گزارش تحقیق: نظارت «تخصصی» نتوانست از افسر نیروی هوایی که جان خود را کشته است محافظت کند

هشدار: این داستان حاوی جزئیات ناراحت کننده ای در مورد خودکشی است. همچنین شامل جزئیات ادعاهای تجاوز جنسی است که ممکن است محرک باشد.

افسر نیروی هوایی کانادایی که پس از متهم شدن به تجاوز جنسی جان خود را از دست داد، توسط یک افسر پزشکی نظامی و یک مددکار اجتماعی در معرض خطر خودکشی “متوسط” تشخیص داده شد – اما تحقیقات نظامی نشان داده است که پیگیری رسمی کمی توسط مافوق او

هیئت تحقیق در مورد مرگ سرگرد کریستین هیستند گفت که خلبان حرفه ای مدت کوتاهی پس از متهم شدن به دو مورد تجاوز جنسی با محدودیت های شغلی پزشکی مواجه شد و “از داشتن سلاح شخصی منع شد.”

جسد او در 18 ژانویه 2022 در خانه اش پیدا شد.

یکی از شرایط آزادی او از بازداشت در ماه قبل این بود که او با چند نفر در پایگاه نیروهای کانادایی موز جاو، ساسک که در آنجا مربی خلبانی بود، تماس نداشت.

طبق سوابق دادگاه، هیستند چند روز پس از پایان دادن به یک رابطه پر سر و صدا و کوتاه مدت با یک زن غیرنظامی متهم شد.

اتهامات علیه او توسط پلیس نظامی در دادگاه استانی در ساسکاچوان کمتر از یک هفته پس از قطع رابطه او و ظرف پنج روز پس از دریافت شکایت از سوی مقامات زن غیرنظامی مورد بحث مطرح شد.

در نتیجه شرایط آزادی، به هیستند دستور داده شد که از خانه کار کند.

“اضطراب، استرس و ناامیدی”

در گزارش استعلام که نسخه‌ای از آن در اختیار سی‌بی‌سی نیوز قرار گرفت، آمده است: «رویه‌ها و مسئولیت‌های مربوط به نظارت سرگرد هیستند به‌صورت موقتی ابداع شد.

هیچ رویه عملیاتی استانداردی برای نظارت بر اعضایی که در نتیجه شرایط بازداشت و آزادی از خانه کار می‌کنند، وجود نداشت.»

تحقیقات به این نتیجه رسید که این ترتیب، “با توجه به شرایط آزادی او، احساس انزوا و احساس اضطراب، استرس و ناامیدی او را تشدید کرد”، با توجه به اینکه بسیاری از ارزش های شخصی او با موقعیت او به عنوان یک افسر RCAF ارتباط نزدیکی داشت.

در گزارش تحقیق آمده است که حمایتی که او دریافت کرد از سوی همکارانش بر اساس “روابط شخصی” صورت گرفت. در این گزارش آمده است که دوستان او به تحقیق گفتند که Hiestand با آنها تماس خواهد گرفت، اما “هیچ رویه رسمی اتخاذ نشده است.”

Hiestand در روزهای قبل از مرگش از دید خارج شد.

سرگرد کریستین هیستند در افغانستان در سال 2010. مربی خلبان و کهنه سرباز جنگ افغانستان در سال 2022 خودکشی کرد - حدود شش هفته پس از اینکه او به اتهام تجاوز جنسی متهم شد.
سرگرد کریستین هیستند در افغانستان در سال 2010. (ارسال شده توسط آندریا شورتر)

«زمانی که سرگرد هیستند هم دوستانش و هم دوستانش دست نیافتنی شد [chain of command] به دلیل عدم اطمینان و سردرگمی در مورد رویکرد مناسب بدون تهاجم به فضای شخصی سرگرد هیستند، مطمئن نبودند که چه اقداماتی انجام دهند.”

این تحقیق اضافه کرد که تنها یک نفر از او که از او حمایت می کرد، آموزش آگاهی از خودکشی داشت.

هیئت تحقیق توصیه کرد که همه اعضای اسکادران آموزشی آموزش های آگاهی از خودکشی را دریافت کنند – پیشنهادی که وزارت دفاع ملی می گوید هنوز در حال مطالعه است.

توصیه دوم شامل ایجاد یک روش استاندارد برای راهنمایی فرماندهان در مورد نحوه جذب زیردستان به مشاوره بهداشت روان در صورت لزوم است.

برای برخی، تعجب آور است که با توجه به بحران انتحاری که تقریباً یک دهه پیش پس از جنگ افغانستان، ارتش کانادا را فراگرفته بود، چنین رویه هایی قبلاً وجود نداشت.

خانواده هیستند خواستار پاسخ بوده و تحقیقات پلیس نظامی و همچنین اقدامات مافوق هیستند را زیر سوال برده اند.

سرهنگ بازنشسته روری فاولر، یک وکیل سابق نظامی که اکنون در بخش خصوصی مشغول به کار است، گفت که کادر پزشکی در چند هفته اول پس از متهم شدن او مرتباً با هیستند ملاقات می کردند، اما این در طول تعطیلات کریسمس در سال 2022 پایان یافت.

فاولر که خاطرنشان کرد کریسمس زمانی نیست که Hiestand را به تنهایی ترک کند، گفت: “وقتی خواندم که او به عنوان یک خطر متوسط ​​ارزیابی شده است، واکنش فوری من این بود: “خب، عمل از زنجیره فرماندهی کجا بود؟” .

او گفت که وقتی همه عوامل در کنار هم قرار می گیرند، رویکرد ارتش به پرونده هیستند «مناسب» نیست.

نیروی هوایی با درخواست پاسخ به یافته های هیئت تحقیق و اظهارات فاولر، بیانیه ای منتشر کرد.

در بیانیه آمده است: “این یک تراژدی وحشتناک بود و ما با خانواده سرگرد هیستند عزادار هستیم.”

“[Canadian Armed Forces] به اعضایی که بحران‌ها را تجربه می‌کنند، طیف وسیعی از حمایت‌های بهداشت روانی ارائه می‌شود.”

اقدامات پلیس نظامی همچنان در حال بررسی است

سه استاندارد حرفه ای و شکایات رفتاری در مورد اقدامات افسران پلیس نظامی در پرونده Hiestand تقریباً یک سال پس از طرح شکایات هنوز در دست بررسی است. وزارت دفاع ملی در بیانیه‌ای جداگانه گفت: هیچ نشانه‌ای از زمان نتیجه‌گیری آنها وجود ندارد.

این خانواده درخواست کرده اند که کمیسیون شکایات پلیس نظامی (MPCC) در مورد این پرونده رسیدگی کند. سازمان دیده بان این درخواست را در نامه ای به تاریخ 27 مارس 2023 رد کرد و گفت که آماده است تا تحقیقات مربوط به منافع عمومی را انجام دهد – که یک گام پایین تر از جلسه استماع است – زمانی که ارتش تحقیقات استانداردهای حرفه ای خود را به پایان رساند.

اما تامی ترمبلی، رئیس MPCC، در مورد این سوال که آیا یک تحقیق کامل به مردم ارائه خواهد شد، شرایط را نوشت و “استدلال های مطرح شده در درخواست شما، استماع منافع عمومی را تضمین نمی کند.”

فاولر استدلال کرد که منافع عمومی صرفاً به نحوه رسیدگی پلیس نظامی به یک مورد تجاوز جنسی و اینکه آیا آنها برای قضاوت عجله کردند یا خیر، نیست. او گفت که این در مورد نحوه رسیدگی آنها به پرونده های سیاسی و اجتماعی به طور کلی است.

فاولر گفت: «من آن را به سوء رفتار جنسی محدود نمی کنم. این موضوع مهم روز است [include] تحقیقاتی که بررسی های سیاسی و رسانه ای قابل توجهی را به خود جلب می کند.”

وی افزود که سوء رفتار جنسی باید در داخل ارتش بررسی و مجازات شود، اما بسیار مهم است که این موارد به طور عادلانه رسیدگی شود.

او گفت: “هیچ کس اهمیت تحقیق درباره اتهامات سوء رفتار جنسی را رد نمی کند.” این بسیار مهم است که کسانی که در حال تحقیق هستند و کسانی که تحت تعقیب قرار می‌دهند در قضاوت عجله نکنند.»

اگر شما یا کسی که می‌شناسید مشکل دارید، در اینجا می‌توانید کمک بگیرید:

پشتیبانی همچنین برای هر کسی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است در دسترس است:

از این طریق می توانید به خطوط بحران و خدمات پشتیبانی محلی دسترسی داشته باشید وب سایت دولت کانادا یا پایگاه داده پایان دادن به خشونت انجمن کانادا. اگر در خطر فوری هستید یا از امنیت خود یا دیگران در اطراف خود می ترسید، لطفا با 911 تماس بگیرید.