کمیسر اخلاق آلبرتا در حال بررسی اینکه آیا نخست وزیر در اجرای عدالت دخالت کرده است یا خیر

کلگری·شکستن

کمیسر اخلاق آلبرتا در حال آغاز تحقیقاتی در مورد اینکه آیا نخست وزیر دانیل اسمیت در اجرای عدالت مرتبط با پیگرد قانونی COVID-19 دخالت کرده است یا خیر.

نخست وزیر دانیل اسمیت می گوید که از تحقیقات استقبال می کند و کاملاً همکاری می کند

زنی در مقابل پس زمینه سبز تصویر شده است.
در بیانیه ای که دوشنبه توسط دفتر نخست وزیر به رسانه ها ارسال شد، یک سخنگوی گفت که دانیل اسمیت نخست وزیر از این تحقیقات استقبال می کند. (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادا)

کمیسر اخلاق آلبرتا در حال آغاز تحقیقاتی در مورد اینکه آیا نخست وزیر دانیل اسمیت در اجرای عدالت مرتبط با پیگرد قانونی COVID-19 دخالت کرده است یا خیر.

در بیانیه ای که روز دوشنبه توسط دفتر نخست وزیری به رسانه ها ارسال شد، یک سخنگوی گفت که نخست وزیر از این تحقیقات استقبال می کند.

“[The premier] ربکا پولاک در ایمیلی نوشت: به طور کامل با کمیسر همکاری می کند و مطمئن است که این بررسی تایید می کند که چنین تداخلی وجود نداشته است.

حزب مخالف NDP از زمانی که ویدئویی از تماس تلفنی اسمیت با کشیش خیابانی کلگری، آرتور پاولوسکی، منتشر شد که در آن آنها پرونده جنایی او را چند هفته قبل از شروع محاکمه او در مورد اتهامات مربوط به بیماری همه گیر، مورد بحث قرار می دادند، خواستار تحقیقات مستقل شده است.

عرفان صابر، منتقد عدالت NDP، در نامه ای که در 31 مارس به کمیسر اخلاق ارسال شد، نوشت که این ویدئو مبنای شکایت او بوده است.

صابر نوشت: «کل این گفتگو در بسیاری از زمینه‌ها، از جمله پیامدهای آن برای حاکمیت قانون، استقلال قضایی و دموکراسی ما عمیقاً مشکل ساز است.

بیشتر در راه است.

درباره نویسنده

جوئل گزارشگر/ویراستار CBC Calgary است. در پاییز 2021، او مدتی را با دفتر CBC در لثبریج گذراند. او پیش از این سردبیر روزنامه های Airdrie City View و Rocky View Weekly بود. او اهل سوئیفت کرنت، ساسک است. با ایمیل [email protected] با او تماس بگیرید

اصلاحات و توضیحات|یک نکته خبری ارسال کنید|