کمک های همه گیر فدرال برای پوشش مشاغل کوچک آلبرتا که قبلاً با مشکل روبرو بودند کافی نیست

این داستان بخشی از The Big Spend است ، تحقیقات سی بی سی نیوز که 240 میلیارد دلار بی سابقه دولت فدرال را در هشت ماه اول همه گیری پرداخت کرده است.

بسیاری از مشاغل در آلبرتا برای عبور از بیماری همه گیر ، به برنامه های کمک فدرال متکی بوده اند – در برخی از صنایع ، بیشتر از همتایان خود در سایر استان ها ، اطلاعات نشان می دهد.

هنوز برخی از مشاغل مورد نیاز کمک مالی در استان به دلایل مختلف از جمله عدم رعایت ضوابط برنامه و نگرانی در مورد هزینه های حسابرسی هنوز بودجه فدرال را از دست می دهند.

مشاغل کوچک آلبرتا قبلاً در یک “وضعیت وخیم” بودند

برای مشاغل سراسر کشور ، برنامه های کمک فدرال در طی همه گیر شدن بیماری هم یک نقطه دردناک و هم یک منبع نجات بوده است.

در آلبرتا ، جایی که برنامه های استانی که به مشاغل کوچک اجازه می داد تا تأسیسات مالیاتی ، مالیات و سایر پرداخت ها را به تعویق بیندازند ، ماه ها قبل به پایان رسید ، حمایت های دولت فدرال به بخش تجارت کمک کرده است ، که سالها رکود اقتصادی حتی قبل از حمله COVID-19 را تجربه کرده بود.

اما برخی علی رغم کمک های مالی همچنان به مبارزه ادامه می دهند.

“آنی دورمث” ، مدیر امور استان آلبرتا با فدراسیون تجارت مستقل کانادا.

“و البته ، اکنون ، همراه با همه گیری ، واقعاً مشاغل کوچک را تقریباً به نقطه ای نزدیک تبدیل کرده است.”

یکی از محبوب ترین برنامه ها در آلبرتا یکی از محبوب ترین برنامه ها در آلبرتا یارانه دستمزد اضطراری کانادا (CEWS) است که پیشنهاد می دهد حداکثر 75 درصد حقوق کارمندان را پرداخت کند.

طبق شماره دولت فدرال 22 نوامبر ، 27 درصد از مشاغل آلبرتا (46360) کارمند حداقل یک بار به CEWS دسترسی پیدا کرده اند.

برای واجد شرایط بودن ، یک شرکت باید نشان دهد درآمد یک ماه خاص 30 درصد کمتر از ماه مشابه سال قبل بوده است.

مایکل هولدن ، اقتصاددان ارشد شورای تجارت آلبرتا ، گفت که تعداد بیشتری شرکت آلبرتا در بخشهای خاص – ساخت و ساز ، نفت و گاز و خدمات حرفه ای – به CEWS در مقایسه با سالهای BC و Manitoba دسترسی پیدا کرده اند.

شورای بازرگانی آلبرتا تعداد کارمندان تحت حمایت CEWS توسط صنایع در آلبرتا و بریتیش کلمبیا را بررسی کرد. این تحقیق نشان داد که بیشتر کارمندان آلبرتا در صنایعی مانند محل اقامت و خدمات غذایی تحت حمایت CEWS هستند تا کارمندان در BC (شورای تجارت آلبرتا)

دانستن جزئیات دشوار است زیرا دولت فدرال هنوز لیست دقیق دریافت کنندگان CEWS را همانطور که قبلاً وعده داده شده منتشر نکرده است.

یک نظرسنجی فدراسیون تجارت مستقل کانادا در ماه اکتبر از تقریباً 500 شرکت نشان داد که صاحبان مشاغل کوچک در آلبرتا بیش از متوسط ​​کشور به CEWS و برنامه حساب تجارت اضطراری کانادا متکی هستند.

برای ترنس آلتی ، صاحب Canyon Creek Foods ، یارانه دستمزد و وام تجاری 40000 دلاری به ادامه کار تولید مواد غذایی تازه مستقر در ادمونتون کمک کرده است.

وی گفت: “یارانه دستمزد واقعاً بسیار به ما كمك كرد. ما توانستیم 25 كارمند خود را از جمله مدیریت حفظ كنیم.”

“این واقعاً ما را به سختی گذرانده است. و اکنون ، ما کاملاً شیب داریم.”

یارانه ارزش حسابرسی برای برخی را ندارد

اما دانیلا فلسکه ، مالک شرکت اصلاح امور در محل Esker Consulting ، گفت که هزینه حسابرسی مورد نیاز بیشتر از یارانه ای است که دریافت می کرد.

فلسكه گفت: “من می دانم كه برخی از شركت ها قرار است حسابرسی شوند ، اما بار انطباق برای یك شركت بسیار كوچك مانند من فقط بیش از حد خواهد بود.” “پاسخگویی به حسابرسی هزاران دلار هزینه دارد.”

حسابرسی برای بسیاری از شرکتهای کوچکتر در سراسر کشور یک نقطه دردناک بوده است.

این یارانه می توانست یک حمایت مهم برای فلسک باشد که مجبور شد 4 کارمند خود را اخراج کند.

تماشا کنید | CBC هزینه های همه گیر دولت را بررسی می کند:

دایانا سوین ، سردبیر تحقیقی ارشد CBC News ، در مورد آنچه باعث تحقیق در مورد هزینه های همه گیر دولت فدرال شده است و چرا اطلاعات مختلفی در ایالات متحده موجود است ، بحث می کند 1:32

صاحبان مشاغل همچنین تلاش کردند تا از طریق اولین تکرار برنامه یارانه اجاره ، که به عنوان کمک اجاره اضطراری تجاری کانادا شناخته می شود ، از پشتیبانی رانت برخوردار شوند ، زیرا صاحبخانه ها باید از طرف مشاغل درخواست دهند.

برنامه یارانه اجاره در حال حاضر با معیارهای جدید درخواست ها را می پذیرد ، با این حال برخی از مشاغل آلبرتا نمی توانند به بودجه اضافی تحت برنامه اصلاح شده دسترسی پیدا کنند مگر اینکه تحت محدودیت قفل باشند.

در اوایل بیماری همه گیر ، یک جلوی فروشگاه در تورنتو تابلویی درباره حساب تجارت اضطراری کانادا (CEBA) را نشان می دهد که برای کمک به پوشش هزینه های عملیاتی سازمان هایی که کاهش درآمد موقتی دارند ، طراحی شده است. (ناتان دنت / مطبوعات کانادایی)

برای بسیاری از صاحبان مشاغل ، دستیابی به برنامه های پشتیبانی همچنان یک چالش است.

Predrag Stojanovic ، که در سال 2020 تجارت Edmonton Kittens ‘Mittens Child Care خود را آغاز کرد ، اشاره کرد که وی واجد شرایط دریافت یارانه دستمزد فدرال نیست زیرا نمی تواند زیان نسبت به سال 2019 را نشان دهد.

وی گفت: “این قطعاً به این معنی نیست که ما تحت تأثیر قرار نگرفته ایم.”

“ما به وزارت دارایی نیاز داریم تا درک کند که آنها ما را رد صلاحیت می کنند و ما را تبعیض می کنند.”

Predrag Stojanovic ، صاحب Kittens ‘Mittens Child Care در ادمونتون ، واجد شرایط یارانه دستمزد فدرال نیست. (اخبار CBC)

هیچ نشانه ای از بازگشت فروش به زودی وجود ندارد

با پایان بیشتر برنامه های استرداد استانی ، بسیاری از مشاغل آلبرتا به حمایت های فدرال اعتماد می کنند.

این استان اخیراً کمک هزینه راه اندازی مجدد خود را گسترش داده و برای کسب و کارهایی که 40 درصد کاهش سود داشته اند ، پرداخت دوم تا 5000 دلار را تأمین می کند.

دورموت از فدراسیون تجارت مستقل کانادا گفت ، آنچه که کسب و کارهای کوچک آلبرتا بیشتر به آن نیاز دارند بازگشت به فروش عادی است.

اما به زودی نشانی از بازگشت فروش وجود ندارد.

وی گفت ، دولت های استانی و فدرال می توانند به جای کمک به تعویق انداختن وام ، به دنبال تزریق پول نقد به مشاغل کوچک باشند تا به آنها کمک کند تا از پس درآمد خود برآیند.

و با داشتن یک قفل بسته ، اخطار کافی و یک طرح قفل شفاف به آمادگی کسب و کارها کمک می کند.