کمونز لایحه بلوک را برای پایان دادن به امتیازات لبنیات در معاملات تجاری در نظر می گیرد

هنگامی که مذاکره کنندگان تجاری کانادایی سال آینده مذاکرات تجاری دو جانبه با پادشاهی متحده را آغاز می کنند ، در صورت تصویب امتیازات مربوط به تولید لبنیات ، تخم مرغ و مرغ ، در صورت تصویب لایحه یک عضو خصوصی جدید برای اولین بار ، ممکن است دست آنها بسته شود. امروز ساعت بحث است.

قانون لوئیس پلاموندون ، نماینده بلوک کوبیکو ، بیل C-216 ، قانون وزارت امور خارجه ، تجارت و توسعه را اصلاح می کند و می گوید وزیر “نباید هیچ تعهدی را با معاهده تجاری یا توافق آینده” انجام دهد که تعرفه را افزایش می دهد سهمیه نرخ (TRQ) قابل استفاده برای محصولات لبنی ، مرغ یا تخم مرغ ، یا تعرفه اعمال شده برای آن کالاها را هنگام واردات بیش از آن سهمیه کاهش دهید.

کانادا با کنترل دقیق دسترسی به بازار داخلی از سیستم مدیریت عرضه کشاورزی خود برای این کالاها محافظت می کند. فقط مقادیر کمی از واردات تحت سهمیه های سختگیرانه بین المللی مجاز است – یعنی TRQ – با تعرفه های بالا از واردات اضافی بالاتر و فراتر از این سهمیه ها برای رقابت با هزینه جلوگیری می کند.

اما سه معامله عمده تجاری که طی چهار سال گذشته توسط دولت لیبرال اجرا شده است – توافقنامه جامع اقتصادی و تجاری (CETA) با اتحادیه اروپا ، مشارکت جامع و پیشرو ترانس اقیانوس آرام (CPTPP) با 10 بازار دیگر حاشیه اقیانوس آرام و ، اخیراً ، توافق نامه تجدید نظر شده تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA جدید) – همه دسترسی جدید به بازار داخلی کانادا ، از جمله امتیازات دیگر لازم برای انجام این معاملات را ارائه می دهد.

رهبر بلوک ایو-فرانسوا بلانشت هفته گذشته به سی بی سی نیوز گفت: “چیزی بسیار مهم برای تولید شیر و تخم مرغ و تولید مرغ به عنوان نشانه داده می شود و دیگر چیزی برای تولیدکنندگان برنمی گردد ، بنابراین ما در قانون می گوییم که این اتفاق دیگر نباید رخ دهد.” .

“[The Liberal government says,] “اوه ، ما به شما جبران خواهیم کرد. و شما می دانید چه ، آنها نمی دانند. “

هیچ خبری در مورد غرامت NAFTA نیست

چند هفته قبل از انتخابات عمومی سال 2019 ، ماری-کلود بیبو ، وزیر کشاورزی و مواد غذایی ، خسارت کشاورزان لبنیات را برای جبران خسارات پیش بینی شده خود از CETA و CPTPP اعلام کرد ، که در آن زمان هر دو قابل اجرا بودند. این کمک مالی زمستان سال گذشته انجام شد.

همچنین کمک هایی برای امتیازات حتی بزرگتر در NAFTA جدید تعهد شده است اما هیچ چیز دیگری اعلام نشده است. از اول ژوئیه ، نه تنها کشاورزان آمریکایی به سهم بیشتری از بازار کانادا دسترسی پیدا کردند ، بلکه NAFTA جدید همچنین تعیین می کند که چگونه مواد لبنی را می توان قیمت گذاری کرد و برای کالاهای حساس جهانی مانند شیرخشک بدون چربی و شیر خشک کودک ، از محدودیت های شدید صادراتی استفاده کرد.

اگر قانون لوئیس پلاموندون ، نماینده بلوک کبکویز ، حمایت کافی برای تصویب در این جلسه پارلمان قبل از انتخابات بعدی را به دست آورد ، اولین مذاکره تجاری که می تواند در آن تأثیر بگذارد ، مذاکرات بین کانادا و انگلستان است. (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادایی)

بلانشت کریستیا فریلند وزیر دارایی را به دلیل طولانی شدن زمان ارائه به روزرسانی اقتصادی سقوط خود مورد انتقاد قرار داد و گفت که برنامه هزینه های وی باید شامل جبران خسارت نفتا باشد که کشاورزان با نگرانی پیش بینی می کنند.

“این پول بدهکار است ، انتظار می رود [and] او بسیار دیر است ، “او گفت.

فری لند روز دوشنبه اعلام کرد که بروزرسانی خود را در تاریخ 30 نوامبر ارائه می دهد.

بیل می تواند از خواسته های انگلیس جلوگیری کند

اگر قانون پلاموندون حمایت کافی را برای تصویب در این پارلمان قبل از انتخابات بعدی به دست آورد ، اولین مذاکره تجاری که می تواند در آن تأثیر بگذارد ، مذاکرات بین کانادا و انگلیس برای دستیابی به یک توافق دائمی و جامع برای آزادسازی تجارت دوجانبه آنها پس از برکسیت است.

روز شنبه ، نخست وزیران و وزرای تجارت از هر دو طرف اعلام کردند که با ادامه بیشتر شرایط CETA گذشته 1 ژانویه ، زمانی که قرار بود منقضی شود زیرا انگلیس دیگر عضو اتحادیه اروپا نیست.

دولت تا زمانی که متن قانونی آماده نشود ، که معمولاً دو تا چهار هفته دیگر طول می کشد ، جزئیات دقیقاً آنچه در آن توافق نامه انتقالی است را منتشر نمی کند. اما داگ فورسایت ، اصلی ترین مذاکره کننده کانادا در مذاکرات ، قبلا تأیید کرد که انگلیسی ها به دنبال دسترسی بدون تعرفه اضافی به بازار پنیر کانادا هستند.

وزیر تجارت بین الملل ماری نانگ در اطلاعیه روز شنبه به سی بی سی نیوز گفت: “من می خواهم کاملاً واضح بگویم که در این توافقنامه انتقال دسترسی جدیدی به بازار پنیر در اینجا وجود ندارد.”

اما دیروز در کمیته تجارت کمونز ، راشل بنایانان ، دبیر پارلمان Ng گفت که زبان در معامله انتقالی هر دو طرف را متعهد می کند که به میز برگردند تا به آنچه جاستین ترودو نخست وزیر آن را توافق دوجانبه “سفارش” تا سال 2024 خوانده است ، برسند.

این بدان معناست که انگلیسی ها می توانند نمایش دیگری را برای جذب بیشتر پنیرهای انگلیس به کانادا اجرا کنند.

پیر لامپرون ، رئیس دامداران دام کانادا ، گفت: “تا سال 2024 ، کانادا 18 درصد از تولید لبنیات داخلی خود را به دامداران در کشورهای دیگر منتقل خواهد کرد … که محصولات داخلی ما را در قفسه های مواد غذایی جابجا خواهد کرد.” بیانیه ای که آخر هفته گذشته به CBC News ارسال شد. “امتیاز دیگر به عنوان بخشی از قرارداد تجاری با انگلیس برای صنعت چشمگیر خواهد بود.

“مقامات به ما گفته بودند که دیگر هیچ امتیازی داده نمی شود ، و آنها این کار را ادامه دادند ، اما ما باید هوشیار باشیم زیرا این یک توافق موقت است.”

بیل C-216 برای اولین ساعت مناظره در قرائت دوم اواخر بعد از ظهر روز سه شنبه برنامه ریزی شده است.