر کنید، در یک گودال فرود بیایید – و خود را در خط مقدم مبارزه می‌بینید تا بخشی از اقتصاد جدید و سبز باشید.

هنگامی که شما به گذار به اقتصاد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای فکر می کنید، ممکن است یک پروژه معدن کاری به ذهن شما خطور نکند. اما در وسایل نقلیه الکتریکی، پنل های خورشیدی و ذخیره سوخت هیدروژنی فلزات و مواد معدنی هستند که از معادنی مانند معدن Lac-des-Iles، Que به دست می آیند.

معدن گرافیت، متعلق به شرکت نورترن گرافیت، تنها یکی از بسیاری از پروژه هایی است که با هدف استخراج آنچه که اکنون به طور رسمی نامیده می شود، است.مواد معدنی حیاتی– مواد با اهمیت استراتژیک و اقتصادی برای آینده اقتصادهای ملی.

Lac-des-Îles تنها پروژه مهم استخراج گرافیت در آمریکای شمالی است که سهم کانادا در صنعت تحت سلطه چین را به خود اختصاص داده است.

CBC News: خانه10:49نگاهی درونی به یک معدن معدنی حیاتی – و تلاش کانادا برای برنده شدن در عجله طلای جدید

Hugues Jacquemin و Kirsty Liddicoat از گرافیت شمالی، خانه The House را در یک تور از معدن خود در کبک می‌برند و در مورد کارهایی که کانادا باید انجام دهد تا در توسعه مواد معدنی حیاتی پیشرو باشد، صحبت می‌کنند.

کارشناسان و طرفداران صنعت می گویند که کانادا پتانسیل این را دارد که در مواد معدنی حیاتی یک بازیگر اصلی باشد – اما برای رسیدن به آن باید دامنه و مقیاس سرمایه گذاری و مقررات را تغییر دهد.

برای گرافیت شمالی، در کوتاه مدت، این به معنای پول است. Hugues Jacquemin، مدیرعامل North Graphite به CBC گفت خانه در طی یک تور از تاسیسات کبک که این شرکت در تلاش است معدنی را در Bissett Creek، انترنتی باز کند تا گرافیت تولید کند که می‌تواند به باتری‌های EV وارد شود.

اما آنها برای شروع تولید باید ۱۵۰ میلیون دلار جمع آوری کنند.

مردی با کلاه سخت و ژاکت نارنجی در مقابل صورت سنگی ژست می گیرد.
Hugues Jacquemin، مدیر عامل شرکت North Graphite، در یک معدن گودالی در نزدیکی پایان عمر تجاری خود در Lac-des-Iles، Que ایستاده است. (جنیفر شوالیه/سی بی سی)

ژاکمین گفت: “هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نیست 100 درصد ریسک را بپذیرد. ما به کسی نیاز داریم که در کنار سرمایه‌گذار قدم بگذارد و بخشی از ریسک را پشتیبانی کند، زیرا امروزه در کانادا یا ایالات متحده هیچ تقاضایی برای مواد باتری وجود ندارد.” گفت.

بنابراین ما به چیزی نیاز داریم که به ما کمک کند کل زنجیره تامین را شروع کنیم تا بتوانیم سه یا چهار سال بعد، زمانی که بازار در حال خرید مواد است، آنجا باشیم.

این شرکت می گوید انتظار دارد از دولت فدرال حمایت مالی قابل توجهی دریافت کند، اما تاکنون چیزی تایید نشده است.

به نوبه خود، دولت فدرال می گوید که متعهد به کمک به ایجاد یک صنعت معدنی حیاتی در کانادا است و اخیراً آن را منتشر کرده است. استراتژی رسمی برای انجام این کار.

جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی، در مصاحبه ای گفت: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که به این مواد معدنی حیاتی دسترسی داریم تا بتوانیم با موفقیت از طریق انتقال انرژی و مبارزه با تغییرات آب و هوایی مبارزه کنیم. خانه.

ویلکینسون به میزبان کاترین کالن گفت که اگرچه دولت مایل به همکاری با شرکت‌ها است، اما نمی‌تواند تنها منبع مالی باشد.

«منبع تمام سرمایه از دولت نمی آید [projects]. اما بدیهی است که شرکت ها باید بتوانند [raise] سرمایه خصوصی.»

ویلکینسون به تعدادی از اقداماتی که دولت برای کمک به شرکت‌های کانادایی برای توسعه پروژه‌های معدنی حیاتی در نظر گرفته است، اشاره کرد، از جمله صندوق رشد کانادا، اعتبارات مالیاتی جدید برای سرمایه گذاری های سبز و بودجه دولتی برای زیرساخت ها برای کمک به تسهیل پروژه ها.

جدول زمانی پروژه یک نگرانی است

دولت کانادا تنها کسی نیست که به استخراج مواد معدنی حیاتی در این کشور علاقه دارد. وزارت دفاع ایالات متحده به پروژه هایی در اینجا ابراز علاقه کرده است – و الف تمایل به سرمایه گذاری. ژاکمین گفت که North Graphite قصد دارد برای سرمایه گذاری آمریکایی نیز درخواست دهد.

منتقدان – از جمله رهبر محافظه‌کاران، پیر پویلیور – گفته‌اند که توسعه یک پروژه معدنی در کانادا بسیار طول می‌کشد. به عنوان مثال، North Graphite از سال 2012 مالک Bissett Creek است و این معدن هنوز عملیاتی نشده است.

ویلکینسون گفت که میانگین پروژه معدنی معمولاً حدود 12 تا 15 سال طول می کشد، اما “این هنوز هم بسیار طولانی است.” او گفت که هدف دولت برای چیزی بیشتر از پنج یا شش سال است.

CBC News: خانه49:39ماموریت حیاتی: آیا کانادا در مسابقه مواد معدنی حیاتی عقب مانده است؟

مجلس نگاهی عمیق به تلاش های کانادا برای تبدیل شدن به یک رهبر در توسعه مواد معدنی حیاتی دارد. Hugues Jacquemin و Kirsty Liddicoat، مدیران North Graphite، تلاش های خود را برای گسترش توضیح می دهند. جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی، چگونگی واکنش دولت را توضیح می دهد. مارک پودلاسلی در مورد تلاش‌های خود برای کمک به اولین ملت‌ها برای تامین منافع خود صحبت می‌کند و کارشناسان نیت والاس، آلیشا هیات و ایان لندن در مورد آنچه که کانادا باید انجام دهد برای پاسخ به آنچه که برخی آن را هجوم طلا می‌خوانند، می‌سنجید.

ایان لندن، مدیر اجرایی اتحادیه مواد و مواد معدنی حیاتی کانادا، به کالن گفت که کانادا «تکه‌های پازل» را برای باز کردن پتانسیل معدنی حیاتی کانادا دارد، اما باید کارهای بیشتری انجام شود.

او گفت: «مشتریان بالقوه… تسهیلات عملیاتی می خواهند، نه آرزوها.

تاثیرات زیست محیطی، مشارکت بومی

شاید مهم‌ترین چالش‌های صنعت معدن ناشی از نگرانی در مورد اثرات زیست‌محیطی و نقش جوامع بومی باشد.

در زمینه محیط زیست، گروه های مدافعی مانند دفاع از محیط زیست نگران هستند که پروژه های معدنی خطرات زباله و آسیب زیست محیطی را به همراه داشته باشند.

نیت والاس گفت: «ما باید بدانیم که احتمالاً استخراج معادن بیشتری باید اتفاق بیفتد، اما باید مسئولانه اداره شود، و ما نمی‌توانیم از عجله برای استخراج مواد معدنی بیشتر برای انتقال استفاده کنیم تا بهانه‌ای برای کاهش استانداردهای زیست‌محیطی باشد». ، یک مدیر برنامه با گروه.

سه مردی که کت و شلوار پوشیده اند می ایستند و پیش نویس توافق نامه ای را در مقابل خود نشان می دهند.
داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو، پیش‌نویس توافقنامه‌ای را با رئیس Cornelius Wabasse از Webequie First Nation، در سمت چپ، و رئیس Marten Falls، Bruce Achneepineskum، در مرکز، در مارس 2020 پس از امضای توافق‌نامه برای پیشبرد ساخت جاده شمالی در منطقه Ring of Fire نشان می‌دهد. . (ناتان دنت/ روزنامه کانادایی)

والاس خاطرنشان کرد که در برخی از پروژه‌ها، این خطر وجود دارد که سود کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از نوآوری‌هایی مانند وسایل نقلیه الکتریکی ارزش هزینه تولید گازهای گلخانه‌ای پروژه را نداشته باشد. او پیشنهادهای بحث برانگیز حلقه آتش در انتاریو را به عنوان یک نمونه ذکر کرد.

او گفت: «نگرانی‌های زیست‌محیطی قابل‌توجهی در مورد این پروژه وجود دارد، زیرا توسط زمین‌های ذغال سنگ نارس پوشانده شده است، و این از نظر غرق کربن عظیم، اساساً معادل جنگل‌های آمازون کانادا است.

لندن گفت که او موافق است که باید بین اثرات زیست محیطی و پروژه های در حال توسعه تعادل ایجاد شود. او گفت که گفت وگو باید در مورد پروژه های بحث برانگیز ادامه یابد، اما تمرکز کانادا باید فوری تر باشد.

او گفت: «اولویت ما باید روی پروژه‌هایی باشد که به پروژه‌هایی نزدیک‌تر هستند – نه آماده بیل – اما در واقع وارد مرحله تولید می‌شوند.

ویلکینسون گفت که دولت “بسیار متمرکز” است تا اطمینان حاصل کند که هزینه های زیست محیطی استخراج معدن به حداقل می رسد.

وی گفت: چیزی به نام پروژه معدنی که تاثیر آن صفر باشد وجود ندارد. اما مطمئناً پروژه‌هایی وجود دارند که می‌توانند به‌گونه‌ای انجام شوند که تأثیرات آن کم باشد و برنامه‌ای برای چگونگی اصلاح پس از معدن وجود داشته باشد.»

پیشنهادات حلقه آتش همچنین یک آزمون کلیدی برای نحوه تعامل دولت ها و شرکت ها با جوامع بومی است. اولین ملت نسکانتاگا گفته است که به طور معناداری در مورد این پیشنهادات مشورت نشده است و به آنها اعتراض کرده است.

تماشا | رهبران اولین ملت نسکانتاگا مخالفت خود را با توسعه معدن ابراز می کنند:

کشورهای اول پیام خود را مستقیماً به دولت انتاریو می‌برند – بدون رضایت هیچ منبعی استخراج نمی‌شود

هنگامی که رهبران پنج کشور اول در شمال غربی انتاریو و NDP MPP Sol Mamakwa پس از نشان دادن مخالفت مداوم خود با استخراج معدن در حلقه آتش بدون رضایت قبلی در دوره سؤال، با خبرنگاران صحبت می کنند، این تبادل قطع نشده را تماشا کنید.

مارک پودلاسلی، مدیر اجرایی با اولین ائتلاف پروژه های بزرگ ملل، اذعان کرد که مردم بومی در گذشته در مورد توسعه مورد ظلم قرار گرفته اند.

او به کالن گفت: “بسیاری از کشورهای اول نگران هستند که این عجله جدید برای مواد معدنی حیاتی، به سمت انتقال خالص صفر، تکرار آنچه در گذشته رخ داده است.”

نحوه کار این است که مردم بومی باید از همان ابتدا در تصمیمات زیست محیطی و اقتصادی پروژه ها گنجانده شوند.

معدن با چالش شهرت مواجه است

Kirsty Liddicoat، مدیر عامل شرکت نورترن گرافیت، گفت که صنعت معدن نیز با چالش هایی روبرو است که شهرت و نیروی کار خود را ایجاد کند. در کنار نگرانی های داخلی، شرکت های کانادایی هستند اغلب مورد انتقاد قرار می گیرد برای اقدامات خود در خارج از کشور

او گفت: “من فکر می کنم معدن به عنوان یک صنعت درک ضعیفی دارد و لزوماً بهترین شهرت را ندارد. بنابراین این ما را به چالش هایی با مقبولیت اجتماعی و استعداد سوق می دهد.”

“ما باید باهوش ترین افراد را به بزرگترین مشکلاتی که به عنوان یک جهان داریم جذب کنیم تا به ما در ایجاد این تغییر کمک کنند.”

زنی با کلاه سخت و جلیقه سنگی در دست دارد.
Kirsty Liddicoat، مدیر عملیات North Graphite، سنگی با سنگ معدن گرافیت در معدن Lac-des-Îles این شرکت نگه می دارد. (جنیفر شوالیه/سی بی سی)

لندن گفت که صنعت معدن اقداماتی را برای ایجاد مسئولیت بیشتر شرکتی انجام داده است، اما همیشه در صنعت استخراج معاوضه وجود خواهد داشت.

او گفت: «یکی از همکارانم گفت: وقتی صحبت از فناوری‌های سبز به میان می‌آید، در میان همه چیزهای سبز، همیشه کمی سیاه است.

“این یک صنعت استخراجی است، تاثیر منفی خواهد داشت. اما در کل، بسیار مثبت است.”