کمیته می گوید ، سالمندان ، کارگران مراقبت طولانی مدت باید در صف اول واکسن COVID-19 باشند

کمیته مستقل متهم به تصمیم گیری درباره اینکه چه کسی باید اولین کانادایی واکسینه شده علیه COVID-19 باشد ، دستورالعمل نهایی خود را در مورد توصیه مراقبت طولانی مدت از ساکنان خانه و سالمندان بالای 80 سال به عکسها منتشر کرد.

کمیته مشاوره ملی ایمن سازی (NACI) گفت که مقدار اولیه و مقادیر محدود واکسن باید برای افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس و ایجاد علائم شدید هستند ، اختصاص یابد.

خانه های مراقبت طولانی مدت کانادا به شدت تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند ، از زمان شروع این بیماری همه گیر هزاران مرگ گزارش شده است.

NACI گفت كه از آنجا كه افراد مسن در مراكز مراقبت طولاني و كمك به زندگي مددجويان ، خانه هاي بازنشستگان و بيمارستان هاي مراقبت هاي مزمن با “نتايج شديد” روبرو هستند و احتمال مرگ و مير ناشي از بيماري بسيار بيشتر است ، بايد در رده هاي بالاي فهرست باشند دسته اولیه تقریباً شش میلیون دوز که در سه ماه اول سال 2021 در کانادا در دسترس قرار خواهد گرفت.

واکسن Pfizer ، که انتظار می رود اولین محصولی باشد که توسط نهادهای نظارتی برای استفاده در کانادا تأیید شده است ، به دو دوز نیاز دارد – بنابراین تقریباً سه میلیون نفر باید در این مرحله از اولین مرحله تلقیح شوند.

اولین پاسخ دهندگان یک جمعه ، 20 نوامبر 2020 در مونترال را از یک مرکز مراقبت طولانی مدت منتقل می کنند. (ریان ریمورز / مطبوعات کانادایی)

NACI گفت كه فقط ساكنان نیستند كه باید اول مراجعه كنند – همچنین به ولایات و مناطق توصیه می شود كاركنان را كه در این سایتها برای واكسیناسیون زودهنگام كار می كنند ، در اولویت قرار دهند.

پس از ایمن سازی ساکنان و کارکنان مراقبت طولانی مدت ، NACI گفت که گروه اولویت بعدی باید کلیه کانادایی های بالای 80 سال باشد.

“همه بزرگسالان در سنین بالا باید برای دوزهای اولیه واکسن های مجاز COVID-19 اولویت بندی شوند ، این شروع از بزرگسالان 80 سال به بالا شروع می شود ، سپس با افزایش عرضه محدودیت سنی در 5 سالگی به 70 سالگی کاهش می یابد” بخشنامه نهایی خوانده می شود.

NACI گفت ، پس از واکسیناسیون گروه 80 به علاوه ، کارکنان مراقبت های بهداشتی در خط مقدم باید در صف بعدی باشند.

این کمیته گفت که پزشکان ، پرستاران و سایر کارکنان بیمارستان ها باید عکس العمل های اولیه خود را انجام دهند تا سطح کارکنان در سیستم مراقبت های بهداشتی حفظ شود.

در این بخشنامه آمده است: “ایمن سازی از كاركنان مراقبت های بهداشتی و سایر كاركنان كه در ظرفیت مراقبت های بهداشتی فعالیت می كنند (به عنوان مثال كارگران پشتیبانی شخصی) بار نامتناسب افرادی را كه برای محافظت از مردم به خطر می اندازند ، به حداقل می رساند و از این طریق اصل اخلاقی متقابل را حفظ می كنند.”

NACI همچنین در مورد بزرگسالان بومی ساکن جوامع ابراز نگرانی کرد: “در آنجا عفونت می تواند عواقب نامتناسبی داشته باشد ، مانند افرادی که در مناطق دور افتاده یا جدا زندگی می کنند.”

NACI گفت ، از آنجا که گزینه های مراقبت های بهداشتی در بهترین زمان در مناطق روستایی و دورافتاده محدود هستند ، افراد بومی می توانند با افزایش خطر مرگ و “اختلال در جامعه” روبرو شوند. به همین دلیل ، کمیته گفت که برخی از انجمن های ملل اول ، متیس و اینویت باید در اولین گروه برای واکسیناسیون باشند.

در مرحله دوم انتشار واکسن کانادا ، که ممکن است در آوریل 2021 با ورود آنلاین بیشتر عرضه شود ، سایر کارگران ضروری دسترسی خواهند داشت.

کمیته گفت که اولین پاسخ دهندگان – مانند افسران پلیس ، آتش نشانان و کارکنان بهداشتی که در برنامه اولیه شامل نمی شوند – باید در صف بعدی باشند.

NACI توصیه می کند ، ساکنان و کارمندان در “محیط های اجتماع” دیگر – مانند کارگران مهاجر ، زندانیان در زندان های اصلاح و تربیت و افراد در پناهگاه های بی خانمان – باید در ردیف بعدی باشند.

کانادا موارد مختلفی را در مراکز اصلاح و تربیت و مکانهایی مانند مزارع و مراکز تولید و بسته بندی گوشت مشاهده کرده است که حفظ فاصله فیزیکی چالش برانگیز است و اقدامات پیشگیری و کنترل عفونت محدود است.

NACI اظهار داشت: احتیاط برای استان ها و سرزمین ها این است که زود عکس ها را در این مکان های پر خطر در دسترس قرار دهند تا بیشترین بارهای پرونده را متوقف کنند.

NACI گفت ، سایر کارگران ضروری باید در موج دوم واکسیناسیون قرار گیرند. در نهایت ، این که استانها و قلمروها دقیقاً چه کسی را واجد شرایط “کارگر ضروری” می داند ، به عهده خود استانها و مناطق خواهد بود ، اما کمیته پیشنهاد کرد که کارکنان فروشگاه های مواد غذایی در این لیست باشند.