کمیسار اخلاق سالها پیش شکایتی را در مورد استخدام خواهر نماینده لیبرال در مجلس دریافت کرد

به گزارش سی بی سی نیوز ، دفتر کمیسیون تعارض منافع و اخلاق کانادا شکایتی راجع به نماینده یاسمین راتانسی نماینده پارلمان در استخدام خواهرش با استفاده از بودجه عمومی دریافت کرد ، اما آن را رد کرد.

دفتر کمیساریو ماریو دیون تأیید کرد که گفته است شکایت “به نظر نمی رسد” هنگام دریافت آن در سال 2018 تحت صلاحیت آن باشد. دفتر از آن زمان تصمیم خود را تغییر داده است. پس از انعکاس رسانه ای ، نامه نگران کننده ای به راتانسی ارسال و بررسی مقدماتی را آغاز کرد.

جوزلین بریزبویس ، یک افسر ارتباطات دفتر دیون ، در بیانیه ای برای سی بی سی نیوز نوشت: “به نظر می رسد که با نگاه کردن به این موضوع می توانستیم در سال 2018 جور دیگری به این موضوع نزدیک شویم ، و شاید ما باید ادعا می کردیم علیه نماینده راتانسی ،”.

Ratansi ، نماینده قدیمی دون ولی شرق ، هفته گذشته اعلام کرد که پس از آنکه سی بی سی نیوز اعلام کرد وی از سال 2017 خواهر خود را به عنوان دستیار حوزه انتخابیه خود و بر خلاف مقررات پارلمان استخدام کرده ، از مجمع انتخاباتی لیبرال خارج شد. نمایندگان مجلس مجاز به استخدام اعضای فوری خانواده ، از جمله خواهر و برادر نیستند.

چندین کارمند سابق به سی بی سی نیوز گفتند که راتانسی سعی دارد با ادای نام خواهرش به نام “جنی” روابط خود را در دفتر “پنهان” کند. کارمندان سابق همچنین گفتند که هنگام ورود افراد به دفتر که ممکن است وی را بشناسند ، خواهر راتانسی را در یک دفتر یا زیر میز خود پنهان کردند و ادعا کردند که به آنها دستور داده شده است که در مراسم های کاری از او عکس نگیرند.

به گفته مجلس عوام ، نمایندگان مجلس بودجه عملیاتی خود را دارند و مجاز به پرداخت حداکثر 89700 دلار در سال به دستیارهای حوزه انتخابیه هستند. این بدان معناست که راتانسی می توانست با پرداخت سه سال حقوق به خواهرش 269100 دلار بپردازد.

شکایتی در مورد نماینده مجلس لیبرال ، یاسمین راتانسی ، در سال 2018 به دفتر کمیسیونر تضاد منافع و اخلاق ماریو دیون ارسال شد. (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادایی)

شکایت در آوریل 2018 ارسال شده است

یکی از مردم در 10 آوریل 2018 با ارسال نامه ای به دفتر دیون دفتر را از وضعیت خواهر راتانسی آگاه کرد.

بر اساس تصویری از ایمیل ارسال شده به توییتر ، نکته اصلی گفت: “برای درک من ، نمایندگان پارلمان مجاز به استخدام اعضای خانواده نیستند.” “روی کاغذ به نظر می رسد که خانم راتانسی خواهرش را برای کار در دفتر کار خود استخدام کرده است.”

دفتر کمیساریار به CBC News تأیید کرد که “چنین ایمیلی دریافت کرده است” و افزود که پیام مربوط به دو کارمند بود.

“پاسخ منعکس کننده دیدگاه ما در آن زمان بود که ایمیل شکایتی مربوط به دو کارمند یک عضو است ، که مشمول کد تعارض منافع اعضای مجلس عوام، “مارگوت بوث ، مدیر ارتباطات دفتر دیون گفت.”

“در بررسی سوابق ما ، اکنون به نظر می رسد که ممکن است مربوط به رفتار خود عضو باشد.”

“خیلی کم ، خیلی دیر”

داف کنچر یکی از بنیانگذاران Democracy Watch است ، یک گروه غیرانتفاعی در اوتاوا و خواستار پاسخگویی دولت است. وی گفت که کمیساریای اخلاق در صورت رسیدگی به شکایتی که سالانه تعداد کمی از شکایات را دریافت می کند – سالانه 39 مورد ، مطابق گزارش سالانه 2018-2019 – قابل توجیه نیست. بر اساس آن گزارش ، دفتر 28 مورد از این پرونده ها را بدون اقدام به رسیدگی مختومه کرد.

كونچر گفت: “آنها باید تحقیق می كردند و باید كلی این مسئله را مدتها قبل جمع می كردند.” “کاری که کمیسر اخلاق اکنون انجام می دهد بسیار کم است ، خیلی دیر است.

“کل سیستم اجرای دفتر کمیسر اخلاق فقط مملو از روزنه ها و نگهبانانی است که واقعاً دستپاچه هستند. تعجب آور نیست که تا زمانی که ادامه داشته باشد بدون متوقف شدن ادامه یافته است.”

كونچر گفت كه دفتر باید موضوع را سالها پیش به عنوان نقض احتمالی اعتماد تحت قانون كیفری به RCMP ارجاع می داد ، با استناد به آزمایش پنج قسمتی برای نقض اعتماد كه در رای دادگاه عالی کانادا در R. در مقابل بولانگر.

RCMP اظهار داشت که فراتر از گفتن اظهارنظر نمی کند “به طور کلی وجود تحقیقات جنایی را تأیید یا انکار نمی کند مگر اینکه اتهامی مطرح شود.”

کنچر همچنین از دیون خواسته است که ممیزی معمول هزینه های نمایندگان مجلس را آغاز کند و هر ساله لیستی از شکایات دفتر خود را با خلاصه توضیحات و توضیحات انجام شده منتشر کند.

وی گفت: “اگر این اتفاق دو سال پیش رخ می داد ، ما می دانستیم كه آنها در مورد استخدام خواهر خود از طرف نمایندگان مجلس شکایتی دریافت كرده اند و هیچ كاری در این زمینه انجام نداده اند.” “در عوض ، برای دو سال پنهان مانده است.”

تابلوی عوام به طور جداگانه به ماده نگاه می کند

در سال 2018 ، دفتر کمیسیونر اخلاق به شاکی اصلی گفت که شورای اقتصاد داخلی مجلس عوام (BOIE) مسئول چنین مواردی است.

وزیر امور بین دولتی ، دومنیک لبنان یکی از اعضای BOIE است. هفته گذشته ، وی به Vassy Kapelos ، میزبان CBC گفت قدرت و سیاست ، که BOIE آگاه نبوده است که راتانسی خواهرش را در لیست حقوق و دستمزد داشته است.

لوبلانك گفت: “نه ، البته ما نمی دانستیم ، یا هیئت اقتصاد داخلی این مسئله را اصلاح می كرد.” “هر کسی که از پول مودیان سوers استفاده می کند به روشی که قوانین مشخصی را که همه می فهمیدند یا باید درک می کردند ، پیروی نمی کند ، باید پاسخگو باشد.”

وزیر کابینه ، دومینیک لبنانی در BOIE می نشیند و به واسی کاپلوس ، مجری برنامه Power & Politics سی بی سی می گوید که آنها مطلع نبودند که یاسمین راتانسی ، نماینده مجلس ، خواهرش را سالها با استفاده از بودجه عمومی استخدام کرده است. 1:19

هدر بردلی ، مدیر ارتباطات دولت مجلس عوام ، گفت که این موضوع در جلسه آینده BOIE مطرح خواهد شد ، که اختیارات منحصر به فرد برای تعیین اینکه آیا هزینه های MP نقض قوانین مجلس است.

بردلی در مقاله ای گفت: “فرایند کمیسیون تعارض منافع و اخلاق جداگانه و مجزا است و از اختیار منحصر به فرد هیئت مدیره در تعیین صحیح هزینه ها و مطابق با آیین نامه ها ، سیاست ها و دستورالعمل هایی که تعیین کرده است ، کم نمی کند.” بیانیه رسانه

CBC News از 8 نوامبر چندین درخواست برای اظهار نظر به دفتر Ratansi ارسال کرده است اما پاسخی دریافت نکرده است. راتانسی در بیانیه ای در فیس بوک که از آن زمان حذف شده است ، در تاریخ 9 نوامبر نوشت که او با به کارگیری خواهرش “در قضاوت خطا کرد”.

راتانسی نوشت: “از طرف رای دهندگان Don Valley East و از هرکسی که ممکن است از خطای قضاوت خود ناامید شده باشم ، مسئولیت کامل را می پذیرم و از همه معذرت خواهی می کنم.”

راتانسی همچنین با ادعاهایی روبرو شده است كه بارها اظهارات توهین آمیز كرده و در دفتر خود یك محیط “سمی و كلامی توهین آمیز” ایجاد كرده است. چندین کارمند سابق می گویند راتانسی با فریاد زدن بر کارمندان ، توهین به ظاهر آنها و تمسخر علنی کار آنها ، با آنها بدرفتاری می کند.

چندین منبع همچنین گفتند ، وقتی رای دهندگان از جوامع جنوب آسیا در مورد پیوستن به خانواده و پرونده های مهاجرت تماس می گرفتند ، راتانسی در مواردی به کارمندان گفت که کار بر روی برخی از پرونده های خود را متوقف کنند زیرا احساس می کرد افراد درگیر “غیرقابل اعتماد” هستند یا پیشنهاد می کند “دروغ گفته اند” به دلیل قومیت آنها

قرار است BOIE روز پنجشنبه تشکیل شود اما دستور کار آن هنوز ارسال نشده است.