کمیساریای اطلاعات RCMP را برای پاسخ کند به درخواستهای دسترسی به اطلاعات پاره می کند

براساس گزارش جدید تند و سریع کمیسیونر اطلاعات فدرال ، عدم توانایی RCMP در پاسخگویی به موقع به درخواستهای اطلاعاتی به نقطه بحرانی رسیده و نیاز به مداخله دارد.

“کارولین مینارد” ، کمیسیونر اطلاعات ، نوشت.

“كانادایی ها به حق انتظار دارند كه نیروهای پلیس كانادا ، متولی اجرای قانون كانادا ، خود از این قانون تبعیت كنند. شرایط موجود در RCMP خواستار اقدام جسورانه و همه جانبه برای تغییر روند است.”

مینارد در سال 2019 تحقیقاتی را در مورد دفتر ATIP RCMP پس از شکایت در مورد عدم رعایت چارچوب های قانونی تحت قانون دسترسی به اطلاعات برای پاسخ به درخواست های دسترسی ، آغاز کرد. وی همچنین نوشت: “عدم موفقیت مداوم” RCMP در ارائه پاسخ به دفتر خود در هنگام تحقیقات شکایت ، این موضوع را تشویق کرد.

دسترسی به سیستم اطلاعات – تحت عنوان قانون دسترسی به اطلاعات و غالباً با عنوان “ATIP” شناخته می شود – یکی از روشهای روزنامه نگاران و عموم مردم برای دریافت اطلاعات از ادارات و ادارات دولتی است که در غیر این صورت از دید پنهان است.

عقب مانده “تکان دهنده است:” مینارد

بررسی مینارد نشان داد که در فوریه 2019 ، RCMP 4532 دسترسی فعال به درخواست های اطلاعات داشته است – و 92 درصد آنها برای پاسخگویی از تاریخ مقرر قانونی فراتر رفته اند.

مینارد گفت: “اندازه عقب مانده درخواست تکان دهنده است.”

در حالی که گزارش جدید – که امروز صبح در پارلمان مطرح شد – گفت که RCMP به دفتر مینارد گفته است که استراتژی هایی را برای بهبود زمان پاسخ خود اجرا کرده است ، اما به نظر می رسد که قانع نشده است که این تغییرات بسیار زیاد خواهد بود.

کارولین مینارد ، کمیسیونر اطلاعات ، نگرانی های جدی در مورد دسترسی RCMP به پرونده های عقب مانده درخواست را مطرح کرد. (دولت کانادا)

“تحقیقات من نشان داد که استراتژیهای اجرا شده تاکنون نتوانسته اند عملکرد RCMP را بهبود بخشند. من معتقدم که RCMP در مدیریت موثر درخواستهای دسترسی همچنان شکست خواهد خورد در صورتی که رهبران برای بهبود فرهنگ داخلی همراه با روندهای فعلی و دسترسی به زیرساخت برنامه های اطلاعاتی ، “او گفت.

دفتر وی با ارائه آموزشهای بیشتر و منابع بیشتر توصیه هایی ارائه داد.

وی همچنین از وزیر ایمنی عمومی بیل بلر خواست تا مطمئن شود این نیرو منابع لازم برای انجام تعهدات خود را دارد.

مینارد در پایان گفت: “پاسخی که من از وزیر دریافت کردم در بسیاری از جبهه ها کوتاه است ، خصوصاً وقتی که صحبت از تعهدات بهبود شفافیت و پاسخ به موقع باشد.”

“او بیشتر توصیه ها را نادیده گرفته است و به نظر می رسد که به دلیل خرابی های شناسایی شده در عملیات ATIP RCMP بی توجه است.”

نخست وزیر جاستین ترودو امروز در پاسخ به سوالی درباره این گزارش گفت که دولت وی به یافته های آن نگاه خواهد کرد.

وی در جلسه توجیهی منظم روز سه شنبه خود گفت: “كانادایی ها باید به نهادهای خود اعتماد داشته باشند. ما به ویژه باید به نهادهایی مانند نیروهای پلیس مانند RCMP اعتماد داشته باشیم.”

“یکی از بهترین راهها برای این کار نشان دادن شفافیت و پاسخگویی است. ما در گذشته دیدیم که چالشهایی در این زمینه وجود داشته است. من از کمیسیونر اطلاعات برای ارائه آن تشکر می کنم و مطمئناً خواهیم دید که چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که کانادایی ها به نیروی پلیس ملی خود اطمینان کامل دارند. “

CBC درخواست نظر از هر دو RCMP و بلر را داده است.