گروه های ورزشی که توسط اعضای خود فریب خورده اند ، در بازسازی اعتماد جامعه با نبرد سختی روبرو می شوند

هرگاه سازمانی قربانی سرقت شود ، تأثیر آن می تواند عمیق و طولانی مدت باشد. وقتی پول توسط یک کارمند یا داوطلب به سرقت می رود ، سالها طول می کشد تا اعتماد را با جامعه جلب کنید.

این مطمئناً در مورد سازمانهای ورزشی جوانان وجود دارد که هر ساله برنامه ها و فرصتهای بی شماری را برای صدها هزار خانواده کانادایی فراهم می کنند.

تحقیقات انجام شده توسط سی بی سی اسپورت نشان می دهد که در دهه گذشته نزدیک به 8 میلیون دلار از ده ها لیگ ورزشی و انجمن در سرتاسر کانادا به سرقت رفته است ، که تقریباً همه آنها توسط شخصی در داخل سازمان تخریب شده و خانواده و خانواده هایی که در آن شرکت می کنند ویران شده است.

“در هر مقاله ای که می خوانم ، والدین شوکه می شوند. و من به آن نگاه می کنم و مثل این هستم ، چرا شما شوکه شده اید؟” اریک کارروزا ، یک حسابدار منطقه فیلادلفیا که ده ها داستان مشابه را در سراسر ایالات متحده ثبت کرده است ، گفت. “یک دقیقه به این فکر کنید. شما فردی با تمام این منابع مالی در دسترس او دارید که هیچ حکمرانی ، هیچ نظارتی ، هیچ مسئولیتی ندارد.”

دارن هارویوس اظهار داشت: ایجاد اعتماد مجدد در جامعه کوچک خود در نیوفاندلند یکی از مهمترین دلایلی بود که وی داوطلب شد و مسئولیت صندوق خزانه داری انجمن هاکی مینور بروکر مینور را پس از کشف در سال گذشته کلاهبرداری سازمان وی در حدود 80 هزار دلار اعلام کرد.

او با داشتن سوابق مالی و داشتن دو کودک خردسال که در لیگ بازی می کنند ، نگران این بود که چگونه سرقت شیوه مشاهده هاکی خردسال در جامعه را لکه دار کرده است.

تماشا کنید | چرا سازمانهای ورزشی جامعه در معرض تقلب قرار دارند:

جیمی استراشین خبرنگار سی بی سی اسپورت با ژاکلین دورئی در مورد آخرین تحقیقات خود در مورد کلاهبرداری در سازمان های ورزشی جوانان در سراسر کانادا صحبت می کند. 4:23

وی گفت: “ننگ پیرامون انجمن هاكی و جامعه چیزی است كه من دوست ندارم بچه ها در آن بزرگ شوند.” “من هنوز هم وقتی که با همه دوستانم هاکی بازی می کردم ، داستان هایی راجع به گذشته می گویم و می خواستم اطمینان حاصل کنم که بچه های این انجمن از همان شانس برخوردار بوده اند.

“بنابراین اینکه بتوانم برگردم ، اعتماد سازی کنم و هاکی را ادامه دهم قطعاً برای من اولویت اصلی بود.”

هارویو گفت که این سرقت در “یک وضعیت مالی بسیار دشوار” لیگ را ترک کرد. وی گفت ، اما از طریق جمع آوری کمک های مالی اضافی ، کاهش هزینه ها و ساعت های بی شماری تلاش داوطلبانه ، تمام پول برجسته جایگزین شده است.

هیچ کدام آسان نبوده است. فراتر از بازپس گیری امور مالی سازمان ، تلاش ها بر روی ایجاد اعتماد مجدد و متقاعد کردن مردم به اعمال تغییرات حاکمیت معطوف شده است.

هارویو گفت: “ما تقریباً درگیر نبردی سخت بودیم و سعی در جلب اعتماد 400 پدر و مادر و سرپرست كودك داشتیم كه آنها را هر روز به میدان می آورند.”

هارویوکس می گوید که گروه جدید داوطلبان “اساساً از زمین صفر شروع کردند” در بازسازی امور مالی لیگ. آنها با والدین و طلبکاران شفاف بودند و همه را از طریق گزارش های ماهانه و جلسات علنی در جریان کار خود قرار می دادند.

Corner Brook ، Darren Harvieux از NL می گوید که انجمن Corner Brook Minor Hockey کاملاً روش کار در امور مالی خود را تغییر داده است تا مسئولیت را به عهده یک شخص نگذارد. (CBC)

هارویو گفت که کل روش لیگ در انجام امور تجاری تغییر کرده است.

وی گفت: “هیچ كسی در اینكه بانكی باشد ، پول نقد باشد ، به كارمندان بپردازد ، این تنها یك رویكرد تیمی است.”

“ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همیشه افرادی در حال تماشا هستند. ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که اگر کسی س aالی داشت ، می توانستیم به سوال درجا پاسخ دهیم.”

کارروزا ، که مرکز پیشگیری از تقلب را برای کمک به سازمان های ورزشی جوانان در اجرای استراتژی های پیشگیری برای کاهش خطر سرقت تأسیس کرد ، می گوید شفافیت در یک سازمان برای جلب اعتماد بسیار حیاتی است.

OMHA مختصر جزئیات است

اما انجمن هاکی مینور انتاریو ، که در سال 2018 از 2.4 میلیون دلار کلاهبرداری شد ، ارتباط کمی با هزاران خانواده ای که نماینده آنها است ، در مورد دقیقاً چگونگی از دست دادن این مقدار پول.

این سازمان همچنین به طور عمومی مشخص نکرده است که چه تغییرات سازمانی را برای محافظت در برابر سرقت های آینده اعمال کرده است.

OMHA به طور خلاصه طی نامه ای به اعضا و در جلسات عمومی سالانه خود به سرقت اعتراف کرد اما هیچ جزئیاتی راجع به مسئولیت پذیری به اعضا ارائه نداد و هیچ سوالی در این باره نکرد.

OMHA درخواست مصاحبه را رد كرد و در بیانیه ای به CBC گفت كه با وجود اعلامیه گناهكاری كه قبلاً وجود داشته است ، هرگونه اظهار نظر “می تواند جلسه دادرسی را تحت تأثیر قرار دهد.”

این کمبود ارتباط باعث شد موری تیلور ، رئیس سابق انجمن هاکی خردسال نیومارکت ، که زیر چتر OMHA قرار دارد ، با نوشتن رهبری این سازمان خواستار اخراج یا استعفا مدیر اجرایی ایان تیلور شد.

موری تیلور نوشت: “هیچ مدیری در هیچ سازمان واقعاً حرفه ای نمی تواند به اندازه کافی توضیح دهد که چرا انحراف در بودجه صدها هزار دلار در ماه را مشاهده نکرده است.” “این یک سطح بی کفایتی مدیریتی است که به راحتی تحمل نمی کند.”

هیچ مدیری در هیچ سازمان واقعاً حرفه ای نمی تواند به درستی توضیح دهد که چرا انحرافات بودجه صدها هزار دلار در ماه را مشاهده نکرده است.– موری تیلور در نامه ای به OMHA

او می گوید هرگز پاسخی دریافت نکرده است.

موری تیلور گفت که در حالی که اکثر سازمانهای ورزشی جوانان توسط داوطلبان اداره می شوند ، OMHA توسط یک مدیر اجرایی پرداخت می شود که وظیفه اداره هاکی در بیشتر استان را دارد.

وی به سی بی سی اسپورت گفت: “مسئله من مربوط به آن بازوی حرفه ای است ، زیرا من فکر می کنم که بخشی حرفه ای از آن باید پاسخگوی آنچه در جریان است باشد.” “نگرانی من این است که ، آنها چه تغییری کرده اند ، چه فرایندهایی برای محافظت از خود در برابر تکرار آن در نظر گرفته شده است؟”

‘والدین در جلو آمدن مردد هستند’

موری تیلور یکی از بسیاری از اعضای OMHA است که CBC با وی در مورد رسیدگی سازمان به این پرونده صحبت کرده است ، اما یکی از معدود کسانی است که مایل است در مورد نگرانی های خود علنی بحث کند.

وی گفت: “این مسئله به این نگرانی بازمی گردد که اگر شروع به پرسیدن سوال کنید ، آینده ممکن است بر فرزند من تأثیر بگذارد.” وی گفت: “والدین در مراجعه به آینده تردید دارند زیرا آنها نگرانند كه این مسئله چه تأثیری بر فرزندشان خواهد داشت. من فکر می كنم كه این امر باعث تزلزل در ذهن بسیاری از مردم در مورد آینده شده است.”

در بیانیه های حسابرسی شده ، OMHA می گوید همه غیر از 120،000 دلار از پول سرقت شده توسط بیمه جبران شده است ، اما موری تیلور می گوید که این نباید OMHA را از اصلاح و پاسخگویی معاف کند.

وی گفت: “باید این ایمان وجود داشته باشد كه وقتی پول را تحویل می گیرم آنچه را كه انتظار دارم از آن بدست بیاورم بدست خواهم آورد. این می تواند واقعاً بر بسیاری از برنامه هاكی تأثیر منفی بگذارد.”

“ما خوش شانس بودیم که این صدمه ای ندید. اما این واقعیت را نفی نمی کند که این اتفاق افتاده است. و چگونه به آن پرداخته می شود؟ این سوال من خواهد بود.”