کانادا می تواند تا پایان سال 20،000 مورد COVID-19 در روز را ببیند: PHAC

طبق نمودارهای مدل سازی شده توسط آژانس بهداشت عمومی کانادا و دیده شده توسط سی بی سی نیوز ، در صورت افزایش سطح تماس فعلی کانادایی ها با سایر افراد ، عفونت های جدید COVID-19 ممکن است به 60000 نفر در روز برسد.

طبق مدل سازی جدید – که قرار است فردا منتشر شود – اگر کانادایی ها تعداد فعلی تماس های شخصی خود را حفظ کنند ، ممکن است این تعداد به 20،000 در روز محدود شود.

اما کانادایی ها برای رسیدن به این تعداد زیر 10 هزار مورد در روز تا پایان سال ، باید تعاملات خود را به فعالیت های ضروری محدود کنند در حالی که فاصله فیزیکی را رعایت می کنند و سایر دستورالعمل های بهداشت عمومی را رعایت می کنند.

نخست وزیر جاستین ترودو و رهبران مخالف اوایل عصر امروز با رئیس بهداشت عمومی کانادا دکتر ترزا تام و معاون او دکتر هاوارد نجو دیدار کردند و در مورد مدل سازی جدید بحث و گفتگو کردند.

تام یک نشست خبری در ساعت 9 صبح ET جمعه برگزار می کند تا به طور رسمی پیش بینی های دقیق در مورد عفونت های احتمالی و مرگ ناشی از ویروس کرونا را ارائه دهد.

ترودو همچنین جمعه در مورد وخیم تر شدن وضعیت خارج از کلبه Rideau Canyage به کانادایی ها سخنرانی خواهد کرد ، و به کنفرانس های مطبوعاتی که اولین روزهای همه گیری را مشخص می کند بازگشت.

این مدل پیش بینی می کند در صورت حفظ سطح تماس فعلی کانادایی ها با سایر افراد ، تعداد مرگ و میرهای ناشی از COVID-19 می تواند از سطح فعلی یعنی کمی بیش از 11100 به بیش از 12100 در پایان ماه برسد.

مدل سازی می گوید که اکنون شیوع بیشتری وجود دارد ، این شیوع بزرگتر است – هر کدام بیش از 50 مورد – و بر خانه های مراقبت طولانی مدت تأثیر می گذارد.

همچنین می گوید که جوامع و مدارس بومی نیز در حال افزایش کارمندان هستند و وضعیت در همه مناطق به جز استانهای اقیانوس اطلس و مناطقی از شمال بدتر شده است مگر اینکه اقدامی انجام شود.

اوتول پاسخ لیبرال را مقصر می داند

پس از این جلسه ، رهبر محافظه کار ارین اتول بیانیه ای منتشر کرد و در آن از واکنش دولت لیبرال به بیماری همه گیر انتقاد کرد.

“آنچه برای من جالب توجه بود این بود که 11 ماه پس از انتشار اخبار در مورد انتشار COVID-19 ، پس از از دست رفتن هزاران نفر از زندگی و میلیون ها شغل و صدها میلیارد دلار به بدهی ملی اضافه شده است ، ما به عنوان یک کشور هستیم وضعیت بدتری نسبت به ابتدای همه گیری داشتیم “.

“ما در این موقعیت هستیم زیرا دولت نتوانسته است به كانادایی ها توانایی آزمایش سریع و مكرر COVID-19 را بدهد ، نتوانسته است به كانادایی ها بگوید كه چگونه قصد واكسن را دارند و نمی توانند درمورد آنچه COVID-19 مربوط است با كانادایی ها شفاف باشند. اطلاعاتی که آنها برای تصمیم گیری در زندگی و شغل استفاده می کنند. “

اوتول گفت که دولت باید طرحی را برای آزمایش ، ردیابی و جداسازی افراد آلوده ارائه دهد ، زیرا تعطیلی اقتصاد “به سادگی یک راه حل نیست”.

دستورات بهداشت عمومی

عکس ملی در حالی منتشر می شود که مانیتوبا ، که اکنون با بالاترین سرانه مورد COVID-19 روزانه در میان استانهای کانادا سر و کار دارد ، قرار است دستورالعمل های جدیدی را برای محدود کردن شیوع ویروس از روز جمعه تصویب کند.

دستورات بهداشت عمومی افراد را از داشتن کسی در خانه خود که در آن زندگی نمی کند ، به استثنای محدود ، منع کرده و تجارت را از فروش کالاهای غیر ضروری در فروشگاه ها منع می کند. خرده فروشان بزرگ باید ظرفیت را در هر زمان مشخص به 25 درصد از حد طبیعی خود یا حداکثر 250 نفر محدود کنند ، هر کدام پایین تر باشد.

بریتیش کلمبیا همچنین قوانین جدیدی را برای جلوگیری از همه گیری امروز اعلام کرد ، از جمله قوانین اجباری ماسک برای فضاهای عمومی و خرده فروشی داخلی و محدودیت در اجتماعات اجتماعی فقط برای اعضای خانواده. فعالیتهای تناسب اندام گروههای داخلی مانند کلاسهای یوگای گرم و چرخش نیز به حالت تعلیق درآمده است.

نخست وزیر انتاریو داگ فورد روز پنجشنبه هشدار داد که محدودیت های بهداشتی اضافی در روز جمعه برای مناطق گرم در استان اعلام خواهد شد.

وی گفت: “این اقدامات باید در مناطق آسیب دیده سخت باشد.” “ما تصمیمات دشوار اما ضروری داریم.”

آنامی پل ، رهبر حزب سبز گفت که این جلسه فقط در ذهن او تأیید می کند که برای کنترل تعداد پرونده ها یک تلاش هماهنگ ملی لازم است.

وی به سی بی سی گفت: “این بسیار هوشیار بود.” قدرت و سیاست “ما باید اقدامات فوری انجام دهیم. ما باید اقدامات اساسی انجام دهیم ، در غیر این صورت شاهد موارد بیشتر و مرگ های زیادی خواهیم بود.”

جگمیت سینگ ، رهبر NDP ، گفت که در مقابل تعداد زیاد ، دولت فدرال باید اکنون اقدام کند تا اطمینان حاصل شود که سالمندان با حذف خانه های مراقبت طولانی مدت محافظت می شوند.

سینگ به میزبان ویسی کاپلوس گفت: “این فقط آنچه را که در سراسر کشور دیده ایم تأیید کرد.” “این آمار واقعاً نگران کننده است. من عمیقاً نگران مردم هستم اگر اکنون اقدام نکنیم ، می توانیم زندگی های بیشتری از دست بدهیم.”